• Sveasson

Telefonterror, vad gör man?

Inom loppet av ett par timmar har dessa tre nr ringt mig:

0850102412
    0850112085
    0850112024

dels så ringer de hysteriskt ofta, det är alltid 0850 men resten varierar, de ringer de både vardag, helg, tidigt, sent och det är jätte jobbigt. I början svarade man ju men det är bara nån som lägger på luren eller ibland någon försäljare så numer svarar jag inte och då ringer telefonen i evigheter varje gång innan den blir tyst. Jag har bett försäljaren att lägga av men eftersom det aldrig är samma försäljare så hjälper det ju inte.

Vad gör man, går det att blockera 08 nr på något vis? Det känns faktiskt som trakasserier. 

• Svar på tråden Telefonterror, vad gör man?
  • SysterYster76

Tyvärr hjälper inte Nix mot allt som t ex marknadsundersökningar. De har ringt mig mkt sista 2 v (oxo ngt 8-nummer) tills jag faktiskt svarade och sa:
    Nej tack! Inte intresserad. Hej!

Sedan blev det TYST! :)

• marla333

tror inte de går att nixa mobilnr eller hemligt nr och de ringer även dit...

• Jan 492

Beträffande telefonterror från Provoice!

Har mailat dom ang telefonterror, slutar dom inte ringa så kommer en polisanmälan att göras!

Deras mail adress är

info@provoice.se

Deras vd heter Johan Fredell

Telefon nummer 08-50387000 till vxl!

Så har ni problem med dom?
    Maila & ring, så kommer dom att sluta ringa er!           

• Mandel
    Jan 492 skrev 2012-03-08 14:57:17 följande:

Har mailat dom ang telefonterror, slutar dom inte ringa så kommer en polisanmälan att göras!

Deras mail adress är

info@provoice.se

Jag är företagare och blir terroriserad i princip dagligen av olika försäljare och det intressanta är att det är aldrig några vettiga saker de vill sälja som maskiner eller sånt som jag är intresserad av i mitt arbete utan det är enbart telefoni, elabonnemang,  kontorsartiklar och försäkringar eller kreditbevis för hur hög soliditet man har...
    Jag tänker säga åt dem när de ringer igen - för det gör de hela tiden med 1 månads mellanrum, att om de ringer mig en gång till tänker jag anmäla dem.

Eon mailade jag och bad dem ta bort mitt namn och då slutade de att ringa...

Avskyr telefonförsäljare och de värsta är de som frågar hur jag mår och sedan vägrar sluta prata fast man säger nej tack, hej då och lägger på. Man hör svadan när man trycker på off-knappen...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • TrendyFarsa
    Jan 492 skrev 2012-03-08 14:57:17 följande:

Deras mail adress är

info@provoice.se

Mnja, fick fram följande

Johan Karl Olof Frodell

1px 1px Man, född i mars 1975
    För de som har Facebook borde det vara en enkel sak att ta reda på mer om denna person.
  • Jan 492
    TrendyFarsa skrev 2012-03-08 15:38:35 följande:
    Mnja, fick fram följande

Johan Karl Olof Frodell

1px 1px Man, född i mars 1975
    För de som har Facebook borde det vara en enkel sak att ta reda på mer om denna person.
    Fick fram upgifterna på deras hemsida!
  • TrendyFarsa
    Jan 492 skrev 2012-03-08 15:45:02 följande:
    Fick fram upgifterna på deras hemsida!
    Jag fick fram det på allabolag.se där även hans kollegor i styrelsen finns listade. Men tyvärr inga hemtelefonnummer.
  • Jan 492
    TrendyFarsa skrev 2012-03-08 15:49:43 följande:
    Jag fick fram det på allabolag.se där även hans kollegor i styrelsen finns listade. Men tyvärr inga hemtelefonnummer.

TrendyFarsa skrev 2012-03-08 15:49:43 följande:

Räcker nog om han får telefonsamtal på jobbet!
  • Jan 492
    Sveasson skrev 2011-04-27 20:24:17 följande:
    Inom loppet av ett par timmar har dessa tre nr ringt mig:

0850102412
    0850112085
    0850112024

dels så ringer de hysteriskt ofta, det är alltid 0850 men resten varierar, de ringer de både vardag, helg, tidigt, sent och det är jätte jobbigt. I början svarade man ju men det är bara nån som lägger på luren eller ibland någon försäljare så numer svarar jag inte och då ringer telefonen i evigheter varje gång innan den blir tyst. Jag har bett försäljaren att lägga av men eftersom det aldrig är samma försäljare så hjälper det ju inte.

Vad gör man, går det att blockera 08 nr på något vis? Det känns faktiskt som trakasserier. 

Har mailat dom ang telefonterror, slutar dom inte ringa så kommer en polisanmälan att göras!
    Deras mail adress är
    info@provoice.se
    Så har ni problem med dom? Maila & ring, så kommer dom att sluta ringa er!          
  • TrendyFarsa
    Jan 492 skrev 2012-03-08 15:52:43 följande:
    Har mailat dom ang telefonterror, slutar dom inte ringa så kommer en polisanmälan att göras!
    Deras mail adress är
    info@provoice.se
    Så har ni problem med dom? Maila & ring, så kommer dom att sluta ringa er!          
    Återigen.
    Han heter Johan Karl Olof Frodell och inget annat.
  • Lucy Cat

Vill bara inflika om att NIX inte är det bästa i alla lägen. Det går att kringgå NIXs register om man ringer i egenskap av försäljare. Är du med i en förening, t.ex. Hyresgästföreningen så kan ett företag ha ett samarbete med HGF och på så sätt få ringa dig, då de ringer på HGF's register. 

..I'm not cynical, I'm experienced..
  • Jan 492

Ett glädjande mail från Provoice efter mitt mail till dom!

Dom ber om ursäkt & har tagit bort mitt nummer!

Så det finns hopp för alla som vill slippa dom!   

Svar på tråden Telefonterror, vad gör man?