• Kajsa84

Januaribebis 2012

Efter 3 år kämpande, ett MA 2010 i vecka 11 och första IVF behandlingen plussade jag den 18/5 Beräknad ca den 23 Januari.

Skitnervös och orolig men försöker att se bortom det gamla.

Pga Av IVF fick jag ultraljud i vecka 9 (8+2) För att kolla att hjärtat slår. Det känns verkligen jättebra.

Är nu i vecka 6 (5+3)

Har lite milstolpar för att det ska gå fortare i alla fall.

Ultraljud Vecka 9

KUB ca Vecka 12

RUL Vecka 17-18 (Plus semester veckor)

Flytta till ny lägenhet Vecka 20 HALVA GRAVIDITETEN!

Delmål är alltid bra

Kram på er alla

• Kajsa84

Vaknade inatt och mitt bröst ont nästan borta från och till....Det var mitt första tecken när jag fick MA förra gången. Vill verkligen inte att det ska vara så denna gång också men är orolig till tusan.......

• Kajsa84
    SysterAnna skrev 2011-06-22 10:39:46 följande:
    Är det någon annan som fått halvdille på viss mat redan? Jag kan inte få nog av micrade dubbelmackor med ost och skinka i.

Dille på saker har jag. Är nu i vecka 10

Först var det dill chips med dill dipp i ca 2 veckor. Åt typ varje dag...hehe.. Efter det var det lakrits. Sedan kom det mest mysko och det är löskoka ägg!! När andra åt lördags godis blev det löskokta ägg för mig. Har fortfarande dille på det men inte lika extremt. Sen varm choklad med vispgrädde och sedan hemma gjord banan yoghurt.

Men det bästa av allt är att jag gillar inte fet snabbmat längre alls. Och tur som fasiken är det för jag jobbar på ett hamburgeri (som typ mcdonalds) Har inte haft problem med illamående alls och det är jag i alla fall glad över. Och just det. Äter massa frukt gör jag nu också. Tycker om att ha något att tugga på ofta. Äter mer nu men eftersom jag helt slutat att äta på mitt jobb har jag dom 4 sista veckorna gått ned 1 kg i vikt i stället Den tackar jag och tar emot innan kilorna börjar komma.

Och måste ju säga att jag har världens bästa barnmorska. Fick ju ett ultraljud i vecka 8 på sjukhuset eftersom vi har gjort IVF och den andra staden vill inte släppa än förren dom sett hjärtslag. I min stad så erbjuds man på mödravården att göra ett ultraljud mellan vecka 10-13 och ett mellan vecka 18-20 men eftersom jag gjorde ett på sjukhuset ville dom inte ge mig det första. Men min barnmorska vet att jag är orolig sedan mitt MA för ett år sedan så jag han inte säga något utan hon slängde in ett i vecka 14 Då kunde jag få riktigt bra bilder tyckte hon Det kanske får min oro att lägga sig lite. Tycker jag mår läskigt bra också....Men men. Den 19 Juli får jag förhoppningsvis se ett dunkande hjärta igen

Ville bara skriva av mig. Inte så aktiv i gruppen men läser varje dag

Kram och grattis alla och kram med otrolig förståelse till alla det inte gått bra för..

• Kajsa84
    partouze skrev 2011-07-10 18:08:23 följande:
    Borde ja avstå från samlag, jag hade samlag med min kille förut och har i några dagar haft lite molvärk men efter sexet kom de lite färskt blod typ som en enkrona . Bara direkt efter men inget mer . Molvärk i magen nu dock. Ska ja va orolig för missfall ? ska givetvis ringa min bm imon!

Jag hade sex idag med mannen och det kändes inget under samlaget men efter hade jag lite rosa flytningar...Blev jätte orolig eftersom förra gången jag fick det så hade fostret dött en vecka innan. Ringde gynakuten som sa att dom trodde bara var ett sprucket blodkärl men jag var välkommen upp och titta men dom varnade för att det kunde ta flera timmar... Så eftersom det inte ha varit mer efter det så av vaktar jag och ringer till gyn och får ett ultraljud på jour tid där i stället. idag är jag stolt över sjukvården här i västervik. förra gången fick jag hjälp först efter tre veckor.
  • Kajsa84

Någon som funderar på att göra 3D ultraljud med organscreening? Själv planerar jag att göra det. Ska vara mellan vecka 18+0 - 23+6  men jag har RUL i vecka 20+3..Vet inte när jag ska boka in detta. Före eller efter? Man vill ju se så fort som möjligt :-P

• Kajsa84

Mitt rul är i vecka 20+3 alltså vecka 21. Hon sa att man kunde se lite mer då så jag kör på det

• Kajsa84

Tror jag kände den lilla för första gången igår. Låg ned och satte mig mig upp hastigt och då "sprattlade" det till som en fisk i magen och efter 5 sekunder hände det igen. Kan ju bara vara bebisen. Första barnen för mig så jag vet ju inte. Någon som känner igen ?

• Kajsa84
    minneli skrev 2011-08-08 14:47:41 följande:

Ja bäbisen hade växt som den skulle. Den sparkar ju på och så så jag trodde att allt var som det skulle.

Hoppas verkligen på nästa utlåtande blir en vändning. Stor kram till dig...Det är ens värsta mardröm...
  • Kajsa84
    Syoss skrev 2011-08-18 09:34:27 följande:
    Ser att ni skriver om vart ni jobbar.
    Jag jobbar på en Burger King-restaurang och det är inte kul att jobba på ett sånt ställe redan som icke-gravid. Det är stress, varmt, dålig luft.
    Jobbar man mindre än 5 timmar så har man inte rätt till rast och därmed ingen möjlighet att kunna sätta sig lite snabbt när man känner att man behöver det. Och att springa omkring på det hårda golvet med dom dåliga arbetsskorna gör inte direkt under för fötterna. Som gravid är det nästan omöjligt.. men har bett chefen om att få jobba kortare pass fr.o.m september. Efter att arbetspass så kommer jag hem trött med svullna fötter, ont i höfter, rygg och ben. Dessutom har jag den senaste tiden fått sammandragningar när jag kommer hem och försöker slappna av.
    Så har jag tänkt att söka GP så fort det går men har hört från flera att det är svårt att få det beviljat på ett sånt här ställe. Men högsäsongen drar igång i december och då tänker jag inte jobba där. Då är det ca 20 st som jobbar samtidigt och jag vill inte riskera att springa in i nån eller att nån springer in i mig och magen.

Usch va gnällig jag känner mig nu :P  
    Jobbar också på ett hamburgeri men alla våra har fått GP godkända två månader innan. Det beror lite på hur din chef skriver det också. Hos oss kan man inte sätta sig ned, gå på toa när man vill och det är väldigt mycket tunga moment och vridningar. Men våran chef har alltid varit helt ärligt hur tufft det kan vara som gravid på vårt jobb och hoppas på att han är det för mig med. Finns i alla fall en sak som han fixar bra Han är en riktigt Jävel när det gäller allt annat..
  • Kajsa84

Niins --> Så ledsen för eran skull...Hoppas ni hittar ljuset snart och får en bebbe i famnen. Kram

Svar på tråden Januaribebis 2012