• anmaelli

Januaribebis 2012

Hej tjejer,
    Här är en till som plussade i fredags och är beräknad till januari 2012. Första barnet för oss, och vi har blivit gravida genom IVF. Hoppas nu så innerligt att detta ska gå vägen, vill inte gå igenom en IVF igen.

• anmaelli

Jag var på VUL i vecka 6 (5+6), men de såg inga hjärtslag. Det beror mycket på utrustningen och om ni inte ser något så ska ni inte oroa er!!

Jag ska på nytt VUL idag, är i vecka 7 (6+6) så jag hoppas få se ett eller två hjärtan slå :)

• anmaelli
    Snösport skrev 2011-06-07 11:16:45 följande:
    Hoppas du ser ett fint hjärta..jag ska i nästa vecka på 7+0...jag har nästan inga symptom alls än. Vill också se ett hjärta nästa vecka så det blir mer verkligt då jag ännu inte smält chocken....glädje i överflöd men ändå en chockTungan ute trots så stor längtan.
    Hejsan,
    Nyss hemkommen från vårt VUL där man såg två små hjärtan ticka. Den ena är lite större, men det är för tidigt att dra några slutsatser av det då det är så smått allting. Känns underbart skönt att ha kommit så här långt. Imorgon går jag in i vecka 8.

Jag mår illa och är supertrött...  men idag känns det helt ok :)

Lycka till nästa vecka!! Håller tummarna!
  • anmaelli

Tack för alla grattisar!! :)

Nu hoppas jag bara att detta ska gå vägen och att vi får två friska bebisar! Känns overkligt... även fast jag mår illa, är hungrig om vartannat och konstant trött så har jag inte riktigt fattat det.

I och med att jag gjort IVF och blev överstimulerad så springer jag och gör VUL varje vecka, mest för att kolla mina äggstockar som är 3 ggr så stora som de ska vara och magen har varit fylld med vätska. Förstår inte hur ni kan vänta så länge med ert första VUL :) Jag är alldeles för nyfiken av mig och tycker det är skönt att ha de här veckovisa VUL:en, tror jag blivit knäpp annars!

Kommer ni ta reda på kön på era små? När kan man förresten se det först? Läste förresten att de inte har något kön alls förrän i vecka 8, tyckte det var häftigt.

• anmaelli

Jag beklagar sååå Liiv & Snösport!

Blir så ledsen och samtidigt så orolig att det ska behöva vara så vanligt med missfall.

• anmaelli

Ja, fy för illamående. Känner mig helt isolerad för kan inte göra någonting. Jag spyr inte, men blir alldeles kallsvettig när jag försöker hitta på något. Så det blir mest att jag ligger i soffan... men det är ju så tråkigt och dagarna går ju sååå långsamt. Man är självklart glad att vara gravid, men jag hoppas innerligt att detta snart ska ge med sig för det är helt hopplöst!! När är det vanligast att illamåendet slutar??

Sen är jag tvärtemot många andra väääldigt dålig i magen. Inte förstoppad som verkar vara det vanliga. Magen är helt uppochner. Känner nån igen sig? 

• anmaelli
    zatori skrev 2011-06-15 12:01:05 följande:
    Vecka 9 idag! (8+0) Det går saaakta framåt. :)
    Samma här!! :) 8+0 idag.
    Tycker  dert vips kan vara v 13 nu så man kan pusta ut litegrann och få börja njuta...
  • anmaelli
    Butikslager skrev 2011-06-15 16:15:48 följande:
    Gick sådär hos läkaren..

Hon kunde inte säga nåt alls! Fostret fanns kvar iaf, men hon var inte säker på att det hade växt och hon trodde hon såg hjärtat, men var inte säker..

Känns nästan jobbigare nu än innan. Jag får helt enkelt vänta fyra veckor till ul. Om mf inte kommer tidigare.
    Men va va va? Verkar som du fick träffa någon väldigt oproffesionell? Vilken vecka är du i nu?
    Och att se om de hade växt är väl bara att mäta???

Grr, så arg jag blir!!

Kram!
Svar på tråden Januaribebis 2012