Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Inte sovit en blund på hela dagen men när man väl får gå och lägga sig varför skulle man va trött då? Nejdå, legat här i ett par timmar nu.. Höll på att somna innan men piggnade till efter en kvarts blundande. Var ju tvungen att gå upp och kissa!! Har fruktansvärt mycket sammandragningar nu ikväll men det känns inget mer än så. Färdknäppte innan och visst lite molande mensvärk finns där men fränare än så är det inte. Suck! Om man bara hade kunnat sova lite... Angående försäkingskassan drog jag oxå på det rätt länge men kan inte säga hur snabba dem är. Med tanke på att jag har bf den 20:e vilket är ett brytdatum för deras utbetalning så får jag bara betalt för en dag i januari månad. Jippie lixom. Skulle behöva mina pengar från sjukskrivningen jag har haft nu men dem är det ingen som vet någonting om. Eller nu och nu men lagom till den 25:e iaf. Dessutom har jag 25 betalda semesterdagar jag skulle plocka ut men det vet jag inte om man kan göra nu när man är sjukskrivEn. Det blir ju en dubbel inkomst men samtidigt pengar jag tjänat sedan länge. Ja, vad vet jag.... Måste verkligen läsa på den där försälrnhskassans hemsida eller ringa till dem. Jag tycker verkligen att det är skitsvårt.

• Jämthund

Hemkommen från dagens besök på smvc. Ja, vi gjorde ett tul p.g.a min graviditetsdiabetes. Bebisen beräknades väga 3980g idag. Ja, nytt besök nästa vecka men då skall vi till förlossningen istället och kolla tappen och hoppas på att det går lätt att sätta igång det. Helst hoPpas vi ju på att bebis kommer innan dess så vi slipper igångsättning. Fick även köra ett ctg. Har aldrig gjort det innan men spännande, absolut. Jag hade dock sammandragningar hela tiden så jag vet inte om det var så givande. Det var iaf vanliga sammandragningar så inga värkar.

• Jämthund

Hörrni, jag hoppas verkligen inte att min bebis vill titta ut idag. Jag har så fruktansvärt ont i muffen så det är sjukt. Jag vet inte exakt var det är jag har ont för jag kan inte känna det utanpå. Det känns som jag behöver knäcka till något där inne eller något. Gråter om jag måste röra på benen. Såhär har det varit ett bra tag och jag antar att det är foglossnimg men fan så det gör ont alltså. Det blir bara värre och värre dessutom:( idag fick faktiskt min sambo hjälpa mig på med kläder. Snacka om att känna sig handikappad.

• Jämthund

Men, vem var det som la ut en video häromdagen?
    Jag kan varken hitta den eller komma på vem det var så kan någon snälla hjälpa mig?
    Fortfarande fruktansvärt ont i muffen men försökte dansa lite zumba här nyss. F*N va ont det gjorde men jag hoppas ju självklart att det kunde hjälpa till processen lite:) 

• Jämthund

Ajajaj, måste gnälla lite över min muff. Fy bövelen va ont det gör. Det är helt okej med mig att jag kommer ha ont den dagen när barnet skall ut. Värkar, visst helt okej. Men den smärtan jag har nu är nästan outhärdlig och den har inte ens med utdrivning av bebis att göra. Indirekt kanske den har det men såhär skall det inte kännas. Det nästan domnar ner i benet så ont gör det. Vägrar smärtstillande dessutom.. Men, för att säkert spä på det onda idag så var jag tvungen att gå ut och gå en sväng. Sprang säkert en 500 meter dessutom. Eller sprang och sprang... Det gick ungefär lika fort som när sambon gick sakta. Håller tummarna för att den där lilla saken vill komma ut snart;)

• Jämthund

Varit hos svärmor och svärfar på middag idag. Får Passa på för jag är inte på hugget för att laga egen mat. Nu ikväll skjutsade jag ut sambon i skogen som för första gången skulle jaga gris. Jag åkte hem till mamma och pappa under tiden för jag ville inte sitta där och frysa och titta på när han jagar. Iaf, det tog inte lång stund innan han hade lyckats så det var bara att åka tillbaka. Min sambo började jaga det här Året medans jag har hållt på ända sedan barnsben så det är klart att han ville ha lite stöd. Särskilt med tanke på att grisen hade gått från skottplatsen. Jaktkängor och mammatights, supersexigt!!!! Men allt gick bra och nu är vi hemma. Helvetiskt ont i kroppen bara men det kanske är såhär det skall kännas:)

