• Vesslan

Januaribebis 2012

Är det fler än jag som är super hungriga på kvällen??? 
    Känns som magen svälelr upp och är supertom... Ändå är jag bara i v5...
    Ska det hålla på såhär så kommer jag inte vara ngn vacker syn runt jul...
    HAr ju dessutom ganska taskig karaktärSkrikandes

• Vesslan

Partouze:  va du glad att du kommit in i lite illamående i detta fallet Skrattande Annars inte så kul men om det får en att avstå från "onödigt" ätande är det ändå ok. Har dock inga känningar alls egentligen ännu mer än att mina bröst är jätteömtåliga...

• Vesslan

partouze: När har du bf? Hur långt har du gått?

• Vesslan
    twylla skrev 2011-05-05 08:06:09 följande:
    Hej alla. Plussade igår på bim-3 och enligt fl är bf (fredagen) den 13 januari. Fick missfall i januari i år så nu hoppas jag verkligen att det går vägen. Har inte direkt några symptom mer än onda bröst. Lite molvärk har nog börjat sig smyga på. Men mest är jag bara jätteglad! Hur ska jag liksom kunna koncentrera mig på jobbet idag?
    Grattis till ditt +.  Jag hade också ett missfall i Januari i år så jag hoppas verkligen att allt går vägen den här gången. Både för oss och alla andra inne på tråden
    LillaEko skrev 2011-05-05 07:18:36 följande:
    Min förra graviditet var jag sjukt hungrig i, hade redan gått upp ca 6 kg när MA:t upptäcktes i v 13.
    Kan erkänna att det kändes som riktigt sura kg, så denna gången ska jag försöka att fortsätta äta som alltid.
    Men eftersom jag är snusare så kommer ju suget nu när man slutar i och med +.
    Så kan vara därför jag gick upp så mycket med. 
    Ok, jo det var ungefär så det var för mig också. Jag hade et MA i Januari 2010 v11, hade då gått upp 6-7 kg och nu i Januari 2010 vid mf i v6 så märktes det inte så mycket.  
    Jag är också snusare så vi får väl se var detta kan sluta.
    Men en massa grönsaker hoppas jag kan ta det värsta.
    Idag har jag dessutom ganska så ömma bröst och lite "drag" i buken...
  • Vesslan
    pernillis skrev 2011-05-05 09:58:15 följande:
    Hej! Jag vill bara berätta min historia. Vi har försökt få barn sen januari, fick mens 27 feb - 4 mars och sen dess har jag inte haft mens. Jag har gjort cirka femton grav-test och alla var negativa. Besökte gyn och han sa åt mig att vänta ett tag till. För två veckor sen fick jag provera och åt det i två dagar, två tabletter två gånger om dagen (tot 8 tabletter). Igår plussade jag!!! Hur vet jag hur långt gången jag är??? 
    Jag är jättenervös och har ont i brösten och bröstvårtorna. Känner en värk nere i äggledarna på höger sida. Ska det vara så?
    Min första graviditet.
    Behöver råd!

Hej,  Jag fick mitt mf 26/1 och hade första dagen på senaste mensen 26/2 och efter det ingen mens alls. Jag var dock och fick ett tidigt vul och där sa det att längden sa att det var ca 5 veckor, enlig ClearBlue med veckoindikator så är det okså v 5 ca.  Enl gyn dr så kan ägglossningen ha förskjutiots lite.   Kan det kanse vara det samma för dig ?  Jag ska tillbaka på ett nytt vul 25/5 för att mer rätt kunna se hur många v jag kan ha gått.
  • Vesslan

Hi hi jag ler för mig själv när jag ser att det hade varit kul med en Nyårsbebis.... Absolut kan jag hålla med. MEN.... Jag har två pojkar sen innan som är födda i Oktober och November... De är i år 12 och 16 år..... Gissa om de är så lyckliga i denna ålder för att vara födda sent på året. Ha ha ha för min del skulle jag vara ganska glad för barnets skull om jag kanske kunde få passera Nyåret.  Just nu är bf 1/1 enl barnmoskans uträkning men det återstår att se.

• Vesslan
    Sindie skrev 2011-05-05 11:25:58 följande:
    Hej!
    Äntligen kan jag skriva i denna tråden!
    Plussade igår på BIM -6!

Beräknat BF den 16 januari:)

GRATTIS  & VÄLKOMMEN Solig

• Vesslan

Hmmmm en fundering... Jag är i V 5 ca.  Är det fler än jag som bara vill att tiden ska gå riktigt snabbt och att man passerat minst v 12 så man kan få börja berätta för andra.....  Eller har någon kanske redan berättat för fler? Själv känner vi att vi vill vänta ett tag just för att vara "säkra"..  Men just nu känner jag att jag vill berätta det för flera... Hur känner och tänker ni andra ?

• Vesslan
    Brooklyn skrev 2011-05-05 12:03:18 följande:
    Fick tipset om er tråd och hoppar på. Har BF 10 jan 2012!
    Är super lycklig och kräks hej vilt! Underbart!

Detta är vårt andra barn och jag hade inget illamående med dottern. Dock är jag även nu GBP opererad.

När brukar man ringa bm för inskrivning? mins inte.
    GRATTIS & VÄLKOMMENSolig

Har för mig att det är vid ca v 6-7 som man kontaktar bm, är dock inte helt säker.
    Själv hade jag tänkt att vänta ett litet tag till.
Svar på tråden Januaribebis 2012