Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Kikidil - Jag har bf den 20:e januari så enligt bm är jag bara i vecka 36+6 idag men hon och jag räknar olika. Jag föddes 20 dagar för tidigt. Är så spänd nu. Måste packa min bb-väska ifall.

• Jämthund

Gott nytt år alla mammor och bebisar i våran januaritråd. Jag är hemma hos mamma och pappa. Jag, pappa och en syster är hemma medans den andra jobbat och mamma är hemma först vid 21 ikväll. Vi börjar med laxbakelser som skall stå inne i ugnen och serveras med pressad potatis. Huvudmålet för dagen blir hummer, krabba, musslor, pilgrimsmusslor, räkor, kräftor, havskräftor och kungskrabba. Mums! Till efterrätt serveras chokladsuffle med hemmagjord glass. En passionssorbetskula och en vaniljkula. älskar att laga desserter:)

• Jämthund

Haft en kalsfirande ikväll. Massor av mat och roligheter. Dock har jag haft satans så ont i muffen. Knäckte som tusan innan och jädrar va ont det gör. Klarar av att ta små myrsteg bara. Nog för att jag har haft ont innan men inte så jag inte kunna gå eller röra mig.

• Jämthund

Vilken pissnatt. Vaknade knappa timmen efter jag somnat och höll på att spy. Jättemysigt. Kissat 7 gånger samt vaknade vid 4 med halsbrännan från helvetet. Letade upp någon form av tablett.. Somnade sittandes mot väggen och vaknade en timme senare med lika jävla illa halsbränna igen. Legat och läst förlossningsnerättelser typ halva natten.. Skitnatt! Har heller inte sovit hemma inatt utan hos m & p men det blir tomt att ligga ensam. Kärleken jobbade till tre inatt så det var inte mycket att ge sig hem efter 12-slaget heller i gårdagens halka.

• Jämthund

Haanky - ja, det är verkligen värdelöst att äta för sent. Usch vad man mår dåligt om natten... Men, det är ju bara nyår en gång om Året så det går väl att leva med då.

• Jämthund

Sådär gör min bebis oxå. Sen jag kände av bebisen allra första gången så har den haft ett liknande mönster. Ganska så exakt var tredje dag rör sig bebis mer än dem andra två dagarna. Idag är en sådandär livlig dag vilket är jättemysigt. Dricker lite hallonbladsthe här nu, väntar hem sambon om någon timme här så kan hoppas på färdknäpp. Förmodligen får han nog jobba över så det är väl lika bra att vänta in morgondagen istället. Misstycker om min sambos arbete. Man kan aldrig och då menar jag aldrig planera någonting med honom. Han får ofta jobba övertid. Jätteroligt eller inte..

• Jämthund

Jag har ett supereffektivt tips om man har lite problem med att gå på toaletten. Ät ca 10 sockerfria godisar och du kommer att vara kliniskt ren i tarmarna. Se bara till att du inte har något annat planerat under kvällen. Helst skall det vara riktigt smågodis. Inte halstabletter och sådant. Dem har inte riktigt samma effekt.. Åt ett par stycken godisar någon vecka innan jul och det var sjukt vilken laxerande effekt dem hade. Hunden satt och kollade på mig med snett huvud hela kvällen och undrade vad det var som lät.

• Jämthund

Grattis lilla pricken:) Jag har oxå plockat ner mina julsaker idag men nu kan jag inte hitta mina lampskärmar istället. Nu blev det ubertomt i mina fönster. Skall åka till Ikea en supersnabbis. Måste ha några nya blommor samt ett par lampor. Vill ha det gjort innan bebis kommer.

• Jämthund

Funderar oxå på att lägga mig i soffan. Dock inte av odör-anledning. Jag är verkligen inte trött någon stans... Gick upp runt åtta, har inte sovit middag men är så pigg. Hållt på hela dagen och städat och haft mig så trött borde man vara men icke sa Nicke. Plockade ju ner mina julsaker innan och gjorde om lite i mina fönster. Skulle gå ut och titta hur det blev. Helt sinnessjukt halt var det för jag gjorde världens spagat i foppatofflor. Blev pissblöt och sträckte mig i muffen. Klockrent!!

• Jämthund

Måste oxå gnälla över min pissnatt. Varit vaken inte mindre än 8 gånger och Kissat. Helt sjukt ju. Dock så har den förbaskade blåsten gjort sitt till och lite det som gjort att jag vaknat lätt. Haha, sambon gick upp inatt och kollade ut genom fönstret och så pratade vi lite. Skulle självklart passa på att gå upp och kissa och han passade på att hjälpa mig genom att dra mig upp ur sängen. Knäckte till som tusan i blygdbenet och han stannade upp, Tittade på mig, svalde och frågade med en förskräckt blick och darrande röst "var det vattnet som gick?" jag låg dubbelvikt av skratt och fick fram att nej, det var det nog tyvärr inte. Haha, vilken puls han fick. Vaknade med ont i kroppen idag. Mest var det nog för att jag halkade igår men nog har jag mensvärk allt. Men haft det i ett par dagar nu så ger inget hopp till den. Har för övrigt en bra dag. Väntar på mina småsyrror som kommer hit. Skall nog allt sätta dem i arbete:)

Svar på tråden Januaribebis 2012