Inlägg från: Snusmumriken80 |Visa alla inlägg
  • Snusmumriken80

Januaribebis 2012

Idag var vi på sista ultraljudet. Bebis mår bara fint, lär väga 2669g bl.a. Då han mätt allt så kom han till att alla mått i medel så skulle jag vara i v.37+2 idag Har en låååång bebis, verkar d som med. Fick även tid för igångsättning 19.12, så himla skönt o veta att jag får va hemma på julafton med alla mina älsklingar Är sååå glad o lugn! Dock hoppades doktorn på att vi skulle ses innan Nu ska jag börja gå ut o gå trots fruktansvärd värk överallt, han sa att man måste kompromissa

Hade dåliga värden i urinprovet, men de satt allt på odling, så får vi väl se.

Är så glad     

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-23 15:13:34 följande:
    Oj vad skönt o veta vilken dag ;) Inte många dagar kvar :) o skönt att ni får vara hemma på jul tillsammans! :) Hoppas liten växer till sig också :) 

Tack, känns himla bra att vi får va hemma på jul. Nå, hon är ju ganska stor redan;) Fast jo, nog skulle d väl va bra om hon växte lite till:-=)
  • Snusmumriken80
    shadowstorm skrev 2011-11-23 15:18:45 följande:
    Min son var 55 cm när han föddes och BM första kommentar var när han var ute..."oooj detta var en lång gosse det" Själv tyckte jag han var så liten haha ;P

55 va min man med, mina pojkar var 52 och jag tyckte de var mini Så tycker säkert denna är mini med, om hon inte kommer ut på 60cm.
  • Snusmumriken80

c3c: Ja min lilla vägde ju 1951g då så hon va ju lite större än din så tror nog min går upp ca 1kg ännu innan 19:onde. Känner mig lugn:)

• Snusmumriken80

Max 24 dagar kvar! Känns så jäkla bra att slippa oroa sig att man inte får vara hemma på jul, nu är jag säkrad att komma hem tills dess, bara allt går bra.

Doktorn sa att jag skulle måsta promenera massor nu, trots all smärta Men men, bara att lyda order, allt för att det ska kom igång av sig själv.

• Snusmumriken80
    LillaJag89 skrev 2011-11-25 15:01:16 följande:
    precis. ringde en sköterska idag och sa att jag måste testa för jag misstänker själv att de stigit.. hon skulle pratat med doktorn och hör av sig nästa vecka.. så får väl se..

Är livsviktigt att ha koll på tsh under graviditet. Jag har fått ordentlig utskällning då mina värden for iväg tidigare, då fick jag förklaring på varför det är så viktigt att ha stenkoll. Sen dess har jag haft ordning och inte missat en enda tablett:) Hoppas verkligen du får fara o kolla snarast!
  • Snusmumriken80

Jag hade en inskrivningsvikt på 68 och väger nu 90 fy fabian! Vill också kunna allt ni skrivit, men är max 3 veckor kvar för mig nu:)

• Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-27 12:27:54 följande:
    Ojoj! skönt att det är så lite tid :) har ni varmt där nere på holmen ? :)

Skönt att det snart är över snart jo, 22 dagar
    Varmt? Inte just nu, 3,6 grader och världens regn o blåst Skitväder rent ut sagt! Vill snart ha snö! 
  • Snusmumriken80
    Haanky skrev 2011-11-27 19:54:36 följande:
    En fråga... ska dricka glögg nu men detr va visst alkohol i den.. om jag kokar den ett tag borde det väl inte va nån fara???

Dricker du hela flaskan är d väl gå tokigt, men dricker du en mugg eller så så är det garanterat ingen fara! Det mesta är ok i lagom mängd!
  • Snusmumriken80
    Haanky skrev 2011-11-27 19:59:22 följande:
    försvinner inte alkoholen om man kokar den en stund? typ vin i såser å så m.m?

Borde väl va så också!
Svar på tråden Januaribebis 2012