-
jag var överviktig när jag blev gravid med min första ..vägde 109 kg vid förlossningen...och jobbat arslet av mig för att bli av med bebisvikt plus övervikt.......medans min kompis vägde 49 kg gick upp till 75 vid förlossning...och åt bullar som bara den..men på ett år gick hon ner till sina 50 igen,....så försök njuta och ät vad som fast något nyttigt...så löser kroppen resten självJämthund skrev 2011-08-14 18:10:50 följande:Haft gråtanfall här nu i eftermiddag.. Vägde 50 innan jag blev med barn. Jag har fan gått upp 10 kilo och jag vet inte hur. Jag har inte ätit en godis mer än vad jag brukar, jag tar inte mat två gånger, dricker inte läsk mer än vanligt.... Promenerar lika mycket som vanligt. Usch så jag ser ut.... -
stort gattis=)shadowstorm skrev 2011-08-15 12:50:07 följande:Då var vi hemma från RUL :) Och hör och häpna det var en FLICKA i min mage! Så fel jag hade :) Blev flyttad 1 vecka så nu har jag BF 18 JAN. Min älskade sambo fällde till och med en tår när han hörde. Vilken lycka att få uppleva det bästa av två världar :)
-
Vet nån hur det funkar om syskon ska med? syskon under två?? på rul
-
oki bor i gbg så då är det nog inte tillåtet,ingen möjlighet på förskolan då han slutar två
då vi ska vara på rul=),men ska försöka fixa barnvakt. -
Har inte fått ett enda papper,bara att bm bokade den 22 augusti?
Bara att gå dit och se antar jag haha -
man brukar ligga mellan 10 och 20shadowstorm skrev 2011-08-15 18:22:17 följande:Min BM ringde mig idag och sa att jag har 8 i järnvärde vad betyder det? Hon sa att jag måste börja äta järntabletter. Minns när jag vänta sonen var det andra siffror. -
blandade med blodvärde fel av mignadia bk skrev 2011-08-15 19:15:44 följande:man brukar ligga mellan 10 och 20 -
gjorde en kul grej på nätet för er som inte vill veta kön men ändå är lite nyfikna,detta stämde förra graviditeten för mig...=)
www.babyvarlden.se/Gravid/Pojke-eller-flicka/Kinesisk-fodelsekarta/ -
hehe,jag trodde först att förra graviditet
inte stämmde på mig,men när jag börja räkna på det var jag ju 26 vid befruktning
och 27 vid födsel,
så stämmde förra graviditet,
får se om 5 mån om det stämmer att jag ska få en flicka=)...
ska testa ring testet med=) -
haha vad kul..ja då kanske den stämmer för oss med=)doriah skrev 2011-08-15 22:11:55 följande:Hahaa - vad roligt, det stämmer på båda mina tjejer
-
tips,skicka allt i tid,så du får pengar i tid,som vanligt när det gäller fkLillaEko skrev 2011-08-16 08:57:31 följande:Ringde precis till bm för att boka nästa tid (här gör man det efter rul). Fick tid 19/9 Så en månad kvar.
Men kom på detta med moderskapsintyget.
Hon lovade att skicka detta, men ni som har barn sen innan....hur går man tillväga nu när man ska söka fp?!?!?! -
ja men det är klart det är,men himla kul ändå=)minjalin skrev 2011-08-16 09:33:12 följande:Enligt den kinesiska kalendern tidiagre i tråden så väntar vi en flicka, men då skulle vår son blivit en flicka istället så det är nog mest bluff och båg. Är ju trots allt 50 % chans att den säger rätt så inte så konstigt att den stämmer på många :p
-
Men testa att byta järntabletter,funkar itne det så komplitera med fiberpåsar från apoteket....smakar skiit men gör susen...glöm inte vattnet bara,mycket vatten......saras02 skrev 2011-08-16 15:42:54 följande:Jag hade 8 av 20 i vecka 12 och jag måste äta två niferex varje dag under hela graviditeten och även fortsätta sen när jag ammar. Nu e jag jag i vecka 15 och min mage har blivit så strulig pga det här. Tycker det känns ganska jobbigt faktiskt att jag ska gå och vara dålig i magen varje dag så länge. Om man får tycka lite synd om sig själv :)
Ja ne man ska inte gå och må dåligt hela graviditeten pga av en sån sak=(...stackare -
Jag var med om samma sak förra veckan på bussen,var inte själv med min son som tur var,men hade en flaska saft så satte mig och drack då blev jag bättre på några minuter,var det inte panikångest så var det garanterat blodsockerfall..cabrera skrev 2011-08-16 19:54:51 följande:Var med om något riktigt obehagligt idag :S Var på H&M med min pojkvän idag o hade lite huvudvärk..sen helt från ingenstans börja jag svettas och blev snurrig och fick svårt att andas o jag kände hur hårt hjärtat började slå.. trodde jag skulle behöva lägga mej på golvet påvägen ut därifrån.. Mådde lika dåligt på hemresan också..Har vilat en stund nu men de var hur läskigt som helst .. Är helt slut nu :(
Tips ha med dexto.....r??? glömt namnet men druvsocker iallafall i väskan så stiger det igen... -
Beklagar sorgen verkligen....ta hand om varandra nu i allt detta och hoppas du kommer in här på forumet snart igen......minneli skrev 2011-08-17 17:18:24 följande:Hej allihopa!
Tänkte bara berätta att jag födde en liten änglatjej som heter Ayla i måndags.
Hoppas det går bra för er alla så tjuvkikar jag in här lite och berättar förhoppningsvis när jag är gravid igen.
Kramar
Jättefint namn måste jag säga..
kram -
förstår dig,blev varslad i och med finanskrisen......sen gravid ingen anställning pga av det,sen mammaledig,Empa86 skrev 2011-08-18 10:07:54 följande:Jag jobbade tidigare som ekonom men sen vi flyttade tillbaka till sverige har jag varit arbetslös. Nu känns det som att det börjar dra ihop sig och vem vill anställa mig nu? Är sjukt less på att gå hemma själv hela dagarna!
sen hade jag tur och fick vik i en mån under sommaren....nu gravid och oattraktiv på marknaden,kom in på skola i Trollhättan,men gå 5 mån och pendla 4 tim sammanlagt för att ändå missa en massa känns sådär.......så bara att bita ihop och gå hemma...lite tråkigt -
åhh vad spännade=)...ska ni ta reda på vad det blir?pernillis skrev 2011-08-18 15:05:59 följande:Ultraljud om 55 minuter. Dööööör av nervositet.