• Hankii

hur ofta byter ni lakan?

Jag byter lakan, påslakan och allt det där varje vecka.. hade en vän hos mig en helg och då "bäddade jag rent" och då säger hon - du bytte ju lakan förra gången jag va här ( alltså en vecka innan ungefär) och sen kollade hon med en konstig min och säger att hon byter lakan och dylikt kanske 2 gånger per år Förvånad , jag blev chockad av det svaret, jag tycker det är lite små äckligt!!

Hur ofta byter ni lakan och de? 

• Svar på tråden hur ofta byter ni lakan?
  • Luullis

2 gånger i veckan i regel. Har barn som spiller välling, hundar som ibland sover med oss.

• Sara 86

minst 2 ggr/mån alltså varannna vecka, och är dem skitiga byter jag ju självklart fler ggr. Älskar känslan av rent och fräscht när man lägger sig.

• Hankii
    Luullis skrev 2011-04-27 11:59:47 följande:
    2 gånger i veckan i regel. Har barn som spiller välling, hundar som ibland sover med oss.
    okej men det är ju förståligt, hundar kan ju dra in massa sand och grus :) 
  • Hankii
    Sara 86 skrev 2011-04-27 12:01:45 följande:
    minst 2 ggr/mån alltså varannna vecka, och är dem skitiga byter jag ju självklart fler ggr. Älskar känslan av rent och fräscht när man lägger sig.
    Jag älskar också att lägga sig när det är rent och fräscht Glad
  • Lindreas

Minst varannan vecka, men det beror på hur mycket sonen drägglat i sängen och sånt...

• berenjena

Ärligt kanske var tionde-fjortonde dag. Skulle vilja göra det varje vecka men glömmer/orkar inte. Två gånger om året är ju skitäckligt!!!

• snooslove

1 gång i veckan eller varannan beror på om jag kommer ihåg :D.. Älskar kännslan av nytvättade lakan att gosa i :).. 

• Joddan

Byter gör jag inte så ofta, men tvättar dem minst en gång i veckan. Men mkt mer sällab innan jag fick barn. Nu så drar jag mig för att lägga mig i "smutsiga" lakan. Nu älskar jg nymanglade väldoftande lakan så jag tvättar dem gärna ofta! . Värre när jag var nyutflyttat tonåring.

• finskaflikkan

1gång varannan vecka... att göra de bara 2ggr år? Fyfan... kryper inte sängkläderna av sig själv därifrån efter ett tag?

• pluvdo

Ungefär varannan vecka ifall inget händer i sängen som gör att jag måste byta tidigare. Typ att sonens blöja läcker eller något.

Svar på tråden hur ofta byter ni lakan?