Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Januaribebis 2012

RaraS skrev 2011-05-10 16:54:56 följande:
    Om du är i v 5+3 så är det vecka 6. Så i så fall är det ju dags nästa vecka om du vill ha VUL i vecka 7. Förstår du tycker det är tight...jag opererade bort min äggledare i 6+4, i vecka 7. Så därför känns det bra att redan ha börjat med kontroller fast jag bara är i vecka 5.
    Hmm så borde bli nästa vecka då. Hoppas de hör av sig idag eller imorgon annars slår jag dem en pling, är dock lite osäker på vart de skickar mig, någonstans i Liljeholmen, antar Ultraljuds barnmorskorna. Ja de känns ju bra om det åtminstone kan se så inget sitter i äggledaren, även om de inte ser så mycket hur långt det är gånget.
    RaraS skrev 2011-05-10 16:56:20 följande:
    Oj, du hann svara innan mig...nej, de kunde inte se om det satt fel ännu. Men hcg-testet ger ju mycket besked. Det är ju ovanligt att ett X utvecklas normalt. Och så får jag kommer tillbaka om två veckor i alla fall!
    Ahaaa de kan inte se det än alltså. Hmm aja får hoppas de kan se det nästa vecka nu då. Vilken vecka är du i?
  • SmoochiePoo
    RaraS skrev 2011-05-11 09:58:32 följande:
    Jag är i vecka fem, 4+3, idag. Och de kunde inte se hinnsäcken igår...men från 5+0, dvs vecka 6, kan se sa han igår. Så går du vecka 7 så ska du absolut kunna se det, och ett hjärta som slår också kanske ;)

På fredag får jag svar på mina hcg-prov! Vet inte hur jag ska stå ut och vänta!
    Åhh ja det vore ju underbart att se ett litet hjärta picka på! Jag får nog tvinga karln från jobbet och följa med beroende på vilken tid det blir. Hon sa att jag var i 5+4 igår i tisdags så borde vara 5+6 idag då. Vet inte riktigt hur de räknar för här på FL är jag 5+4.

Ahh denna väntan på allt!! Det är olidligt och vet inte vad man skulle göra om man inte kunde komma in här och prata av sig och läsa!

Tur att ni finns! Solig
  • SmoochiePoo
    shadowstorm skrev 2011-05-11 10:09:10 följande:
    sist var jag i veckan 8 när jag var på Vul och då såg man helt klart ett litet hjärta picka på :)
    Ååå vad mysigt! Jag längtar ihjäl mig!! Solig
  • SmoochiePoo

Är så ledsen, verkar som jag har fått ett mf...blödde efter träningen nu ganska rikligt, kanske 2 äggkoppar det har dock slutat nu. Men hade ju även massor med molvärk i går eftermiddag....så jag får lämna er här Rynkar på näsan

Lycka till alla andra <3

• SmoochiePoo

Nu har jag varit på GynAkuten och hon hittade ingenting i livmodern, varken utanför eller inne och sa att det fortfarande är väldigt tidigt i graviditeten men att hon åtminstone borde sett en "blåsa" med fostervatten. Så hon var väldigt osäker på vad som hänt, fick ta ett hcg test och ska ta ett till på lördag för att se om det ökar eller sjunker för att fast ställa ett mf.

Vet inte hur jag ska känna riktigt, allt är så overkligt. Hur som helst så kan man ju inte göra något åt vad som än hänt, jag är bara glad över att det inte verkar vara ett X. Så på lördag eftermiddag får jag svar på vad som hänt, jag har dock inte lika ont i tuttarna längre och känns som alla symptom försvunnit...så det är mest största sannolikhet ett tidigt missfall...

Tack för alla tankar och positiva kommentarer! Tur att man har er! Hjärta

• SmoochiePoo
    ellabella04 skrev 2011-05-12 10:48:11 följande:
    Jag är så säker på att det tyvärr inte gick vägen denna gång heller. Fan fan fan! Positivt är iaf att detta kom i v 5+4 och inte i v 9 som senast. Känns extra skönt att ha sina tre underbara barn just nu.
    Vet precis hur du känner dig. *varma styrkekramar* Hjärta Väntar också besked på lördag om vad som hänt.
  • SmoochiePoo
    ellabella04 skrev 2011-05-12 13:59:53 följande:
    Ja fy fan för denna oro och ovisshet. Vet inte om jag orkar med att gå igenom denna oro en gång till. Hade ju ett MA i oktober 2010. Vet att många gått igenom samma sak fler ggr och ändå orkar på ngt sätt gång på gång. Jag är ju så glad över mina redan tre barn och kanske ska vara nöjd där. Men den där längtan efter en till är så stor så det gör ont.Har dåligt samvete ibland att jag kan vara så bitter och sorgsen över att det inte går vägen då det finns andra som kämpar i år och inte får glädjas alls över att få ett barn. Men längtan är stor ändå hos mig. Med mina tre bar så blev jag fort gravid och har inte haft några komplikatiner men nu....ja jag vet inte???
    Ja jag vet hur längtan är efter ett barn, vi bestämde oss i jan att försöka få barn så detta är egentligen bara vårt 2:a riktiga försök som ledde till att jag blev gravid, var så lycklig och såg framför mig hur jag skulle vara ledig över jul och allt...men så får man något sådant här som bara krashar ens drömmar. Tur att man kan komma hit och prata av sig.
    Men man ska ju inte "måla fan på väggen" innan man fått det bekräftat. Men denna eviga väntan när det är något man så gärna vill ha känns 10 gånger längre. Jag håller alla tummar och tår på att du får ett positivt svar imorgon. Kram
  • SmoochiePoo

Plockar bort mig från BIM listan då jag börjat blöda igen.

Lycka till allihopa!! Och grattis till alla nya plus! {#emotions_dlg.flower}

• SmoochiePoo
    RaraS skrev 2011-05-13 09:02:50 följande:
    Insåg precis att det är fredagen den 13:e!!! Känns inte som en bra dag att sitta och vänta på svar på blodprov...
    Jag fyller år idag så fredagen den 13:e är inte alltid en olycksdag. Glad Jag håller tummarna för dig att allt står rätt till och att hcg ökar som det ska.

Själv ska jag iväg imorgon och vänta på domen, blöder fortfarande lite till och från, lite små molvärk. Så antar kroppen jobbar med att få ut allt..
  • SmoochiePoo
    Majskorn skrev 2011-05-13 09:17:33 följande:
    usch fy fan stackare, jag vet hur det känns och det önskar jag inte ens min värsta fiende...hoppas att allt mot förmodan ser bra ut! Grattis på födelsedagen! Lycka till imorgon, jag ska tänka på dig! *kram*
    Tack för omtanken! Det värmer! Ja vilket svar jag än får så blir det nog bra. Jag ser fram emot att försöka på nytt eller fortsätta denna graviditet. Många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • SmoochiePoo
    MissT: Tackar för lyckönskningarna och jag hoppas på det bästa med men är redo för det värsta Glad
  • SmoochiePoo

Ja lämnar denna tråd då jag nu fått mitt test svar. Men hoppas komma tillbaka igen vid senare tillfälle då jag fortfarande hoppas på en bäbis 2012 Glad

Lycka till allihopa!

Svar på tråden Januaribebis 2012