• Vesslan

Januaribebis 2012

Sindie:  Ja jag sitter med samma känsla.... Ju högre jag hade klarat av att gorma ut desto bättre. Men just nu är det bara jag och sambo som vet.  Jag är i ca v 5 , vet inte säkert ännu. Ska på vul 25/5 för att mer säkert säga hur långt det kan vara.  Jag hade ett MA i Jan -10 och ett MF i januari -11 så därför vill vi vänta.

• Vesslan
    Sindie skrev 2011-05-05 12:22:28 följande:
    Beklagar!
    Jag hade ett tidigt missfall i januari, ska ringa om några veckor och se om jag kan få ett VUL jag med.
    Beklagar ditt mf, fruktansvärt trist när man börjat vänja sig.

När jag upptäckte att jag var gravid denna gången så hade jag inte minsta aningen om det. Har haft oregelbunden mens innan och efter MF i Januari så trodde ju jag såklart att det var orsaken till att min mens uteblev i Mars och April.  När jag ringde till sjukhuset så sa jag att jag haft ett mf i Jan och att jag nu inte visste hur långt det gått. De satte tiden 25/5 för att då lättare snabbt kunna "mäta" in rätt v. Ring du och be att få kolla för trygghetens skull om att det är ok
  • Vesslan
    AnnaLovis skrev 2011-05-05 14:19:00 följande:
    Jag hoppar också in här!

Jag plusade i förrgår Glad  den 3/5!  Tid hos barnmorskan den 28/5. Jag är i vecka 5 + någonting, ska bli spännande att få ett datum för BF. Första barnet för oss..  Det är min första graviditet så jag hoppas att allt ska gå vägen!
    Ni är många som skriver om ifall man ska berätta för omgivningen eller inte. Jag har berättat för närmsta familjen och bästa vänner.  Vill dela vår glädje just nu , dessutom skulle dom märka på oss ändå om vi dolde något . Mitt största NO-NO är facebook i början dock.

Har ni märkt något i kroppen? Jag är trött, sover lite dåligt  ibland, tyngdkänsla där nere och molande värk till och från.
    Välkommen och grattis till ditt + !

Jag är okså i vecka 5 + någonting. Får mer korrekt tid den 25/5 då jag ska på tidigt vul.

Det som märks i kroppen på mig är mina ganska täta toabesök, ooootroligt ömma bröst samt att det mol ganska så mkt  buken.  Milvärken är inte hela tiden utan den kommer och går .
    Annars ganska så lugnt, iaf inget illamående  ännu. Förhoppningen är jua kanske att jag slipper det helt
  • Vesslan
    C R skrev 2011-05-05 14:50:16 följande:
    Ringde BM idag. Fick  komma dit torsdag nästa vecka.

Vi har endast berättat för mina föräldrar än.
    Vet du hur långt du har gått ?
  • Vesslan
    EttLitetPyre skrev 2011-05-05 15:39:11 följande:
    Sådär! Har varit på första samtalet med BM idag. Blev flyttad till den 1:a januari. Men man får ju veta mer exakt efter vul sen :) Känns som en milstolpe att ha varit där på inskrivning iaf. Berättade även för min pappa idag. Eller han fick en mugg som det stod morfar på. "nämen tack, vilken fin" var hans svar.. Jag frågade om han såg vad som stod på den. "ja, morfar" sa han. Jag frågade om han inte förstod?! Han var helt vimsig. "vadå morfar?" Tillslut sa jag det rakt ut. Ja, du ska bli morfar i januari! Åh han blev så glad :)
    Ååååå så mysigt det låter.  Vi har bestämt att avvakta ett tag innan vi berättar något. En av orsakerna är att min svärmor skulle bli så olycklig om de skulle hända något " på vägen" nu den första tiden.  Eftersom vi haft både ett MA och ett MF på 13 månader så känns det bäst så nu.  Men de hade inget gjort om de kudne gå ca 7-8 veckor på en ...... 
  • Vesslan
    C R skrev 2011-05-05 16:41:40 följande:
    BF 6 januari. Så v5+6 enligt mig själv ;)
    Hmmm, nu blir jag riktigt nyfiken på hur långt jag kan ha gått. Igår Onsd så var jag på ett vul just för att se hur långt det kunde vara och då mätte de upp till att jag skulle vara i v 5 någonting. Med BF ca 1/1-2012.

