• nadia bk

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-04-28 23:38:30 följande:
    Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html
    HEj...KNör mig in här..är beräknad 20 Januari med mitt andra barn.Mitt första är 21 mån nu...lite kul att dela erf med andra som ska ha runt samma tid...Är i vecka  14+
  • nadia bk
    shadowstorm skrev 2011-07-22 09:39:12 följande:
    Ni andra mammor därute som har barn över 2 eller haft barn över 2. Hur i hela friden klarar man av denna trots? Min son håller på driva mig till ett monster snart!

Han vägrar verkligen ALLT! Och det senaste är att han vägrar äta själv, han ska bli matad! Vilket jag självklart inte går med på, men då vägrar han äta och då kan man ju lägga ihop ett och ett hur rolig han blir här hemma....Jag känner att jag kommer få gråa hår snart! Och så är man såhär äckligt känslig så man vill bara sätta sig ner och grina :(((
    Har en nästan tvååring...vet inte om det är nån tröst,men fick liten förvarning av en vänninna med tre barn att detta kan hända,med matning.Hennes tips var att MATA...det är en fas som går över,ant vill han vara lite liten igen,och kanske känner av att du är extra trött och gör sina försök till all uppmärksamhet han kan få=)....
    Testa för då sliper ni bråket ,han blir gladare,och du blir gladare....styrkekramar
  • nadia bk
    shadowstorm skrev 2011-07-22 09:55:14 följande:
    Ska jag mata? Det känns ju så fel....Ja jag är jätte trött och han söker ju uppmärksamhet på alla sätt och viss. Är ju ensam 80% av tiden med min son, men jag försöker så gott jag kan och hitta på saker hela dagarna....Men just att inte få sitta och äta själv när jag mår som jag gör känns som världens jobbigaste sak.

Ja jag får fundera, jag är så rädd jag sen sitter fast där....sen sitter jag med en son som ska bli matad hela tiden och jag ska försöka ge bebisen mat....
    Gör så att du matar honom lite före...och sen ..." om du vill han sak sitta kvar" så ta fram nån sysselsättning så han är med vid matbordet...men du får äta i lugn och ro...och han är mätt......USh stackare
  • nadia bk

kul o läsa att man inte e helt ensam med alla konstiga värkar när man sover etc....för trött att skriva nått vettigt...följt det fruktansvärda i Oslo...kollar förbi imon...nattis alla

• nadia bk

ne nu ger jag upp...haha alldeles för mycket att läsa...få gå in oftare=)......vaknade halv fem idag igen...hungrig o pigg,fastän jag e såå trött....suck

läste en del inlägg,b.la om vänner......många försvann när vi fick vår son,kanske för att vi inte prioriterade krogen eller festande längre vet ej....hade otur och fick ingen mammagrupp,så känner ingen i vårt barns ålder...sen bor på ett ställe där det är svårt att lära käna folk....men har några vänner som fått barn efter så det känns ju bra....

hur känner ni med andra barnet?tycker inte det känns likadant som fösrta mest stress denna gången för vår del

bor i en tvåa och killen pluggar och jag söker febrilt jobb efter volvovarsling...
    men kommer troligen in på skola....

med första hann man reflektera lite och inse att man skulle ha barn
    men nu känns det som man inte har den tiden.

lite tråkigt..

Kollar barnvagnar..nån med bra tips?Bor i göteborg så mycket stadskörning...

haa en bra dag allihop...ciao

• nadia bk
    Carolaj83 skrev 2011-07-27 08:00:58 följande:
    rul om 1 vecka, hoppas tiden går snabbt

nadia bk-jag väntar min tredje....så det är den tiden jag sitter här på familjeliv som jag hinner reflektera över att jag faktiskt är gravid, annars går ju dagarna åt till jobb o barn o där dom somnat stupar jag halvdöd i soffan
    haha oki skönt att man inte är ensam då..starkt jobbat med två barn och en på gång=)
  • nadia bk
    elinson skrev 2011-07-28 09:33:50 följande:
    Åh jag behöver skriva av mig lite.
    Nu känns det som jag har haft PMS sedan jag blev gravid, vaknar sur, somnar sur. Gnäller på min stackars sambo för minsta lilla och ifrågasätter till och med om jag älskar honom av och till. Det är verkligen tugnt.
    Litar inte på vad och jag känner om det är äkta eller bara hormoner... blir galen av detta!

Det är väl nu jag ska gå och vara sådär gravidlycklig? Ni som har barn sen tidigare... hur länge ska jag eg. må så här?

Ska lägga till att min sambo eg. är fantastisk och sväljer all skit jag kläcker ur mig, försöker vara go och omtänksam med mig trots att jag beter mig som en skit. Sexlusten är som bortblåst. Ja jag är frustrerad helt enkelt!!
    känner precis som du så du är inte ensam
  • nadia bk

åh längtar till vårt ultra....ska bli spännande...vill inte veta vad det blir,och kom på idag att man kanske ska börja checka namn=)...nån som vet hur dom ska göra med barnvagnar...syskonvagnar?',,,,,

• nadia bk
    lillbumbin skrev 2011-07-30 10:36:07 följande:
    Här har vi Theodor,Elliot el William,Emanuel och Tjejnamn hade vi Milly,Moa,Emelie el Emilia.:)
    Milly vilket fint namn aldrig hört innan
  • nadia bk

hej...fler som itne går upp i vikt...inte jag heller...skumt men det är rul nästa måndag=)....börjat känna buffar i magen=)....
    ....Har hittat en supervagn för er som behöver syskonvagn...urban jungle duett=)...kanon om man bor is tan som jag

Svar på tråden Januaribebis 2012