Inlägg från: Astrogirl |Visa alla inlägg
  • Astrogirl

Januaribebis 2012

Hej allihopa!

Jag har precis plussat. Är i v 3+5. BF 28 januari 2012. Första barnet. 32 år. Bor i Tolered på Hisingen. Har försökt sedan november 2009. Blev gravid i dec 2010 men den graviditeten slutade i MA i v 7, vilket upptäcktes vid VUL i v 10, så jag fick Cytotech för att få ut allt. Plussade på andra försöket efter MA och det var första månaden jag prövade Pergotime. Är så glad, men är livrädd att råka ut för MA igen.

• Astrogirl
    MaJe2011 skrev 2011-05-20 19:08:59 följande:
    Vi ligger väldigt lika :) Jag är 29år. =)
    Ja det blir spännande att följas åt. Ser att du också råkat ut för MF tidigare. Denna gången ska det gå bra för oss båda!! Sist hade jag knappt några grav.symptom så denna gången hoppas jag att jag får mycket grav.symptom så jag slipper oroa mig. Jag kanske kommer få äta upp detta sen om jag blir jätteillamående eller så, men så länge pyret där inne lever och växer så kan jag stå ut med det mesta. Solig
  • Astrogirl
    MaJe2011 skrev 2011-05-20 19:07:59 följande:
    Hej!
    Får man hoppa in här?

Åh, jag är i v 3+4, plussade igår. BF 29 januari.
    Jag har kämpat i över 1 år att få till en liten. Hade ett missfall  juni 2010, pga en delad livmoder.
    Ett långdraget missfall som höll på i 3 veckor. In & ut på sös. Missfallet startade i v6 & var klart v9.
    Jag bor i Haninge. Första barnet & vi är superduperglada & hoppas att den lill* väljer att stanna denna gången =)
    Min bror bor i Haninge också eller rättare sagt Jordbro. Lite sammanträffande. Glad
  • Astrogirl
    MaJe2011 skrev 2011-05-21 13:08:28 följande:
    Ja men precis, jag säger detsamma.
    Jag hade knappt nå helller förra gången. Denna gång känns allt så mkt starkare på ngt vis.
    Plus att ja plussa 4 dagar innan bim. Förra gången var det svagt svagt 1 dag efter bim.

Hur mår du annars? =)
    Jag mår bara fint. Endast lite lite molvärk i tjejmagen och lite lite ömma bröst, men än så länge är man ju bara v 4, så jag hoppas det  kommer mer symptom för varje vecka som går nu.

Är du från Örebro-trakten? Har en kompis därifrån och hon använder också ordet "nå" när hon skriver. Kul med dialekter tycker jag. Själv bor jag i Gbg, men är från början från Skara så jag pratar lite västgötska, ingen göteborska dock. Glad
  • Astrogirl
    Oa82 skrev 2011-05-22 12:47:43 följande:

Jag är orolig över att jag inte känner så mkt symtom (v.5+1). Är lite trött, mer hungrig och lite lite småillamående (om jag känner efter) har också en konstig dygnsrytm vaknar vid 4-5. 

Ni andra verkar känna hur mycket som helst! Borde jag inte ha molvärk och ömma bröst? När började ert illamående?

KathleenH skrev 2011-05-22 13:25:16 följande:
    Jag har inte heller speciellt mycket sympton, är i v.5+0 idag. Jag är mer kissnödig än innan och det sticker och drar lite i äggstockarna och runt där omkring, men inget illamående elelr ömma bröst eller sånt.. Jag tror bara sånt där är väldigt olika för alla.
    Jag är i v 5+0 också, första barnet, och har inga direkta symptom. Hade ont i bröstvårtorna och vita flytningar innan BIM, men nu har allt avtagit. Grav.testet med veckoindikator visar iaf Gravid  2-3 veckor, så det verkar ju som hcg-nivån stämmer iaf.  

Fick MA i januari i år så jag är lite nojig, men samtidigt så hade jag inga direkta symptom i v 5 förra gången heller mer än lite molvärk i livmodern på kvällarna i slutet av v 5 och lite spända bröst. Fostret dog den gången i v 6+4 och fram tills dess hade jag knappt några symptom alls, så jag tror att det kan vara helt normalt att inte känna så mycket i v 5. Symptomen varierar mycket från person till person. En del får inga symptom alls direkt under de första 12 veckorna, medan andra får massor.
  • Astrogirl
    Oa82 skrev 2011-05-22 15:20:12 följande:
    MA är min stora noja. Får man missfall så blöder man ju men vid MA verkar det inte vara så. Ledsen för din skull Astrogirl. Nu hoppas vi bara att de 12 v går fort och att vi snart får se ett hjärtljud. Min BM sa att ser man hjärtljudet vid v. 10 är det minimal risk att något ska gå snett efter det.
    Ja jag ska be min bm att få göra ett VUL ca i v 9 för att kolla läget. Sist väntade jag till v 10 och fick då det hemska beskedet, så jag vill gärna veta innan v 10 att hjärtat slår och att allt ser bra ut. Sist fick jag inte göra VUL, trots att jag ringde och tjatade på bm, så jag gjorde ett privat istället. Gick mycket snabbt och smidigt.