Jag ska tillbax 25/5 för att ytterligare kolla igen. Just för att då se om hjärtat pickar på och så att det växt.  Vilket det sannoligt gör eftersom jag har molvärken i magen + orörbara bröst...

Spännande Skrattande
  • Vesslan
    Lillnallen skrev 2011-05-05 16:48:24 följande:
    Här kommer det inte heller berättas något förrän det gått en tid... bara jag och mannen som vet ännu.
    Är så underbart att äntligen se glädjen i hans ögon, den har varit borta sedan augusti 2010 när vi drabbades av MA:t. Tror han har mått sämre än mig sedan det hände, men nu att se honom le och vara glad är så underbart. Bara hoppas att det går hela vägen denna gången. Vågar inte hoppas för mycket bara då man drabbats av MA eller MF innan. Hade troligen ett tidigt MF för två månader sedan, kände mig gravid och början av mensen var jättekonstig så jag är 99% säker på att det var ett MF. Så jag hoppas på tredje gången gilt nu Glad

Grattis till alla nya med Plus
    Beklagar ditt MA och MF .
    Jag hade själv ett MF januari 2010 och ett MF nu i Januari 2011 så nu är det verkligen 3:e gången gilt.

Grattis och jaghålelr tummarna för oss alla som än så länge är "tidiga"
  • Vesslan
    Endo86 skrev 2011-05-05 17:31:14 följande:
    fick tid hos BM 24/5, vad gör man där första besöket??
    Bara jag och min sambo som vet.. men vill berätta för hans son som är 10 år.. han skulle bli sååå glad :)
    Jag förstår att ni verkligen vill berätta för sonen på 10 år. Jag har en som fyller 12 och han har själv sagt att
    han så gärna vill vara storebror. Det vill ju vi med men vi vet oxå hur jobbigt det skulle bli för han om det inte skulle fungera trots allt + det kan vara svårt att förklara orsakerna. Jag komemr att vänta ett bra tag till.
    Men jag förstår verkligen känslan du/ni har.
  • Vesslan
    Lillnallen skrev 2011-05-06 08:11:02 följande:
    Nej, det är itne bara du som är nojjig, jag är likadan... är nästan rädd för att jag har gått med i en sån här tråd, ska det gå galet dåSkrikandes . Plockade bort påsksakerna först i gårkväll, men det ska nog gå bra ändå, termometern ligger kvar och bindorna står kvar på toa, tar jag bort dessa saker kanske det skiter sig... Helt toknojjig känner jag mig. Är så rädd för att något ska gå fel denna gången med.

När jag var gravid i somras så var ända anledningen till att jag fick göra VUL min ålder och om vi tänkt göra FP så skulle de veta hur långt gången jag var (tyvärr så var inte det lilla så stort som det skulle och inget hjärta pickade trots jag var i v 8) Frågade BM när jag var på hälsosamtal om jag kunde få göra ett VUL, men hon sa att det gör de inte om det finns någon orsak till det för det stressar barnet så...
    Om du får ett sånt svar du med kan du altid vända dig till en privat gyn, vad jag förstått det som brukar de göra VUL om man vill.

Lycka till.

Och grattis till alal nya plus som kommit in. vad kul att vi är så många Glad
    Jag tillhör oxå den som kommer att vänta så länge jag bara klarar mig. Orsaken är MA Jan -10 och MF jan -11. Vid båda dessa grav så hade jag berättat det för min vän och min chef då jag mådde sååååå dåligt .  MA skedde i v 11,  och MF i v 9.  Nu är jag i v5 något så jag måste helt enkelt försöka vänta fram till midsommar iaf. Det värsta tror jag ändå är att jag som en annan har taskigt samvete för dessa trådar... Känns ju underbart för mig att få dela med någon annan MEN jag är så skitnervös denna gången så en tiondel hade varit mer normalt känns det som.

