• Hypnotica

Klär pojken i kläning

Driftwood skrev 2011-04-28 20:09:01 följande:
    Hattnålen då.
    Nej. Hatt.

Hattnål fäster man en liten hatt med.
  • Hypnotica
    amanda h skrev 2011-04-28 20:14:51 följande:
    Blir så förbannad! Skulle ALDRIG låta min son gå till dagis med rosa glittrig klänning och målade naglar! Är ju en skrattretande tanke, vart i h*lvete är SVERIGE PÅ VÄG? Ni som säger "låt barn vara barn" och "det finns inga pojk och flick kläder" ni e ju för 17 helt från vettet. Här i UK där jag bor är det verkligen inte samma hysteri, THANK GOD! När jag får en dotter ska hon ha söta flickiga kläder på sig och min son ska fortsätta ha fina pojk-kläder.

För nu är det faktiskt såhär i världen att det finns både MÄN OCH KVINNOR, och jag hoppas inte att ni kvinnor går till jobbet med lös mustach och kostym? Eller att era män går till jobbet med klänning? Ni sätter upp orealistiska normer i era hjärnor, and guess what - det kommer ALDRIG att förändras! För när era söner som hade klänning på sig till dagis växer upp kommer det enda dom har att säga till er vara "mamma - varför i h*lvete hade jag klänning på mig när jag var liten?".

get over it!
    Jag kan bara beklaga att du inte förstår.
    Driftwood skrev 2011-04-28 20:16:34 följande:
    Då måste du ju ta loss hattnålen först.
  • Hypnotica
    Driftwood skrev 2011-04-28 20:16:34 följande:
    Då måste du ju ta loss hattnålen först.
    Okej. Nu orkar jag inte med att svara på dig.
  • Hypnotica
    amanda h skrev 2011-04-28 20:23:16 följande:
    Nu sa jag ju inte byxor, utan kostym.. men alright - byxor är ett plagg både män och kvinnor kan ha. Inget konstigt med det? Det jag syftade på var ju att du inte hade klätt dig manligt till jobbet, alltså kostym, stjorta, slips? Hade din man klätt sig i kjol och högklackat? Isåfall kan vi ju diskutera vidare, men byxor är ju inget direkt manligt eller kvinnligt plagg.
    Du kanske skulle plugga lite historia...?
  • Hypnotica
    Queenie70 skrev 2011-04-28 20:31:53 följande:
    Har dock en känsla av att det var VUXNA kvinnor som tog striden för att de skulle få bära byxor....tror inte att man själv klädde sig korrekt i kjol och blus, men sände sina småflickor till skolan i braxer innan det var socialt accepterat...Men jag kan ha fel...det kan ju ha funnits knäppgökar på den tiden också.
    Sure. Det var vuxna. Och det finns vuxna (och tonåringar) i Sverige idag som är av manligt kön som bär kjol mer eller mindre regelbundet. De finns att hitta lite överallt men finns i överflöd i alternativa kretsar.
  • Hypnotica
    amanda h skrev 2011-04-28 20:31:12 följande:
    Oj sorry... så om du ser en man på gatan med kostym så tänker du "hmm.. är det en kvinnlig klädsel, det vet jag inte, finns inga regler för det". haha... hoppas bara att folk ser att jag är en kvinna när jag går på stan.
    Könsmogna personer har i allmänhet inget problem att könsbestämma en annan könsmogen person som de ser på gatan, oavsett kläder.
  • Hypnotica
    Anonym (trött) skrev 2011-04-28 20:39:34 följande:
    Fast det får man väl inte för alla ska tydligen kallas "hen"..
    Nej. Det är det inte någon som har förutspråkat (om möjligen en och annan extremist).
  • Hypnotica
    amanda h skrev 2011-04-28 21:43:44 följande:
    Kan hålla med dig om att vuxna människor kan ha på sig vad dom vill (fast om min man kom hem i klänning hade jag ju rå dumpat honom och frågat vem hans nya pojkvän är), men jag tycker inte att jag är ansvarig för nån jäkla utveckling när det gäller vad min son ska ha på sig. Tänker inte säga till honom att ta på sig en klänning till dagis för utvecklingens skull så dom andra barnen fattar att flickigt och pojkigt ska bort. Jag tycker det är hemskt mot barnen när man vet att det finns en stor chans att dom kommer bli retade, men ändå pushar på dom bara för att man har en egen jäkla åsikt som man vill förmedla genom sitt barn! DET är kränkande.
    Stackars din karl som har en fru som är beredd att dumpa honom för ett klädesplaggs skull.
  • Hypnotica
    Rikard Ukraina skrev 2011-04-28 22:08:12 följande:
    Ditt inlägg var enbart förolämpande och hade ingenting med ämnet att göra. Det var även över gränsen att ringa mig och hota mig. Lägg av med det innan jag kontaktar polisen.

Rikard
    *garv!*
  • Hypnotica
    Raskask skrev 2011-04-28 22:25:28 följande:
    Spännande.

Det lär finnas en ukrainsk avhandling något märkligt betitlad gjord av en rysk professor vars namn den som tipsade om avhandlingen tyvärr glömt bort, och tyvärr hade han också förlagt avhandlingen som innehåller ungefär det du beskriver. Kanske du känner till den avhandlingen?
    Om han inte drabbats av plötsligt svår senilitet, så borde han veta exakt vad du talar om.
  • Hypnotica
    amanda h skrev 2011-04-28 22:48:02 följande:
    SKOJAR DU MED MIG??? Det ligger i naturen, kvinnor är kvinnor och har sen urminnes tider uttryckt sin stil kvinnligt för att männen ska attraheras av dom och tvärtom. Menar du att det inte är bra att det finns manligt och kvinnligt? Ska vi ta bort det där och låta alla gå omkring i vita tunikor och inte kunna uttrycka sin sexualitet? Det hade varit onaturligt och omänskligt!!!
    Sedan urminnes tider har uppfattningen vad som varit kvinnligt och manligt skiftat över hela jävla skalan över varenda existerande och utdöd kultur.

Hur många gånger ska vi behöva upprepa det?
  • Hypnotica
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 22:54:47 följande:
    Vågar man föreslå att du söker in till komvux och kompletterar ditt gymnasiebetyg i historia?
    Jag har redan föreslagit det. Inget gehör. Jag är inte förvånad.
Svar på tråden Klär pojken i kläning