Inlägg från: Anonym (apan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (apan)
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 22:54:47 följande:
    Vågar man föreslå att du söker in till komvux och kompletterar ditt gymnasiebetyg i historia?
  • Anonym (apan)
    Daeminimon skrev 2011-04-28 23:52:34 följande:
    Jeans, svart t-shirt och Converse senast idag, räknas det?!

1. Vi är produkter av vå uppfostran, och därför präglade av det.
    2. Vi är vuxna människor som genomgått puberteten, och kan därför välja att klä oss för att attrahera det motsatta (eller samma) könet.
    3. Jag klär mig sällan heller i färgglad body och mjukisbyxor, något jag klär mitt barn i nästan dagligen. barns kläder fyller en annan funktion än vuxnas.
  • Anonym (apan)
    Jomppelina skrev 2011-04-29 12:46:19 följande:
    . En genusneutral baskollektion ut på marknaden NU! TACK!! 
    Småfolk? Kameleont design? Molo? Kik kid? Villervalla? Finns hur många som helst.

På de stora kedjorna köper vi bara strumpor.... Om vi kan hitta några utan flames eller glitter på.
  • Anonym (apan)
    Jomppelina skrev 2011-04-29 13:13:01 följande:
    Sant, touche. För dem som har råd så finns pop förstås.
    Tradera? Så gör man en insats för miljön också. Vi köper begagnade märkeskläder för samma pris för nya på lindex.
  • Anonym (apan)
    kalkprinsessan skrev 2011-04-29 20:34:39 följande:
    Du kan inte mena allvar med att du ringde soc???

Jag kan bara beklaga över hur insönad du är i ditt genusfack!! Jag låter mina pojkar leka med dockor för att jag vill erbjuda dom allt, dom ska inte placeras i ett fack för pojklekar det är faktiskt 2011 och vi vet bättre än så om genus och hur lika lika, lika olika vi alla är. Så vill du anmäla mig också så kör hårt!
    Dockor med tillhörande attiraljer är ju jätteviktigt för båda könen att leka med, eftersom det inte bara är flickor som eventuellt ska bli föräldrar som vuxna....
  • Anonym (apan)
    Anonym (Pricks..) skrev 2011-04-29 22:15:37 följande:
    Allvarligt, har ni någonsin sett en seriös affärsman bära klänning och strumpbyxor och högklackat??

Har ni någonsin sett en seriös förskolelärare klä sig i manchesterbyxor med en mansskjorta på sig?

Allvarligt talat. Kläderna är DESIGNADE för antingen Manliga och/eller Kvinnliga kroppshyddor!

SÅ JA, dessa "könsidentiteten" sitter absolut till viss del i kläderna!

Den här killen som mördade och våldtog kvinnor som sedan fotograferade sig i deras (kvinnliga)underkläder, ÄR DETTA NORMALT?! Nej det är sjukt. Men det är ju tur att han iaf hade en tydlig könsidentitet... ELLER?!

(obs, yrkena var bara konkreta exempel och att jag drog parallellen att en kille som bär kvinnokläder inte till 100% är en kvinnomördare....jeez, hoppas ni fattar galoppen!)
    Skillnaden är att du pratar om vuxna människor. Debatten handlar om barn.
  • Anonym (apan)
    lilla mej skrev 2011-04-30 17:47:33 följande:
    jaha men ska man visa sitt barn att klanning ar for alla sa ska det val galla alla?? pappa, farfar, morbor osv... eller vilken alder ska de sen sluta ha klanning tycker du/
    Jag tycker inte man ska pracka på sina barn en speciell könsroll. Barn ska inte behöva identifiera sig som något annat än barn.
  • Anonym (apan)
    lilla mej skrev 2011-04-30 18:27:30 följande:
    ok du far sta for det....sa lange du forklarar for ditt barn varje gang det blir kommentarer, vad menar dom mamma att jag ar en fin liten tjej?? varfor sa han att klanningar bara ar till tjejer??  varfor sa dom i skolan att det bara ar jag som har klanning och det ar konstigt?? 
    Min treåring får höra rätt ofta att han är en söt tjej. Jag förstår inte varför det skulle vara skamligt? Är det dåligt att vara/likna en tjej? Han är ju skitsöt. oavsett vad han har på sig. Jag förstår inte varför könet ska vara så känsligt?

Och svaren till dina andra hypotetiska frågor är rätt enkla att svara på. "för att hans mamma och pappa inte lärt honom/henne att det är ok.". Man får faktiskt se ut hur man vill, bara man är glad.
  • Anonym (apan)
    Druid skrev 2011-04-30 20:47:24 följande:
    Men för fan . . . du ser ingen skillnad på klänning och "vanliga" kläder? Om en pojke tjatar om det så visst, men då handlar det ju säökert om något enstaka tillfälle etc.? Problemet handlar snarare om föräldrar som avsiktligt försöker få sina pojkar att ha klänning på sig, så tolkade jag själva trådstarten som.

Sedan så är klänning ett opraktiskt plagg för män. Att klänning är ett traditionellt tjejplagg har nog mer att göra med att män och kvinnor har olika former än med att upprätthålla något typsikt manligt och kvinnligt.
    Det finns ju män med kvinnliga former, och kvinnor med manliga former? Så för dem är det ok att köra kontroversiellt?
Svar på tråden Klär pojken i kläning