laris: Jag beklagar verkligen och hoppas så att ni snart är på G igen med ett nytt vackert växande +.
  • Vesslan
    MiAmore skrev 2011-05-06 09:23:34 följande:
    laris: Vad tråkigt, beklagar

Jag har kommit på hur jag ska göra imorgon. Ska på möhippa imorgon och har gått o funderat på hur sjutton jag ska göra för att dem inte ska misstänka att jag är gravid. Jag ska köpa ett alkoholfritt vin, och så får maken dricka vitt vin med skruvkork ikväll, och det han inte dricker upp häller vi över i en bringare. Sedan häller jag helt enkelt över det alkoholfria vinet i den flaskan. Ingen som tänker på om min flaska var öppnad sedan innan eller inte. Och skulle dem reagera på det kan jag alltid säga att jag öppnade den ikväll och tog ett halvt glas.

Ha ha ha så himla smart Skrattande  jag ska på Bröllop 28/5 och har funderat på hur jag ska göra men jag tror nog jag kommer att låna din idé, kalasbra Tungan ute
  • Vesslan

Jag har en kollega på jobbet som jag VET skulle bli jätteglad för min/vår skull om jagberättade för henna att jag är gravid, MEN..... Jag är ganska nojig nu har jag insett. Jag tror ju att om jag berättar det för henne så kommer de inte gå så bra men jag vill. Hur ska jag göra? Jag vet ju innerst inne att man inte kan påverka utgången om det går galet så tidigt meeeeeen Tyst vad göra.... jag är helt förvirrad just nu. Är på jobbet och får nästan inget jobb gjort då jag ändå är på denna sidan....  SUCK

• Vesslan
    pernillis skrev 2011-05-12 08:41:51 följande:
    Hej tjejer. Åh, vad jag uppskattar den här tråden. Det får mig att inte känna mig ensam om vad jag går igenom. Ni är ju också i det tidiga stadiet och minst lika oroliga och nervösa som jag över att få missfall. 

Hur mår ni? Jag undrar hur många timmar i snitt per dag ni känner en molande värk? För jag känner nästan av det hela tiden.

Kram 
    Hej och god morgon,

Denna molvärk har jag haft dagligen i omgångar i ca 2 veckor även ömma bröst. Men igår stannade det av en del och i morse när jag vaknade kännde jag ingenting alls. Japp då var det klart för min del att helt tok noja mig..... Sen visade det sig såklart att jag hade flytningar som det var knappt synbart lite brunt i.

Tack vare denna tråd har jag dock lärt mig att det är normalt att ha lite då och då .  Nu sitter jag på jobbet och mår så otroligt jävla illa och gör allt annat än jobbar..... Illamående och nu molvärk igen....

Ska in på vul 25/5 och det känns som en evighet ända dit, FY !

Jag är med Lillaeko, tänk om tiden kunde bara gå liiiiiiite snabbare...

Kram på er alla !
  • Vesslan
    Glenn skrev 2011-05-12 09:39:02 följande:
    Hej alla!

Velade mellan december och januaritråden, men chansar på denna. Plussade 26 april. Bebis/bebisar borde komma någonstans 28/12-2/1. Har varit på första samtal. Inskrivning och ultraljud först 9 juni. Jätteroligt att läsa hur alla har det.

Mår toppen. Bara jätteömma bröst, kvällstrött och morgonpigg (tvärtemot mitt normala jag) och förra veckan grät jag så mycket till Grey's Anatomy (med både ljud och snor) så att jag fick hämta en ny bunt snorpapper varje paus. Inte heller riktigt jag.
    Då har vi samma bf period, ligger mellan 25/12-3/1 men det kommer troligen bli mer "klart" efter vul 25/5.
    Men jag valde ockxå Januaritråden.... Kanske mest för att det är "bättre" att fylla år i Januari när de blir äldre.
    Men jag hoppas det stannar kvar till strax efter nyår iafGlad Att knotten stannar är iof det absolut viktigaste
  • Vesslan
    Alltochinget skrev 2011-07-13 06:44:42 följande:
    Idag ska vi göra kub! Åh jag är så nervös så jag knappt sovit nåt inatt..... Snälla ni, håll gärna tummarna för oss att allt ser bra ut! Vecka 12+1 idag.
    Jag gick in i v16 igår och var på KUB test i v13+1. Jag var så nervös att jag mådde illa och spydde precis innan vi skulle in. För min del gick det kanon bra och fick fina resultat.

