• ccecy

Januaribebis 2012

Imorgon blir det TUL här med, jag hoppas innerligt att liten följer sin egen kurva! fick svar av en barnmorska här på familjeliv. Ifall h*n följer kurvat kommer vikten ligga på 2,5kg vid v40. Jag hoppas verkligen allt är som det skall, och att h*n lagt på sig helst lite extra sen sist :)  men man kan inte sluta oroa sig :/ Så ringde en vän idag, så hon skulle komma med som stöd imorgon. känns jobbigt ifall något inte är som det skall :/

• ccecy

här har jag misstänkt att bebis leget neråt sen runt v 28, dock inte fixerad, men vänder sig inte heller, om den inte gör det medan jag sover och sådär, men på ultraljudet låg h*n neråt och besöket till mvc i v 29, låg h*n vänd neråt :)   Jätte nervös inför morgondagens TUL, hoppas ja får sova lite inatt iaf

• ccecy

Hunnit duscha och äta frukost nu, om några minuter igång mot TUL, 100km enkelväg, jobbigt att köra då det är så mörkt, o så hoppas jag allt är som det skall.   Hoppas ni andra har en bra dag!

• ccecy

Nu har ja kommit hem efter lite besök hit och dit och TUL,  var en liten plutt, är i v 33+1, vikten låg på 1590g på lill*n så tillbaks 15.12 igen för ny kontroll, annars verkade allt vara som det skulle!

• ccecy
    KärlekenÄrEvig skrev 2011-11-30 19:41:06 följande:
    Vi var hos BM i måndags då jag var i vecka 31+0 och mitt SF-mått låg då på 30 cm. Verkade ha ökat som den skulle (4cm) sedan förra gången då jag var i vecka 28+0.

Ni som blir ivägskickade på extra ultraljud vad beror det på? Är det om SF-måttet inte ökat som det ska eller?

Jag har ju inte gått upp i vikt så mycket hittills och var orolig att det var något fel och att barnet inte växer som det ska men min BM sa att jag inte skulle vara orolig eftersom den växer enligt kurvan så får väl lita på det och att alla går upp olika.

Bebisen ligger fortfarande med huvudet neråt som sist men är ruckbar men hon trodde inte den skulle vända sig utan ligga kvar så och vara fixerad vid nästa besök.
    Här har vi ett ultraljud som är rutin runt v 32. och då misstänkte läkaren att det var för låg vikt på barnet, och fick därför remiss till nytt ultraljud vikten uppskattades till 1400g det ultraljudet, nu var jag idag på det nya och vikten uppskattedes nu till 1590g, så fick tid för nytt ultraljud 15.12, för att kolla tt det ökar som det skall :) Liten bebis här . SFmåtten har hela tiden luggit på kurvan.
  • ccecy
    Jämthund skrev 2011-11-30 22:20:59 följande:
    Var ju på ett ul/tul häromdagen och bebisen var visst jättestor. Är i vecka 32 och skall iväg på glukosbelastning imorgon och se om det är orsaken till det hela. Hoppas egentligen inte det men, hellre det än att inte veta varför. Usch, jag vet inte. Har ångest inför detta iaf. Skall till läkaren på måndag samt göra ett nytt ul... Usch, ingen säger någonting. Får inte svar på mina miljoner frågor som dyker upp i huvudet.
    Hoppas allt är okej!  dom kan inte säga så mycket. Samma var det för mig, men jag har en för liten bebis, fick inte ens veta vad normal vikten skulle ligga på, men idag var jag på UL pånytt och då uppskattades vikten till 1590g i v 33+1, så jag skall på ännu ett besök om två veckor, så nu är det bara att hoppas bebis växer till sig som h*n ska :)  Hur stor har dom uppskattat att bebisen är då?
  • ccecy
    Yrla skrev 2011-12-01 15:39:29 följande:

Jag har upptäckt något som jag tycker är både jobbigt och läskigt och måste fråga om det är någon av er som upplevt samma sak eller kan tala om för mig vad det är.

När jag går upp på morgonen så sticker det i hela benen och fötterna och jag blir alldeles blåfläckig. Samma sak händer om jag till exempel duschar väldigt varmt, då kan man sen när jag går ur duschen att jag är alldeles blå om precis hela benen. Och det kliar något fruktansvärt. Ungefär som det gör när foten har somnat.

har nog inte upplevt samma sak, dock märker jag att sitter jag lite konstigt över huvudtaget med benen t.ex. en kortkort stund med dom korsade så somnar dom, hela benen det är läskigt.   Men du kan ju ringa BM och fråga henne, så det inte är blodpropp av något slag, vet inte hur dom uttrycker sig, men de är de som kommer upp i mitt huvud, fast jag vet ju inget om sånt så. men jag skulle nog ringa och fråga av rådgivningen
  • ccecy
    Yrla skrev 2011-12-01 17:16:27 följande:
    jag åkte in sent en kväll för ett tag sedan då det var exakt så fast bara på ena benet, men när vi kom dit så hade det ju försvunnit så dom kunde tyvärr  inte ge mig någon vettig förklaring. :( tycker det är jättejobbigt men samtidigt försvinner det ju efter en stund så det är antagligen inget att oroa sig för :( Usch, förstår att du tycker det är läskigt, jag avskyr när foten eller något somnar så det måste vara jättejobbigt när det är hela benen! har du mycket vätska i benen?
    Ja tycker nog inte att ja har mycket vätska i benen, inte sådär som jag märkt av märkvärt, men tror ja ska ta upp att dom somnar nästa besök hos mvc, ifall det skulle vara något annat, men det tror ja nog inte eftersom jag var på ultraljud igår och då var alla odlingar bra o blodtryck osv . själv tror ja mina ben somnar då närver kommer i kläm o sådär, blir väl opasslig vinkel, men det är ju inte allt för många veckor kvar så man ska väl stå ut :).  Tror att åderbråck nog kan visa sig på olika sätt :/ Men de är ju bättre o ta reda på än att de skulle vara något allvarligt, för man tycker ju att BM och dom borde hört liknande symtom ifall det skulle vara något som är fel :) så bättre ringa än att låta det vara oringt! :)
  • ccecy
    Västeråsmamman skrev 2011-12-01 17:45:29 följande:
    Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
    Allt har gått bra. Berättar mer sen.
    Grattis! :) var en stor tjej! :) lång också! :) och skönt att allt gått bra :)
Svar på tråden Januaribebis 2012