Inlägg från: Rikard Ukraina |Visa alla inlägg
  • Rikard Ukraina

Klär pojken i kläning

Säg till henne. I Ukraina hade en pojke i klänning aldrig accepterats. Klänningar och kjolar är för flickor. För pojkar finns det ju redan pojkkläder.

Rikard

• Rikard Ukraina
    Majuni skrev 2011-04-28 18:06:47 följande:
    Ukraina? har jag missat nåt, men vad har ukraina med klänningar att göra ( i Sverige)
    Min käre vän, har du aldrig hört talas om internationella relationer? Jag bor i Ukraina för tillfället (pga arbete) och jag ser många likheter mellan det ukrainska och det svenska samhället. Nyligen har dessutom Rysslands och Sveriges premiärminister respektive statsminister kommit överens om att de två staterna ska anpassa sig till varandra vidare. Detta innebär praktiskt taget att de regler och regulationer som gäller i vackra Ukraina gäller likaså där hemma i Sverige.

Jag antar att du inte kommer förstå det jag skrev ovan, och förklarar det därför enkelt för dig. En pojke i Sverige är också en pojke i Ukraina. En flicka i Ukraina är en flicka i Sverige. Män, killar och pojkar ska inte springa runt klädda i kläder avsedda för kvinnor. I ett sådant fall bör de rubriceras som transvestiter. Du har väl aldrig sett en man bära en BH eller?

Jag föreslår för dig, TS, att du råder din väninna att sluta upp med sitt groteska beteende. Det måste vara någon slags betingad reflex som får henne att klä sin lilla son i flickplagg. Uppenbarligen önskade hon sig en dotter men det blev en pojke, och hon har ännu inte kommit över första fasen, dvs. förnekelse.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Hypnotica skrev 2011-04-28 20:05:01 följande:
    Jag beundrar dig. Det är inte många som kan skriva ett inlägg som börjar med ren smörja och sedan höja sig under inläggets gång och avsluta med en riktig kavalkad i Bullshit 1.0!

Hatten av!
    Ditt inlägg var enbart förolämpande och hade ingenting med ämnet att göra. Det var även över gränsen att ringa mig och hota mig. Lägg av med det innan jag kontaktar polisen.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Raskask skrev 2011-04-28 22:25:28 följande:
    Spännande.

Det lär finnas en ukrainsk avhandling något märkligt betitlad gjord av en rysk professor vars namn den som tipsade om avhandlingen tyvärr glömt bort, och tyvärr hade han också förlagt avhandlingen som innehåller ungefär det du beskriver. Kanske du känner till den avhandlingen?
    Hm, det låter då inte särskilt bekant. Jag läser mycket ukrainska och ryska studier om diverse ämnen, och har därför lite svårt att komma ihåg namnen på alla. Vad hette studien och vid vilket universitet var den skriven? Var har du hört om denna utredning? Låter onekligen intressant ju.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Hypnotica skrev 2011-04-28 22:27:39 följande:
    Om han inte drabbats av plötsligt svår senilitet, så borde han veta exakt vad du talar om.
    Nä då. Jag kan dessvärre inte sätta ett finger på det. Vad heter studierna?

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Raskask skrev 2011-04-28 22:38:35 följande:
    Det var lite oklart det också. Om du har kontakter inom den akademiska världen kanske du kan höra om någon kan hjälpa dig att hitta den avhandlingen. Titeln lär ha varit något i stil med:
    Мальчик и, которые носят розовые одежды, создают себе психоло /helt obegripligt/ в будущем och utkom 2007.
    Oj oj oj. Vilket komplicerat namn på en utredning. Meningen är nästintill obegriplig, men bokstavligen betyder det approximativt "pojkar som bär rosa kläder skapar psykologiska ? åt sig i framtiden". Det låter inte som en riktig utredning, och i sådana fall är den amatörmässig och uppenbarligen inte speciellt professionell. Jag ska dock se om jag kan kolla upp den! Vet du vilket universitet eller vilken högskola den skrevs vid eller var det helt oklart?

Rikard
  • Rikard Ukraina

Vad fan?! Ni skriver ju så otroligt mycket att jag tappar bort mina egna inlägg. Sluta omedelbart!

Rikard

• Rikard Ukraina

Kan någon uppdatera mig lite snabbt och simpelt om vad diskussionen rör sig om för tillfället?

Rikard

• Rikard Ukraina

Du har helt klart handlat rätt i denna situationen, TS! Man måste ju tänka på barnets bästa då modern evidentligen är psykiskt labil. Jag hade gjort samma sak i din sits. Förhoppningsvis tar de hennes barn nu så att sonen kan få en normal uppväxt någon annan stans.

Rikard

• Rikard Ukraina
    infragilis skrev 2011-05-02 11:51:19 följande:
    Klänningar är inte unisex ÄN.
    Utveckla, snälla.

Rikard
Svar på tråden Klär pojken i kläning