Självklart håller jag alla möjliga tummar för att det ska gå bra för er! Lycka till !
  • Vesslan

Hej på er!

Jag är av sortens gravida som dagligen läser tråden men som nästan aldrig skriver.  Troligen för att jag sällan anser att jag har något vettigt att skriva. MEN nu måste jag. Har läst igenom och ser att det är många som fått sett sina små, även jag har gjort det i v 8, v 13 och ska sedan in på rul 3/8 efter det kanske det blir fler men det vet jag inte än.  Så roligt.

Jag har ändå något som jag själv tycker är ett JÄTTE problem. Jag har inte ätit annorlunda men har inte rört mig så mkt som innan. Orsaken är att jag är så fruktansvärt trött och är illamående en eller flera gånger per dag. Det är dock inte så att jag måste spy men det ligger i magen. FY. Problemet är ju att jag gått upp enligt mig en j-a massa i vikt redan. Håll i er men jag gick upp ca 10 kg de första 13 veckorna och nu är jag i vecka 17 ( 16+1) och jaaaaa nu har jag gått upp mer.  Så mammabyxor...... Ja det har jag använt lääääänge.

Det mesta av vikten sitter över rumpan och på låren, magen finns och man ser klart att jag är gravid men resten gillar jag INTE.

Sådär nu har jag fått ur mig lite. Kanske inte så kul för er att läsa men jag har fått ur mig en det. Blir tyvärr bara ledsen när jag tänker på det. Vill ju inte gå upp mer än nödvändigt men så är det. Kan ju inte leva på frukt varje dag. Har ännu inte något speciellt jag är sugen på eller så. Äter inte mkt onyttigt men vikten går ändå uppåt i rask takt...
    Snyft, detta gör att jag känner mig sjuk istället för gravid många dagar.

• Vesslan
    elinson skrev 2011-07-20 10:05:57 följande:
    Fint att du skriver iblanad iaf ;) Jag är en riktig träningsnörd och kan inte sitta stilla fram tills vecka 6... sen låg, osv, sov sov.. när jag inte sov så åt jag eller skällde på min stackars sambo som funderade på vem jag egentligen var. Otroligt frustrerande att inte kunna/orka eller vara motiverad till någon som helst aktivitet... orkade knappt göra det sj¨lvklara som att duscha/bortsa tänderna eller ens byta plats från soffan till sängen.
    Nu börjar det äntligen släppa och jag känner mig lite piggare om dagarna även om jag fortfarande halvdör i soffan efter jobbet.

Jag har inte gått upp så mycket än, ett par kg men det måste bero på att jag mådde sjukt illa och inte klarade att få ned så mycket. Ja de jag ville säga var väl hang in there jag hoppas värsta illamåendet släpper.
    Frökenolson skrev 2011-07-20 10:20:03 följande:
    Jag har också gått upp mycket, men hoppas att det avstannar lite nu, det har det gjort de senaste veckorna. Jag använder också mammakläder och stora baggy byxor som jag hade innan. Det finns väldigt mycket kläder i garderoben som jag inte kan ha alls längre..

Precis som dej har jag gått upp mycket på rumpa och lår, magen såklart men det är mest svullen så inte så mycket fett där tror jag. Däremot brösten har jag gått upp massa..
    Men jag tror man får bara motivera sej att det är för bebisens skull och ta tag i det sen efteråt när man orkar.
    Jag hoppas ju kunna amma och på så sätt, förlora en hel del. Men också när våren kommer gå ut på långa promenader med liten..
    Tack till er båda för att "håller mig sällskap" i denna hemska viktökning.

