Januaribebis 2012
Ja jag hoppas verkligen att det går igenom, att förlora en hel månads inkomst skulle gå hårt åt vår buffert.
Men det ska nog gå. Jag håller tummarna för oss båda, och för alla andra som väntar svar från fk.
Jag får väl höra med barnmorskan efter allt det här är över om det finns någon att gå och prata med. För om kan komma och prata med någon om förlossningen så borde man väl få prata med någon om resten av graviditeten också? Eller som vanligt känns det som att det bara är jobbiga förlossningshistorier ”som räknas”. Allt som händer under graviditeten är normalt och det får man stå ut med om man vill ha sin bebis. Men som det är nu så kan jag inte tänka mig att bli gravid igen. Jag förstår inte att man kämpade så för att bli gravid, och tänkte att adoption är sista utvägen. Nu känns adoption som ett finfint sätt att skaffa barn!

Jag har inte skickat in min ansökan om GP än. MIn chef är på semester och har itne tid med mig förrän om två veckor. Det känns inte så kul direkt. Men det finns inget att göra, jag får hoppas att det inte blir för sent.
Omföderska. Inskrivning vecka 10, glukosbelastning vecka 14, besök vecka 19, besök vecka 22, besök vecka 26, glukosbelastning vecka 28. Sen blir det väl var tredje vecka ett tag, sen varannan och sen varje.