Inlägg från: Snusmumriken80 |Visa alla inlägg
  • Snusmumriken80

Januaribebis 2012

minjalin skrev 2011-11-28 11:26:22 följande:
    Jag är tyvärr skitdålig på att komma ihåg dom :( Enligt pappret jag fick från min bm ska man göra 10 stycken (5-6 sekunder och lika lång vila mellan) 3 gånger om dan och avsluta varje omgång med att hålla 20-30 sekunder. Ibland kan jag komma ihåg en gång på en dag. Var lika kass med sonen men blev bra efteråt ändå. Hoppas bara jag har samma tur denna gången för det är hopplöst att komma ihåg 3 ggr om dan :o

Jag skötte mig inte alls med knipövningarna då jag vänta tredje barnet, inte efter heller för den delen och nu har jag jätte svårt att hålla mig då jag ska på toa Jobbigt!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80
    minjalin skrev 2011-11-28 14:13:40 följande:
    Menar du att du hade svårt att hålla tätt mellan 3:e och 4:e graviditeten eller är det bara nu när du är gravid som du har svårt att hålla tätt? Är väl aldrig för sent att träna upp bäckenmuskelaturen om man har problem? Jag försöker som sagt komma ihåg dom, men 3 gånger om dan går bara inte att komma ihåg.

Jag har haft det hela tiden sen jag fick 3:an, även då jag inte var gravid. Kommer fan aldrig ihåg dem Försöker nog och ha försökt, men mitt minne!!!
  • Snusmumriken80
    syntetica skrev 2011-11-28 16:50:34 följande:
    Nu har vi vart på UL, fick se att det verkligen var en liten pojke där :)
    En stor pung och en liten snopp :D

Dock så fick vi inte allt för andra roliga nyheter vätskan var kvar och i mängder :(
    14mm på ena och 45 mm på den andra,
    och den å¨45 var inte bra...
    undersöktes av 2 sköterskor och väntar nu på att läkaren ska ringa upp,

ena sköterskan sa: Ledsen att behöva ge er ett sånt där besked, men
    man klarar ju sig på en njure...

FAN :( 
    :( Styrkekramar till er <3
  • Snusmumriken80
    syntetica skrev 2011-11-28 18:04:56 följande:
    Tack! <3
    Det bra med allt är att dom inte kommer låta mig gå över tiden,
    men läkaren verkar ju inte ringa idag så får säkert veta mer imorgon.
     men vi håller hoppet uppe,
    han är ju frisk annars :) 

Det mesta går ju att åtgärda, så skönt att det inte var "nåt värre", men aldrig kul att få såna besked för det! Lycka till med allt! Och som sagt, fördel att slippa gå över
  • Snusmumriken80
    syntetica skrev 2011-11-28 18:19:49 följande:
    Precis :) Och i värsta fall så sa dom att leva med en njure är inga konstigheter. 
    Jaa är ju ganska skönt att veta :) 

Absolut! Blir nog himla bra det där Lycka till iaf! Kramis
  • Snusmumriken80
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-29 14:05:06 följande:
    Ska jag ALDRIG få njuta ???? Rynkar på näsan

Var på TUL idag, ensam! :(

Nåja... Enligt deras uträkning är jag i 32+0 ( enligt RUL datumet ).
    Men de mäter ju huvud, mage och benen med för att få en viktuppskattning.

Huvud till 34+4 :O
    Magen till 32+2.
    Benen: 29+6 :(

Jag vet inte längre vad jag ska tro eller tänka :(
    Hon säger ju till mig att inte stirra mig blind på siffrorna, men jag ser ju vad hon mäter :(

Var på senast UL i 26+2 och då hade ju benen växt i kapp. Men nu då?. ...

Va förra veckan på ul, då kom han till v.40+5 med benen och resten 37+2 och ajg var i v 35+2 då. Är nog inget att oroa sig för!
  • Snusmumriken80
    curiosa skrev 2011-11-29 19:32:41 följande:
    Gjorde det jag inte hade tänkt att göra....ställde mig på vågen och det var inget roligt alls.
    +22 kg och då var jag INTE liten från början. Fy vilken panik jag fick nu och vad jag har att gå ner sen när liten kommit......typ 50kg!

Har också gått upp 22kg Dock vägde jag 68 innan, men iaf, blir att träna bara!!
  • Snusmumriken80
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-29 21:14:06 följande:
    Rörligt då har bebis bara vänt sig men inte sjunkit ner i bäckengången medan ruckbart är att bebis är i bäckengången men det går fortfarande att rucka på huvudet.
    Vanligt att man inte fixerar sig om man fött barn tidigare då bäckenet är mer vidgat.
    Men är lite nyfiken hur det är för alla i tråden.

Jag hade så gott som fixerat, så det betyder väl ruckbart men ligger stadigt neråt
  • Snusmumriken80

Kolla Bonde söker Fru nu, de visar från Åland, där bor jag

• Snusmumriken80

Järnvärdet tar vi varje gång om det inte finns symptom på att det sjunkit, annars tar vi ca varannan gång.

Ska till bm imorrn!

Är så less på detta, har varit på toa varannan timme inatt o sen värker höfterna ngt enormt, vaknar varje gång jag ska svänga mig Usch!

Max 19 dagar kvar iaf!      

• Snusmumriken80
    Fellis skrev 2011-12-01 07:48:38 följande:
    Nu är det dags, om än lite tidigt så hoppas vi att allt går väl.

Vattnet gick i måndags natt och blir idag igångsatt klockan 09. Så bebis är här senast imorgon fredag... Splittrade känslor men så sjukt välkommet! <3

Går in i v.36 idag :)

Hoppas ni alla mår bra, uppdaterar när trollet kommit till stan :)      
    Härligt! Lycka till!
  • Snusmumriken80
    Frökenolson skrev 2011-12-01 08:31:38 följande:
    Jag har också varit mycket vaken inatt, har kännts som kram i höften och magen har varit stenhård varje gång jag kännt...
    19 dagar gå fort, mysigt! 

Det är inge kul alls Men 19 dagar känns läääänge nu

Ladda ner appen My Baby´s Beat till iphonen. Häftigt o höra hjärtljuden genom telefonen

Sitter här med jobba pinvärkar, men om det skulle kunna komma riktiga istället så man slipper detta.    
  • Snusmumriken80
    Västeråsmamman skrev 2011-12-01 17:45:29 följande:
    Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
    Allt har gått bra. Berättar mer sen.

Grattis till tösen!
  • Snusmumriken80

Har varit till bm idag.

v.36+4
    vikt: 88,8 +20,8kg
    Blodtryck: 116/72
    HB: 122, äntligen har d stigit så nu behöver jag bara ta tablett en gång om dagen
    SF-mått: 39

Igångsättning senast 19/12, känns skönt att man får kom hem till jul

Fick även Panacod utskriven idag, värkmedicin med morfin ( ) i, så att jag får sova. Lär inte vara farligt då jag bara ska ta dem till natten.          

• Snusmumriken80

Har haft min syster på besök. Hon har masserat mig 1h nu och jag kan meddela att nog tusan kom sammandragningarna igång efter d D gör nästan ont

Svar på tråden Januaribebis 2012