Givetvis så är det bara å bita ihop och hoppas på att det snart går över. I bakhuvudet så vet jag ju att det är en orsak och att det går att få bort det senare.  Men ändå är det irrirarande.

Detta med att inte kunna sitta stilla. Japp det är min stil med, eller var..  Men det kommer väl igen.

Som tur är så har jag en väääääldigt lugn och tålmodig sambo. När jag hasplar ur mig diverse saker och klagar över viken så säger han bara: Ingen fara hjärtat , jag tycker du är fin och jag vet att du fixar till detta när vår guldklimp kommit till världen.

Ja då är det bara att le själv och inse att han har såååå rätt.

Underligt att en blivande bebis kan förändra en människa till ett "monster " under en period...
    Ha ha ha ja så är det .
  • Vesslan
    GoodEnough mom skrev 2011-07-20 19:32:25 följande:
    Vad trevligt en massa människor och en aktiv tråd :) Hur många är vi som ska ha bebis i Januari förresten?
    Om du klickar på TS första tillägskommentar så hittar du en BF lista för oss som är beräknade i Januari-12
    Skriv vgärna in dig där och uppdateraGlad

Vet inte hur många det är på den idag, har inte räknat men vi är en delGlad
  • Vesslan

Jag är ledsen tjejer men till er som skriver att ni har lätt att lägga på er extra kilon eller inte alls gillar att det sker så vill jag bara vara ärlig och upplysa om att det får mig att må bättre Glad

Ledsen för detta men det känns skönt att man ändå inte är ensam. Även om det känns så många stunder och även om jag också är medveten om att huvudsaken är att bebisen mår bra så får jag försöka ordna upp i mina +kg i typ februari eller någotGlad

Kan ni se hur jag sitter å småflinar för mig själv när jag skriver.
    Hi hi sorry men kan inte låta bli.

Jag förstår även er som säger att ni har RUL från typ 16 Augusti och framåt, att ni tycker tiden går sakta. Jag har mitt rul 3:e Augusti och det känns som en evighet.
    Ska dock bli spännande och se om jag får samma BF datum eller om de flyttar på det. Som det är nu så kan det bli en nyårsraket.... ha ha ha har BF 1 Januari -12... Uj uj

• Vesslan
    fabler skrev 2011-07-21 20:28:36 följande:
    Fötterna ska man väl låta bli mot slutet av grav för ett de kan sätta igång en, de var vad jag hörde när jag var gravid med sonen. Men nu lär de ju inte va nån fara.

Vesslan: visst är de så att man blir "glad" av att se att man inte är ensam. Själv har jag beach 2020 i sikte hoppas ju på ett till barn efter den här så de e dumt att tro att man ska komma ner snabbt när man snarare hoppas på att bli gravid ganska snabbt efter den här.

Ha ha ha beach 2020 . Ja vill du ha en till så förstår jag dig väl. Men för min del så är det helt uteslutet med en liten till efter denna. detta kommer att bli en suuuuper sladdis. Jag  har två pojkar som i höst fyller 12 och 16 år . När jag var grav med den först aså började mina njurar att krångla i slutet men allt ordnade upp sig och var ok igen när han var ca 6 månader. Men när jag var grav med den yngsta så vart det mycket värre och läkarna avrådde mig från att bli grav igen då de var rädda att mina njurar i såfall ev skulle sluta fungera helt . Ok inga fler barn tänkte jag och är älskar de jag fått över allt.

Meeeeeen så vart ja grav iallafall och än så fungerar det bra men jag är redan nu 50% sjuksriven och tvingad till att vila. Japp en supersladdis men vi tycker det är underbart ändå. Killarna börjar ju bli stora så nu får jag börja om helt igen . Haha otroligt roligt med allt ....utom vikten hi hi.

Och nä jag kommer inte ligga på som en rem för bech nästa sommar men jag kan ju fundera på att göra något iallafall..

Lycka till med en snabb graviditet igen Glad 
    Jag vet att om man har tur och allt klaffar så funkar det. En kompis till mig fick en dotter i December -11 och ska bli mamma igen nu i Oktober -12. ha ha 10 månader emellan bara.

Svar på tråden Januaribebis 2012