Inlägg från: Rikard Ukraina |Visa alla inlägg
  • Rikard Ukraina

Klär pojken i kläning

Anonym (apan) skrev 2011-05-02 11:57:13 följande:
    Byxor var otänkbart på en kvinna för ett antal år sedan? Nu är det ingen som bryr sig? Uppenbart?
    Nu finns det byxor anpassade för kvinnor. Hur skulle en klänning för män se ut? Otänkbart.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Anonym (apan) skrev 2011-05-02 12:14:34 följande:
    När jag trycker på den gör den det.
    Konstigt. Vad har du för dator, operationssystem och webbläsare?

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Anonym (apan) skrev 2011-05-02 12:17:39 följande:
    Jag har sett dig påstå samma sak i andra trådar, där länkar funkar. Kanske dags att se över din dator?
    Jag gjorde en viruskontroll bara för någon timme sedan och allting fungerar felfritt. Vad råder du mig att göra? Lämna in den eller?

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Teskedsmamman skrev 2011-05-02 15:34:29 följande:
    För mig fungerar länken alldeles utmärkt!

Om det inte fungerar så googla på "man skirt"
    Ha ha, löjligt med en man skirt.

Nej, klänningar är för kvinnor och så är det bara. Punkt slut.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    gumtree skrev 2011-05-02 15:54:21 följande:
    Och byxor är för män. Punkt slut.

Eller?
    Så hade jag inte sagt det. Leggings t.ex. är för kvinnor, och inte för killar. Kiltar är för killar, vilka är traditionella klädesplagg likt kjolar i Skottland. Det är nog det närmaste man kommer en klänning för män.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    gumtree skrev 2011-05-02 16:45:24 följande:
    Jag skulle dock säga att kaftanen är mer en klänning för män än just kilten.

Men du kanske bara menade inom Sveriges och Ukrainas gränser som ditt påstående att klänningar bara är för kvinnor gäller?
    Delvis. Efter erfarenheter från att ha bott i båda länder en längre tid kan jag konstatera att varken någon av kulturerna accepterar/bör acceptera män i klänningar.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Filoso Fisken skrev 2011-05-02 17:38:02 följande:
    Ha ha vad löjligt med någon som fäller kommentarer på sandlåde-nivå. Sådär kanske barn kan komma undan med (eller njä, inte det heller egentligen) att bete sig; "Hahaha Kalle har klänning vad löööjligt" - men en "vuxen" människa? Hjälp. Du slipper ha klänning och kjol, det är ingen som tvingar dig - men tycker du inte att de som vill ska ha rätt till att göra det utan att bli retade/mobbare och liknande? Och fundera en stund på VARFÖR du tycker det är löjligt? Du har rätt till en egen åsikt, men det är nyttigt att ifrågasätta sig själv ibland. Varför tycker jag egentligen som jag gör? Finns det något vettigt argument mot varför det är fel med att en människa som har snopp har på sig klänning/kjol/rosa när det bara är tyg och färger? Fundera lite. Det är inget du behöver svara på (om du inte känner att du vill).  
    Jag tycker faktiskt att ens tanken av att män bör bära klänningar för jämställdhetens skull är löjlig. Och att den ens poppat upp i någons skalle kan jag inte förstå mig på. Hela det här jämställdhetskämpandet har gått över gränsen redan. Om du nu vill att någons son ska bära klänning kan du ju lika bra döpa honom till Maria också, eller har jag fel? Någon måtta får man ha, och man får ha respekt för de olika könsrollerna.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Anonym (anonym som TS) skrev 2011-05-02 18:25:36 följande:

Länken funkar från min dator också, det är nog fel hos dig eller så är det du som skojar till det lite för att du inte vill se vad som visas.

Jag har konstaterat att min dator har någon form av virus redan.
    Anonym (anonym som TS) skrev 2011-05-02 18:30:15 följande:
    Och du skulle göra som TS att anmäla mamman till soc bara för mamman klär sin son i tjejkläder?
    Möjligtvis. Det kan jag inte säga rakt ut. Det beror på hur frekvent hon hade klätt sin son i tjejkläder samt om det fanns andra tecken som tydde på att hon behandlade sin son som en dotter.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Anonym (anonym som TS) skrev 2011-05-02 18:35:36 följande:
    och om en mamma behandlade sin dotter som en kille hade du anmält mamman till soc då också?
    Naturligtvis, om det var under samma omständigheter som jag nyss beskrev.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Daeminimon skrev 2011-05-02 21:57:50 följande:
    Exakt hur behandlar man sin son som en dotter? Jag kommer att behandla alla mina barn likadant, oavsett kön, ska jag också anmälas då?
    Nu överdriver du ju. Du inser väl själv att det inte är så jag menar?

Om man behandlar sin son som om han vore ens dotter (bättre formulerat?) så har man ju uppenbarligen något slags problem. En pojke är en pojke och bör inte tvingas bära klänningar och sminka sig och allt vad det nu kan innebära enbart för att hans mamma egentligen önskade sig en dotter. Förstår du nu vad jag menar?

Rikard
  • Rikard Ukraina
    saferide skrev 2011-05-03 11:20:51 följande:
    Min son älskar Hello Kitty och ville ha en rosa cykel och menar ni då på ALLVAR att jag ska säga till honom "Nä, det där får bara FLICKOR ha!". Ni är sjuka, har en sjuk syn på världen.
    Jag menar inte att du bör säga det till honom. Hade jag varit du hade jag dock sagt det, och sedanefter försökt uppfostra honom som en man och inte som en pojkflicka. No offense.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Lilith Dark skrev 2011-05-04 12:59:09 följande:
    Kan du vara snäll och berätta lite närmare hur en riktig man är, förutom vilka kläder de har på sig?
    Maskulin.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Lilith Dark skrev 2011-05-04 13:24:51 följande:
    Och vad är maskulint? Vilka egenskaper är manliga? Sväng dig inte bara med ord utan ge en förklaring och inte bara flera synonymer.
    Kom inte hit och säg att du inte vet vad maskulint är. Du visar ju tecken på tydlig brist på allmän bildning.

en.wikipedia.org/masculine
  • Rikard Ukraina
    Anonym (rikard) skrev 2011-05-04 13:29:45 följande:
    Är inte det ganska individuellt vad man tycker maskulint är?

Rikard
    [OFFTOPIC] Heter du också Rikard? Intressant. [/OFFTOPIC]

Klart, men samtidigt är det en norm.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Anonym (rikard) skrev 2011-05-04 13:38:31 följande:
    (OFFTOPIC) Ja, heter Rikard. (OFFTOPIC)

Men normer behöver inte vara rätt och ändras med tiden.

Rikard
    [OFFTOPIC] Varför är du anonym? [/OFFTOPIC]

Dock är maskulinitet en norm som knappt ändrats genom åren.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Anonym (rikard) skrev 2011-05-04 14:01:18 följande:
    (OFFTOPIC) Varför inte? (OFFTOPIC)

E du seriös nu? Eller bara spelar dum?

Rikard
    [OFFTOPIC] Är du rädd för att avslöja ditt sanna jag, Rikard? [/OFFTOPIC]

Varför skulle jag inte vara seriös? Tog det slut på argument, Rikard?

Rikard
Svar på tråden Klär pojken i kläning