• Hypnotica

Klär pojken i kläning

19Sofia85 skrev 2011-04-28 11:38:45 följande:
    Vidrigt?! Hur kan ett klädesplagg som sitter på ett barn, bli vidrigt??? 
    Möjligtvis om de är röda och vita med svarta swastikor.
  • Hypnotica
    Art Vandelay skrev 2011-04-28 11:39:31 följande:
    För ca hundra år sen hade småpojkar klänning, en trend som är på väg tillbaka kanske?
    Varför inte? Kolten är ett praktiskt unisexplagg som borde komma tillbaka.
  • Hypnotica
    Anonym (Trött på er!) skrev 2011-04-28 17:05:46 följande:
    Varje gång jag kommer in på FL så blir jag alltid lika besviken på dessa människor som tycker att detta är okej med era konstiga förslag på hur det ska ändras i samhället!

Det är inte okej att klä sitt barn i klänning om det är en pojke! Klänningar är för flickor om ni inte har fattat det!!!
    Så det är OK om jag klär en framtida pojke i kaftan?
  • Hypnotica
    sannapannapådal skrev 2011-04-28 17:12:51 följande:
    Hade min gubbe kommit hem från jobbet i klänning hade jag
    garvat ihjäl mig! Jag lovar
    Och jag hade inte slutat skratta förrän flera dar efteråt.
    Och skulle jag sy en kjol åt honom hade nog han undrat vad jag håller på med...
    Men vi är tydligen olika...fniss
    Sant.

Vissa kan helt enkelt se människan bakom kläderna.
  • Hypnotica
    sannapannapådal skrev 2011-04-28 17:22:29 följande:
    Jag har sett den mannen bakom hans kläder i över 20 år. Hans manlighet och
    ödmjukhet är det jag har fastnat för hos honom.
    Så du tycker han ska ta på sig en ful klänning för att jag ska "se" honom?
    Du är för rolig...
    Transvestiter är inget för mig, skulle jag då aldrig tända det minsta på.
    Men blir inte transa automatiskt för att man drar på sig ett plagg som förknippas med det motsatta könet.

Så, du erkänner att du INTE kan se bortom det han har på sig? Jag har aldrig hävdat att han _ska_ sätta på sig en klänning....men du har sagt att du inte skulle tycka om det.
  • Hypnotica
    Jojile skrev 2011-04-28 17:33:43 följande:
    Tror tyvärr inte jag får några. Varför? Skulle tro att det beror på att dom inte har några annat än att "Det SKA vara så..."
    Tydligen blir folk stressade som fan om de inte kan könsbestämma ett barn på tre röda. Jag undrar varför?
  • Hypnotica
    Faber skrev 2011-04-28 17:59:10 följande:
    Hur kan du säga så, kläder är ju könsneutrala.
    Könsneutrala, ja. Men barnkläder som anspelar på sexighet är fanimej inte lämpligt på barn oavsett kön.
  • Hypnotica
    Tom Araya skrev 2011-04-28 19:49:15 följande:
    Det vore en dröm om det fungerade så men det gör det inte så ditt argument fallerar.
    Om man ser till att grabben ser ut som Tomas DiLeva så ökar riskenför mobbning garanterat vare sig vi vill eller inte.
    ....och vi ska böja oss för mobbarna?
  • Hypnotica
    Rikard Ukraina skrev 2011-04-28 20:01:05 följande:
    Dina homosexuella vänner är säkert jättebra föräldrar, det tvekar jag inte på. Dessa psykologiska ärr barn till homosexuella föräldrar får senare i livet beror inte på sättet de uppfostrats på, utan på faktumet att vi lever i ett heteronormativt samhälle. Låt oss säga hypotetiskt sätt, att om ett homosexuellt och manligt par (vari båda parter är feminina av sig som de flesta manliga homosexuella) skaffar ett barn, finns det ju onekligen en större chans att dessa köper lila och rosa kläder till sina barn då dessa färger i flesta fall tilltalar denna samhällsklass mer än andra människor. Sedan blir barnet (om det hypotetiskt sätt är en son) retat i skolan på grund av att han har feminina kläder på sig, vilket senare i livet resulterar i neuroser och betingade reflexer - antagligen homofobi och oförklarligt hat gentemot killar som bär rosa. Tyvärr ser samhället ut så här, förhoppningsvis kan vi dock ändra på det.
    Anonym skrev 2011-04-28 19:12:08 följande:
    :)
    Min tanke var inte alls att förolämpa dig eller sänka ditt självförtroende. Men det stämmer det jag skrev, eller hur?

Och du kommer nog få stämpeln som homofob iaf. Du som har läst så ofantligt många ackurata studier hur förklarar du alla människor som har psykologiska och neurotiska problem som inte har homosexuella föräldrar? Det finns ju rätt många av dem..
    Dessa människor du snackar om har ju inte samma neurotiska problem med samma psykologiska faktorer bakomliggandes som barn som växt upp och blivit retade och mobbade i skolan enbart för att deras föräldrar är homosexuella. Det är en tydlig, logisk skillnad som till och med du borde se.

Rikard
    Jag beundrar dig. Det är inte många som kan skriva ett inlägg som börjar med ren smörja och sedan höja sig under inläggets gång och avsluta med en riktig kavalkad i Bullshit 1.0!

Hatten av!
  • Hypnotica
    Tom Araya skrev 2011-04-28 20:05:38 följande:
    Generellt sett inte.
    Jag tycker man ska våga vara sig själv även om man är lite annorlunda.
    Men man behöver ju inte måla "slagpåse" i pannan på ungen, skicka iväg honom till skolan och tro att allt blir bra. Då är man nog lite naiv.
    Naturligtvis. Men det skulle hjälpa otroligt mycket mer om föräldrar istället för att tänka "hur ska jag gå tillväga för att mitt barn inte ska bli mobbat?" tänkte "hur ska jag gå tillväga för att se till att mitt barn inte mobbar?".

Det stod inte "slagpåse" i min panna heller när jag började i mellanstadiet, men likt förbannat var det starten på 5 års total förnedring och utanförskap.
Svar på tråden Klär pojken i kläning