Inlägg från: twistedtofit |Visa alla inlägg
  • twistedtofit

Januaribebis 2012

första BM besöket idag sedan inskrivningen, v 25+1

Hb 132
    Glucos 5,4
    bltr: 125/70
    SF mått 24
    hjärtljud 140/45
    vikt: +4 kg

Hon var rätt förvånad att mit HB är nästan exakt detsamma trots att jag inte äter några järntabletter.. Jag äter ju heller inga vitaminer. Jag var lite orolig över mitt glucos eftersom båda mina föräldrar har diabetes. Men som sagt - ingen fara på taket!

• twistedtofit
    Pebbles82 skrev 2011-10-12 15:09:06 följande:
    Hur låg du i ferritin värdet? Det andra blodprovet de tar för järn? 
    Jag hade heller inte dippat speciellt mycket på järnet, trots att jag inte tagit tabletter men måste äta nu iaf eftersom jag hade låga reserver.  
    De tog inte Ferritin idag, men vid inskrivningen hade jag 90
  • twistedtofit

Vi gick kurs med första barnet. Det enda som var av nytta var det om bing och det kan lika gärna de på förlossningen visa en! Men det var väl trevligt att träffa andra om man tycker man har den tiden!

• twistedtofit

När folk säger "vad tjock du blivit!" svarar jag " detsamma! Du ser helt enorm ut!" då blir de tysta. Känner man behov av att säga nåt kan man väl säga att magen växt. både jag o de flesta andra gravida har nog på känn att magen växer! Den ska ju liksom det, men folk låter förvånade när de ser att magen blivit större! Kan man inte bara försöka lägga till nåt positivt - som att man är fin... Inte bara tjock!

• twistedtofit

Bebisen kommer sova i vårt rum så länge den äter nattetid! Jag kommer göra iordning rummet den ska ha när det börjar bli aktuellt med flytt till eget rum.. Nästa sommar då i bästa fall!! Sängen kommer jag bädda så nära bf som möjligt, känns fräshast med så nybäddat som möjligt. Samma sak med tvätt av kläder! Däremot kommer jag montera ihop spjälsäng och skötbord 2-3 v innan bf BB väskan packade jag aldrig klart sist, men hur mkt kan man behöva? Ombyte till mig o bebis och citron el rabarbersaft och en necessär. Den kommer jag nog packa max 1 v innan bf. Glömmer jag nåt får väl någon komma med det. Vi bor nära BB! Vagn har vi redan. Köpte en beg Phil & Ted vibe till vrakpris! Det vi ska köpa är babyskydd och skötbord och lite varma ytterkläder! Det kommer vi göra när vi ramlar över nåt!!

• twistedtofit

Vi körde ikeas antiloop först och med eget bord på. Små barn sitter bra i den och dessutom var det smidigt med eget bord! Nu har vi en stokke trip trap. Men matstol behöver man ju absolut inte ha från början eftersom det dröjer månader innan de kan sitta i en!!

• twistedtofit

Pratar vi järn eller hb? 109 samt 91 i järn är ju bra, medan det är lågt för hb. Mitt järn tof de bara 1 gång medan de tar hb varje gång!

• twistedtofit

Idag snubblade jag över ett brio babyskydd med bas som var nedsatt med 700 kr! Vi hade eg tänkt vänta till mellandagarna, men det är SKÖNT att ha det klart och slippa hysterisk mellanfagsrea!

• twistedtofit

Fram till slemproppen går kan man bada i pool. Jag badade i badkar under värkarna innan vi åkte in. Jag frågade Ang bastu för jag hade hört att man inte fick bli för varm. 2 bm har sagt att det är helt ok. Så länge jag mår bra mår barnet bra! Vi har nämligen byggt spa med bastu o bubbelbad hemma i somras!

Svar på tråden Januaribebis 2012