• Some

Januaribebis 2012

Hej töser. Jag har följt med i tråden sen i maj men inte skrivit än men nu tänkte jag att det var dags att haka på er.
    Jag väntar andra barnet, har en Lillan född -10. Det blir nästan två år mellan barnen om LillBebis kommer som h*n ska.
    Vi har gjort kub och fått fina siffror så det känns bra. Men ett tidigare mf och att jag nyss fick veta att jag har gbs den här gången gör att jag har väldigt svårt att släppa oron. Jag har en doppler hemma så jag lyssnar på hjärtat en gång i veckan ungefär. Jag hade nog blivit knäpp annars.
    Min foglossning har redan börjat bli illa, så det blir nog sjukskrivning efter semestern för min del. Jag hoppas kunna jobba iaf halvtid, men med tungt jobb inom vården så är det inte så säkert.

happy until proven otherwise
  • Some
    harmonihalsa skrev 2011-07-26 20:41:13 följande:
    Fick läsa vad gbs, hoppas allt kommer att gå bra. Hur upptäcktes det? Var det på någon rutin undersökning eller hade du symptom?
    Ja risken att något ska gå fel är ju väldigt liten, men det är ändå rätt jobbigt. Det ingår i urinodlingen man gör vid inskrivningen. Iaf där jag bor är det rutin att kolla efter det. Jag har inga symtom alls.
  • Some

Jag ska inte på rul förrän om lite mer än tre veckor. Det känns som oändligt långt tid. Men med dottern fick jag inte gå på rul förrän i vecka 21 och nu är det iaf i vecka 19.

• Some

Spännande med tvillingar. Då blir det dubbelt så mycket kärlek.

• Some
    minneli skrev 2011-08-04 11:58:07 följande:

Nu har vi kommit hem från en snabb spontatur till järvsö och Järv zoo och Gävle och Furuvikparken. Härligt att komma hemifrån ett tag, men det var ganska kämpigt att gå så mycket, speciellt i den här värmen!

Jag är i v.19 (18+2) nu och på måndag är det dags för rul... sååå nära nu! 

Är det någon som kan känna sparkar utanför magen? Jag kommer inte ihåg när man kunde känna det förra gången.   

Maken kände en spark igår (16+0) men det är enda gången det känts utanpå magen.
  • Some

Gud vad snålt av sjukhuset att inte ens stå för blöjor. Vi stannade i två nätter och sjukhuset stod för blöjor hela tiden. Sen fick vi babybag av både libero och pampers på sjukhuset så vi hade gott om blöjor med oss hem.

• Some
    minneli skrev 2011-08-09 18:25:20 följande:

Hej allihopa och tack för erat stöd!

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
     Det blir ganska långa timmar att vänta... 
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Vad ledsamt att höra, jag beklagar verkligen!
  • Some
    Romashka skrev 2011-08-10 15:56:14 följande:
    Hej!

Är det någon mer här som ska på RUL den 23/8?? Jag har läst om er andra som redan varit där och kan knappt vänta nu tills det är dags för oss att gå och kolla. Vill så gärna veta att allting är ok!!
    Hej! Vi ska på rul 23/8. Jag räknar dagarna och önskar att jag kunde snabbspola Glad
  • Some
    Romashka skrev 2011-08-10 16:02:43 följande:
    Mmm, känner samma sak. Glad Vilken vecka är du i nu?
    Jag gick in i vecka 18 idag.
  • Some
    Romashka skrev 2011-08-10 16:08:21 följande:
    Ok. Jag är i v. 17+3 nu.
    Så då blir ditt rul också lite sent. Det känns som att "alla andra" får titta i vecka 18-19. Mitt blir sista dagen i vecka 20.
Svar på tråden Januaribebis 2012