• Kajsa84

Januaribebis 2012

Hra också RUL sent. 6 September. Men ska också boka in ett 3D ultraljud runt vecka 25-26

• Kajsa84

Okej, nu kommer jag med värsta konstiga saken och alla kommer nog tycka att jag är riktigt trög men here we go.

Hela dagen idag så har det "kliat" i brösten och speciellt bröstvårtorna. Det har det inte gjort innan och speciellt inte i bröstvårtorna så jag blev lite förbaskad och klämde till på brösten (kan inte klia för är så känslig i min hy så det svullnar upp och får sedan som migrän i ca 2 timmar) Och då kom det ut vätska ifrån båda brösten! Flera droppar. Blev helt paff. Min fråga är nu, är det vanligt? Om det nu är någon annan som vart tokig nog att klämma på sina bröst Haha

Ingen fråga är väl en dum fråga får jag hoppas :-P 

• Kajsa84
    Some skrev 2011-09-11 17:34:44 följande:
    Det är helt normalt i samband med och efter en graviditet. Det är råmjölk bara.

Haha, vad bra Tack så mycket.
  • Kajsa84
    cabrera skrev 2011-09-15 19:09:55 följande:
    Usch va jag är nojjig idag!! Dom senaste 4 dagarna har jag inte känt lika kraftiga sparkar som innan..Alltså jag känner bebisen sparka men inte alls lika starkt som innan :S Och idag sjönk min mage o jag blev nästan platt igen...:S

Mitt går också i perioder. Plattare mage upplever jag inte men det kan väl ha att göra med hur stor livmmoder du har och hur barnet placerar sig Ring din BM och fråga. Blir också orolig när det är mindre sparkar och mindre tydliga. Lycka till!
  • Kajsa84

Har hitta en ny Brio Happy Duo där det är separat liggdel och sittdel och skötväska som ingår. Orginalpris 8295 kronor men nu extrapris på 5649 kronor. Vet att Brio vagnarna är mycket populära. Någon som har en erfarenhet??

• Kajsa84
    Skåne85 skrev 2011-09-21 09:07:53 följande:
    Vi ska ha en brio happy duo, har prov kört den o är förälskad :)

Vad fick ni ge?
  • Kajsa84

Nu har jag beställt barnvagnen Blev en Ny Brio Happy Duo som var svart. Har kollat runt och bara hört folk som har den som är nöjd. Och den var sänkt också till 5600 kronor och då var det liggdel, sittdel och skötväska Då får man se när man får den då

• Kajsa84

Idag var jag inne för sammandragningar. Har inte upplevt att dom gör ont men är otroligt obehagliga och sker i samband med stress och tungt på jobbet.. Hade tydligen ett litet vidgande på en halv centimeter på livmodermunnen från barnets håll. Sjukskriven i två veckor på halvtid och får bara gå pass som är 4 timmar per dag. Sedan tillbaka för ny bedömning. Inte vad jag hade önskat men så är det. Dock ingen glad chef....

Någon som varit sjukskriven halvtid men ändå fått havandeskaps penningen?? Mest det jag är orolig för så dom inte säger att jag är ju sjuk och ska bli sjukskriven i stället... Vilket meck...Och så ska jag få chefen att skriva havandeskaps paprerna också..Inte lätt.

• Kajsa84
    minjalin skrev 2011-09-26 13:39:57 följande:
    Ja, det ska verkligen bli skönt. Sist fick jag bara 1/4 på samma arbetsplats men nu fick jag hel :p Är halvtidssjukskriven nu med från mina 75 % så jag hoppas det också går igenom hos fk. Vad jobbar du med? :)
    Jag är halvtidsjukskriven från mina 90% och ska nu söka GP. Men hur skrev du i din ansökan? Min Barnmorska sa att jag inte skulle skicka in läkarintyget för då kommer dom hävda att jag ska vara sjukskriven istället för att få GP så nu är jag lite osäker på hur jag ska fylla i papprerna. Jag är sjukskriven pga sammandragningar och har öppnat mig en halv cm i livmodermunnen (insidan från barnets håll). Än så länge har jag bara varit det i en vecka och om en vecka ska jag tillbaka för att se hur det känns och om jag ska få nytt sjukintyg vilket läkaren trodde eftersom det är stressrelaterat och pga tungt jobb.

Hur många har fått beviljad GP fastän dom har varit delvis sjukskriven från sin tjänst?? Och hur ska jag då fylla i papprerna på bästa sätt?

Tack på förhand!      
  • Kajsa84
    Syoss skrev 2011-11-03 08:45:45 följande:
    Jag jobbar sista dagen den 26:e november. Dock så godkände inte FK min GP :( men det finns inte en chans till att jag orkar jobba längre än så. Jag ska skicka in ansökan för omprövning men hoppet är inte stort direkt.
    Att jobba på Brurger King är jobbigt i vanliga fall men som gravid är det extremt jobbigt med många och tunga lyft, går och står hela dagarna, böjer och hukar sig osv. Så jag ger upp efter den här månaden :/   

Ni pratade om hicka.. Min bebis har varit inne i en enorm hick-period dom senaste veckorna. Hickar länge, flera gånger om dagen :) jag känner hickan lite varstans i magen, ibland långt ner och ibland högt upp eller på sidorna. Hickan känns mest bak på bebisens rygg :) 

Jag jobbar ju också på ett Hamburgeri. Mitt är godkänt. Dock har min chef varit vrålärlig om hur det är på jobbet och att det inte inte är ett passande jobb i slutet av en graviditet. Jobbar sista dagen den 25 November och beräknad den 24 Januari.
  • Kajsa84

För oss tog det lite över Tre år och då även ett missfall efter 2 år. Slutade med IVF med ett plus Har tagit Lång tid och varit motigt men till slut blir det ens egen tur

• Kajsa84
    Syoss skrev 2011-12-15 12:10:12 följande:

Jag jobbar på en Burger King-restaurang. Både jag och chefen skrev ner väldigt detaljerat hur mycket stå, gå, lyft, böjningar, jobb på trånga ytor, ensidiga rörelser som jobbet innebär. Och även att rasterna ofta uteblir för att det är för mycket att göra. Men icke. Inte ens 1/4 nedsatt arbetsförmåga ville dom godkänna.
    Så jag är glad för att jag är sjukskriven istället, hade aldrig orkat med att jobba :/
    Vad jobbar du med?  

Vad olika det är. Jobbar också inom hamburgeri restaurang. Blev beviljad GP 2 månader innan eftersom den ansågs vara alldeles för tungt och påfrestande. Himla tråkigt att det kan bli så olika men nu är du hemma i alla fall
Svar på tråden Januaribebis 2012