Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Januaribebis 2012

Hänger på här med! Plussade 28/4 BIM -4 andra försöket och första barnet (en oplanerad graviditet för 1,5 år sedan som slutade i ett X), BF enligt FL är 8 jan 2012 Solig

MiAmore skrev 2011-05-02 17:37:42 följande:
    Har ni andra funderat på hur och när ni ska berätta för era föräldrar? Om jag får som jag vill kommer vi berätta på morsdag, och åtminstone för mina föräldrar, har jag tänkt att jag när vi åker dit, ska ta på mig min tröja jag hade när jag var gravid med sonen, där det står "bebis" på magen. Och så får vi se hur lång tid det tar innan dem ser och reagerar på det. Till makens föräldrar funderar jag lite på om vi ska fråga dem om dem har lust att vara barnvakt åt Milo runt den 9 januari, och sedan le lite finurligt. hihi
    Åhh sicken bra idé får nog leta reda på en sådan tröja med!! Mina päron kommer och hälsar på på min födelsedag den 13 maj så har planerat att berätta det då!
  • SmoochiePoo
    bili skrev 2011-05-03 09:02:25 följande:
    Fick missfall idag. lämnar därför tråden. :(
    Lycka till ni andra!  
    Neej Rynkar på näsan usch vad tråkigt! Ta hand om dig
  • SmoochiePoo
    Stellan skrev 2011-05-03 14:53:08 följande:
    Tack.

Häftigt att få erkänna för nån utomstående att du är gravid. Jag kan knappt uttala det för mig själv. (Märks att det är första gången för mig ; ) 
    Jag är precis som dig! Har jätte svårt att säga till mig själv att jag faktiskt är du vet...gravid! Känns så overkligt!
  • SmoochiePoo

Hoppar med här med!

Ska vi starta en BF lista? Kan något sådant här funka?

{#emotions_dlg.flower}GravidBF Januari 2012Gravid{#emotions_dlg.flower}

Kiyona - BF 8/1 - 2:a försöket - 1:a barnet  - Stockholm

• SmoochiePoo
    RaraS skrev 2011-05-09 14:02:04 följande:
    Nej, vid mitt X var den inte på samma ställe...äggledaren rör sig så det onda flyttade runt hela tiden.... Men jag fick min kvarvarande äggledare kontrollerad vid förra operationen så det borde inte vara något problem. Blev bara oroad när sköterskan lät oroad och gav mig en tid redan imorgon fast jag helst ville vänta en vecka. Jaja, ser man inget så får jag väl komma tillbaka!
    Jag sitter i samma sits som dig, har ett X bakom mig där jag fick vänstra äggledaren bortopererad, den högra sa läkaren "flöt på fint" vilket betyder att den är okej antar jag.

Ska till läkaren imorgon v5+2. Vet inte om de gör VUL då eller om jag blir skickad till Huddinge. Har haft molvärk i hela magen men känner mig "mer" gravid denna gången än förra då jag hade X:et, så som ömma tuttar och illamående osv. Så läskigt..tänk om det blir som förra gången där läkaren säger att de ser en hinnsäck men inget i den Obestämd usch usch nu ska jag inte vara så negativ...

Hoppas och håller tummarna för dig att allt är bra med det lilla pyret!!
  • SmoochiePoo

Om man fått en remiss till att få komma och göra ett VUL någon som vet hur snabbt de brukar komma i kontakt med en för tid?

• SmoochiePoo
    RaraS skrev 2011-05-10 13:48:11 följande:
    Det är nog väldigt olika. Har du fått remiss? Du får ringa och fråga! Förstår om du vill veta så snart som möjligt!
    Ja hon skickade iväg en remiss till Liljeholmen och sa att de kommer kontakta mig om tid och att de vill typ träffa en runt vecka 7. Nu är jag ju bara v5+3. Är de nästa vecka isåfall de vill träffa mig eller om 2 veckor?
    Känns lite tight då jag fick X:et i 8de veckan förra gången. Bah denna ovisshet!

Hur gick det för dig då?
  • SmoochiePoo

Alltså jag har sådan mensvärk nu så jag tror jag snart går under. Riktigt moler och drar i hela magen och bakåt ryggen. Känner mig rapig, uppblåst och som om att jag måste gå på toan. Är detta normalt??

• SmoochiePoo
    Frökenolson skrev 2011-05-10 16:41:51 följande:
    jag var hos bm i tisdags förra veckan, remissen låg i brevlådan igår, tid på tisdag..
    Ahaaa så pass stor framförhållning alltså! Flört Jag får nog slå dom en pling Skrattande Tackar för svaret.
  • SmoochiePoo
    RaraS skrev 2011-05-10 16:50:52 följande:
    Jag har kommit från sjukhuset nu! Det var för tidigt att se något redan i v 4+2. Men fick göra ett hcg-test och ska göra ett igen på torsdag! Hade lite vätska i buken som oroade lite men han sa att det kunde vara normalt också.

På fredag ska han ringa ge besked på testerna och om det ökar normalt blir det nytt VUL om två veckor...och ökar det inte normalt...då skulle vi diskutera igenom nästa steg på telefon på fredag...  *suck*

Långa väntan!
    Bah ja denna långa väntan...hoppas för oss båda att allt står rätt till. Kan de se om det skulle sitta fel så tidigt eller ser de inget alls förutom vätskan då?
Svar på tråden Januaribebis 2012