• Jämthund

Mums vilken natt jag haft. Somnade närmare ett vilket är okej men bäst av allt är att jag bara varit uppe två gånger för att kissa. Ruskigt skönt. Vaknade vid sju av sambons klocka och ända sen dess och fram till nu har jag sovit till och från. hur skönt som helst. Kärleken är ledig från jobbet idag så jag har satt honom i arbete. Först var han iväg för att lämna in bilen på lagning efter att jag blev påkörd för ett tag sedan. Nu är han ute i skogen med hunden och får förhoppningsvis fatt i en älg. Jag har som uppgift för dagen att skriva en Handlarlista. Kylskåpet börjar bli tomt här hemma så det skall han ordna oxå. Det är bra att ha dem ibland:) skall för övrigt ragga upp ett par kryckor. Jag kan för tusan inte gå, resa på mig eller någonting utan hjälp... Skall på koll in till förlossningen i veckan men ska jag ha såhär ont vägrar jag att klämma ut en bebis.

• Jämthund

Vilken Lyxnatt. Somnade vid 12-snåret, varit vaken en ynka gång för att gå upp och kissa. Sa hejdå till sambon vid 6 och vaknade nyss. Fy attan så skönt. Vaknade av mensvärk i ryggen men nu har jag haft det så mycket till och från så jag tror inte ens på det längre. Sambon ringde nyss och förklarade att han skulle göra något och icke kommer att vara kontaktbar de närmsta två timmarna. Hans jobbarkompis får sitta med hans mobiltelefon och vara någon form av medlare på något vis tills han kan svara igen så jag sitter ju inte helt i sjön som tur är. Har en lillasyster som varit hemma på lov uppifrån Umeå. Hon var tvungen att åka tillbaka idag så iom det tror dem att bebis kommer idag. Ja, vi får väl se:)

• Jämthund

Men helt allvarligt.. Känna tappen? Jag når inte ens ner... Inte en chans att jag skulle få in ett finger där. Sambon vet jag inte om jag vill be..

• Jämthund

Fruktansvärt vad det skall vara svårt att somna.. Varit fruktansvärt trött hela dagen utan att ha vilat en sekund. Nu när jag äntligen får då gÅr det inte. Dessutom kom sambon krypandes här för en stund sen och verkligen burrade in sig mot mig under mitt täcke. Jag hatar att ligga under samma täcke som någon annan. Tur att fönstret står vidöppet så jag kan slänga ut kroppen lite för ack så varmt det är. Hade ju förvisso kunnat peta bort honom men då börjar han väl stimma och prata i sömnen som vanligt så bäst är nog att låta bli:)

• Jämthund

VÅran bebis behagade att komma ut igår 20120112. En prins blev det 4160g 54cm. Blev igångsatt med ballongvidgning i onsdags. Skriver mer ordentligt när jag orkar sen:)

• Jämthund

Stort grattis till alla bebisar i januaritråden:) Själv så ligger jag och myser med lille Olle på magen. Redan en vecka idag och tiden har gått så fort. Älskart:)

• Jämthund

Fick ju bebis den 12:e men jag läser här inne varje dag. Det är ju superspännande. Angående att ha ont under revbenen när man misstänker havandeskapsförgiftning är väl ett teckEn på att levern blir förstoRad? Jag menar inte att skrämma upp någon men det hade jag kollat upp iallafall.

• Jämthund

Här är våran lille Olle. 3 veckor och 2 dagar idag. Söt som socker om mamma får säga vad hon tycker. 
  • Jämthund

Det är rätt kul att se hur den här tråden har ändrats. För ett par veckor sedan/en månad sen var det kalabalik här inne. I princip alla hade ont, de flesta var tvugna och gnälla lite och det var bm besök hit och dit. Och nu... Nu är det bara ett fåtal personer kvar här inne. Herrejesus jag tycker att vi började skriva i den här tråden för inte alls längesedan.....

Svar på tråden Januaribebis 2012