Januaribebis 2012
Pebbles82 visst är det fantastiskt. Jag går in i v 19 idag o har en livlig liten en där inne!
Pebbles82 visst är det fantastiskt. Jag går in i v 19 idag o har en livlig liten en där inne!
Men blutsaft då? Har ingen provat det? Det ska tydligen vara mkt snällare mot magen än järntabletter.
Nu går jag ut o jobbar 2a natten, när jag vaknar imorn är det rul kl 15.30
Har varit på RUL idag. Vi fick veta kön om vi ville, men jag sa nej - sambon ville. Det var en liten blygis som knappt ville visa sig och vi fick bråka lite med den för att få en bra bild ;) Allt såg i alla fall bra ut och vi blev flyttad ett par dagar till 24 januari.
Däremot får vi ett till Ultraljud i v 32 för moderkakan låg så långt ner. Då blir det i 3D, perfekt! hihi!
Cookiejar - hon får väl skaffa en egen bebis till sin 2 åring. Säg som det är; att du gärna umgås, men att ni vill ta det lugnt i början så du, pappan och storebror får lära känna bebisen först och sen ta emot kortare besök tills ni fått vardagen att funka. Våra allra bästa vänner fick barn för en vecka sen och vi åkte och hälsade på igår och bjöd dem på middag hemma hos dem. Otroligt uppskattat. Bästa sättet man kan hjälpa till på är nog genom såna saker! Sköta bebisen vill man ju göra själv!
Jag måste fråga er..
Jag var på ju RUL igår. Barnmorskan sa att min moderkaka ligger i bakvägg och är föreliggande, alltså den ligger för öppningen. Jag ska på ett nytt ul i v 32 för att kolla om den flyttat på sig. Hur stor är risken att den fortfarande är kvar? Om den är kvar blir jag förlöst med ett planerat snitt... görs de tidigare än andra planerade snitt eller är det ungefär 1-2 veckor innan BF. Jag hörde ngn prata om v 37 +0, men jag vet inte.
Kul att få ett nytt ul och då i 3D. men jag hoppas verkligen moderkakan flyttar sig!
Skönt att höra att lergigan för det mesta flyttar sig. Min surfa är läkare och sa att den flyttar sig hos 75%, när ja frågade henne igår! Det känns i alla fall kul att få ett rul ul och dessutom i 3d
Jag tänker inte ens söka gp. Jag jobbar på en akutmott och fick INTE beviljat förra gången. Känns inte som att det är ngn idé att ens försöka nu! Där snackar vi tungt, stressigt arbete utan möjlighet till vila. Givetvis hot och våld också.
Jag jobbar på sjukhus och vi använder alltid rektaltemp till småbarn. Vi har bra örontempar med små probar, men det är ändå inte tillförlitligt med örontemp på små barn.