Vi håller tummarna att vi alla slipper råka ut för MF/MA! Vi får glädjas åt att vi är gravida och att vi väntar barn och inte missfall som en klok vän i en annan tråd sade. Det blir inte bättre av att oroa sig, så vi får försöka glädja oss för varje dag som går.
  • Astrogirl
    LoboSonora skrev 2011-05-22 21:08:23 följande:
    Fick missfall idag =/ har blödigt sen i onsdags och idag kom det klarrött blod men jag har inte haft ont eller nånting men fick åka till akuten ändå o kika o det var missfall. Tråkigt men sånt som händer så vi får ta nya tag !

Ska man vänta tills nästa mens innan man försöker igen ? Det är mitt första missfall och jag har ingen aning..

Håller mina tummar för alla er andra som blöder att det inte är någon fara ! Det är ju väldigt vanligt..

Det känns lite jobbigt men jag tänker att det förmodligen var något som var fel med fostret, då känner det lite bättre.. :) Kram till er
    Jättejobbigt med MF. Jag fick MA i januari. Jag var helt förstörd i några dagar, men sen kom hoppet tillbaka igen. Jag tänkte att det är ju skönt att veta att man kan bli gravid på normal väg iaf och som du säger att det troligtvis var något fel på fostret så det var därför det hände.  Min bm rekommenderade mig att vänta med att försöka bli gravid igen till efter jag fått första mensen efter MA. Tog ca 6 veckor innan jag fick min första riktiga mens därefter. Sedan tog sig på andra försöket efter MA-t.

Gråt och låt det hela ta sin tid. Sedan hoppas vi du också blir gravid snart igen. Styrkekramar!
  • Astrogirl
    MissT skrev 2011-05-27 10:51:26 följande:

Hej tjejer!

Fick mitt livs chock idag. Var på uppföljningsvul inför skrapning och vår graviditet som dömdes ut av läkaren förra veckan som en ofostrig graviditet visade sig vara en "normal" graviditet. Fick se både ett foster och ett pickande hjärta vid dagens vul Har ju inte vågat hoppats alls i o m vad läkaren sa till oss förra veckan men antagligen kollade hon inte särskilt noga för något mer än en hinnsäck tycker jag hon borde kunnat se eftersom hjärtat syntes tydligt idag. Beräknades till 7+3 så 1v mindre än vad vi tidigare räknat på enl äl. Så BF på min födelsedag den 10 januari Är så lyckligt så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Mirakel kan tydligen ske!

Lämnade ju tråden för en vecka sedan men kommer gärna tillbaka nu.

Kram till alla

Jättegrattis MissT! Vilken underbar överraskning!
  • Astrogirl

Jag är i v 5+1 nu. Inga direkta grav.symptom mer än lite ömma bröst och bröstvårtor. Äter enbart folsyra varje dag samt lite Mumomega lite då och då. Min bm sade vid min förra graviditet dels att vitamintabletterna kan öka illamåendet (iofs har jag inget illamående än iaf, så för mig kvittar det) men att vitamintabletterna kanske kan vara lite mycket för bebisen i början. Hon rekommenderade att man skulle äta endast folsyra nu i början och försöka få i sig vitaminer genom maten och sedan börja äta vitamintabletter senare i graviditeten. Kommer inte ihåg vilken vecka hon rekommenderade att man skulle börja. Men jag har hört andras bm som sagt att det är bra att äta vitamintabletter med folsyra under hela graviditeten, så man får nog göra det man tycker känns bäst. Glad

• Astrogirl
    shadowstorm skrev 2011-06-01 17:01:18 följande:
    ¨Äter mackor och a-fil i mängder haha :)  Jag äälskar rökt skinka på mackan, och åt det jämt med sonen hehe kanske inte skulle gjort det då? :P
    Jag tror rökt skinka och rökt kött överhuvudtaget är ok att äta om det varit fryst. Vet inte hur länge det måste ha varit fryst, men jag har för mig att det är minst ett dygn. Tror det står om detta på Livsmedelsverkets sida där man kan hitta rekommendationer vad man ska och inte ska äta när man är gravid.
Svar på tråden Januaribebis 2012