• lullebo

Januaribebis 2012

Hej alla! Nu hoppar jag också in i den här tråden, om det är okej? Har följt er ett tag och tyckte att det var dagt att ge sig till känna. Är i v15 (14+5) och bör väl enligt vad jag räknat ut ha BF 28/1.
    Har ett ma i bagaget från i höstas och är väl fortfarande lite orolig för vad som kommer att visas vid RUL, men försöker så mkt jag bara kan att inte tänka så.
    Hur som helst är det jättekul att läsa om allas era graviditeter :)

• lullebo
    Jamirl skrev 2011-08-05 15:09:55 följande:
    Välkommen Lullebo! Härligt att pyret i magen mår bra och att du kommit så långt i graviditeten, hur tidigt fik du ma innan?
    Tack :) Ja, det är härligt, det känns annorlunda denna gången så jag hoppas att det är ett gott tecken.
    Fick blödningar då i v13 och åkte in till gynakuten och fick konstaterat att graviditeten hade avstannat redan i v5. Snacka om att vi kände oss lurade jag och min sambo. Då hade vi gått så länge och trott att allt var bra, men icke :(
  • lullebo

En fråga: Är det ngn mer som vaknat på nätterna och har jätteont i magen för att ni är kissnödiga??

• lullebo
    Jämthund skrev 2011-08-23 19:55:48 följande:
    Jag måste fråga En sak.... I magbildstråden har flera av oss lagt upp bilder på våra magar och alla ser fantastiska ut men så kommer jag till mig själv... Har jättefin bebismage när jag står upp men när jag ligger ner är det bara en liten bula höger om naveln (oftast).. Men sen när jag sitter ner blir det mer en tjockismage.. Man skulle kunna säga att det är valkar på valkar i princip. Hur har ni andra det? Har ni lika fina magar näR ni sitter som när ni står??
    Jag har samma som dig. När jag sitter känns det mest som en stor degklump.. Mkt bättre att stå upp ;)
  • lullebo

Var på RUL i fredags och allt såg jättebra ut. Hon tyckte att det var en sammarbestvillig bebis som var lätt att mäta :) Vilken lättnad jag kände när jag gick därifrån och hade fått bekräftat att allt var bra, nu kan jag börjar njuta av graviditeten istället för att ständigt vara orolig :)
    Blev flyttade 1 dag, så nu är det 29/1 som gäller.

• lullebo
    LillaEko skrev 2011-08-31 22:14:11 följande:
    Funderar på om det kan vara sammandragningar jag har ibland då, blir som stenhård och stel på något konstigt vis i magen?!?! Men hur länge håller 1 sd igång på er?

Men har även upplevt som molvärk el hugg i "liggament" ibland. Någon som känner liknande? Går in k v 23 på fredag. Vet ju att bäbis växer ca 1 cm i veckan nu så kanske är växtvärk?!?!

Tycker magen växer för varje dag just nu iallafall :s
    På mig håller det i sig kanske 20-30 sekunder, så det är ju inte så länge. Men det känns lite skumt när det drar ihop sig och blir stenhårt. Hur ofta känner du det/dag?
  • lullebo
    bebismys2011 skrev 2011-09-04 08:38:28 följande:
    Är det bara jag som inte känner speciellt tydliga buffar, framför allt känner jag inte dem dagligen, v. 21+0 idag. Moderkaka i bakvägg.
    jag kan inte heller säga att jag känner så tydligt. Jag har ju känt ngt, men jag kan inte säga säkert att det är bebis. Känner det dessutom långt ifrån varje dag. går in i v20 idag och har också moderkakan i bakvägg. men det kommer väl med tiden. blir bara lite avis på alla andra som skriver hur mkt de känner...
  • lullebo

Ligger just nu i soffan med datorn i knäet och tittar på magen min där ngn verkar ha gymnastik. Det känns inte så mkt, men syns desto mer... mysigt att se :)

Svar på tråden Januaribebis 2012