• Linnea1986

    Inga spermier??

    Fick idag besked på posten att mannen min inte har några spermier.. Men dom har bara gjort 1 sperma prov, dom har inte gjort något mer.. Vi vet att mannen har Klinefelter syndrom, o att de påverkar, men va gör man nu då?? kan man be att dom går in i testiklarna o kollar om de finns sperma eller finns de andra sätt??

    Är helt jävla förstörd här..

  • Svar på tråden Inga spermier??
  • pluppfamiljen

    En kompis från mig fick plocka ut sina från testiklarna. Hjärta


    Blivande 6 barns mamma
  • SmillaK

    Min sambo fick göra testickelbiopsi, så kolla om det finns en sådan möjlighet. Det finns en chans att de kan hitta spermier i testickelvävnaden som man kan använda till ICSI.

  • FrkSommar

    Ärligt? besked på posten??
    Riktigt skrämmande!!!
    Här hos oss gör de ALLTID en koll i testiklarna!

    Kram till dig och mannen!

  • Linnea1986

    Tycker de oxå e helt fel att vi fick de på posten.. tycker de hade varit bättre med ett telefonsamtal eller en tid på sjukan.. Tror ni dom tycker de e ok på jobbet om man sjukanmäller sig efter att ha fått detta besked idag??

  • Klinefelter

    Det är oansvarigt att skicka det via posten. Vilket landsting tillhör du?
    Ni borde ha blivit kallade. Säg ifrån!
    På reproduktionsmedicinskt centrum på Huddinge ger man Klinefelter män möjligheten att bli fäder. Möjligheten är ytterst liten men finns. I Göteborg finns läkaren Göran Westlander  på Carlanderska som har gjort några Klinefeltermän biologiska pappor och även skrivit en avhandling i ämnet i slutet av 1990 talet, där var chansen 1/19.  Det här är inte helt enkelt för alla län stöder inte  ICSI metoden, bor du norr om Dalarna så är det kört då får ni flytta eller betala själva. 

  • UngFru

    Vi har fått samma besked i går. Jobbigt för oss bägge, men har aldrig sett min make så ledsen :( Vi fick också brev med remisser för hormonprov och kromosomanalys. Om ni redan vet att han har Klinefelter så borde ni ju få komma och göra en testikelbiopsi. 

    I vårt brev skrev läkaren att man gör det efter att man har tagit alla prover, det kan bero på stopp i sädesledaren bl.a. Hoppas hoppas han har spermier i testiklarna som är fångade där!

    Tycker brev är lite opersonligt och underligt att skicka när det gäller sådana här besked. Visst, det är ju inte livsfarligt men det är ju otroligt jobbigt när man har försökt få barn och hoppats så länge.

    Hoppas det löser sig för er, TS!

     

  • bull bakerskan
    FrkSommar skrev 2011-04-27 21:38:06 följande:
    Ärligt? besked på posten??
    Riktigt skrämmande!!!
    Här hos oss gör de ALLTID en koll i testiklarna!

    Kram till dig och mannen!

    Vi fick också besked per post... Men fick en ny remiss om ny provtagning..
  • bull bakerskan
    Linnea1986 skrev 2011-04-27 22:30:31 följande:
    Tycker de oxå e helt fel att vi fick de på posten.. tycker de hade varit bättre med ett telefonsamtal eller en tid på sjukan.. Tror ni dom tycker de e ok på jobbet om man sjukanmäller sig efter att ha fått detta besked idag??

    min karl sjukanmälde sig när han fått reda på provsvaren..Men han var å andra sidan knallförkyld då oxå..

    Men han blev så ledsen..
    nu väntar vi på att han ska bli frisk så han kan lämna nytt prov..  
  • Linnea1986

    Har inte skrivit här på länge.. Vad ska man säga, har inte orkat ringa o prata med dom på sjukhuset.. vi har bestämt oss för att åka till Danmark och använda sperma donator.. Orkar inte gå igenom allt igen.. Min man har börjat ta testosteron sprutor och mår mkt bättre nu än han någonsin har gjort.. vilket känns skönt de..

Svar på tråden Inga spermier??