Januaribebis 2012
Dontbeshy skrev 2011-06-17 21:13:05 följande:
Här har vi en till som jobbar med pott träning.. Lillgrabben är faktiskt väldigt duktig, vi började för 3 veckor sen och redan då behövde man inte påpeka att han skulle gå på pottan utan han sprang gladeligen på pottan stup i kverten. Illamåendet och jag har slagits om vem som ska vinna.. än så länge har jag klarat av att hålla kräkan
Jag fattar inte att dom ska haka upp sig på vikt hela tiden..
Jag kan förstå när dom säger till par som har svårt att bli gravida och som råkar ha en del övervik att det kan vara bra att försöka gå ner..
Men när man är gravid så tycker jag att det är en hel del måsten och icke nicken ändå så varför inte bara låta vikten vara då??? Jag ser det som enda gången man verkligen kan goffa och vräka i sig saker man tycker om utan att folk kan kalla än fet..
Själv är jag en smal sticka på 47-50 panner i vanliga fall och 168cm och får dock höra att man ser ut att äta för lite.. medan man ibland äter mer än grabbarna.. Hahah.. ja nu lägger man på sig en del så nu kan dom inte klaga
Hehe ja låt inte kräkan vinna ;)
Och detta med vikten går ta tag i efter man fått barnet :) Jag gick upp 8 kg med min son och gick ner 11 kg på 2 veckor efter han var född. Jag tänker fortrsätta tänka på vad jag äter även under denna graviditet och vara ute och ta promenader. Mycket för min far har diabetes så jag ska inte gå upp mycket för risken finns då...dock sist var det inte ens nära eftersom jag var tvungen ta sånt där test som smakar RÖVPISS :P
Carolaj83 skrev 2011-06-17 20:54:46 följande:
shadowstorm-stackarn, skönt att ha de gjort innan bebisen kommer...o skönt att du känner så ang ditt gamla jobb, pengar är absolut inte alltOch joo jag ska kämpa med få sonen blöjfri tills denna kommer :)