Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Dontbeshy skrev 2011-06-17 21:13:05 följande:
    Här har vi en till som jobbar med pott träning.. Lillgrabben är faktiskt väldigt duktig, vi började för 3 veckor sen och redan då behövde man inte påpeka att han skulle gå på pottan utan han sprang gladeligen på pottan stup i kverten.

Illamåendet och jag har slagits om vem som ska vinna.. än så länge har jag klarat av att hålla kräkan tillbaka..

Jag fattar inte att dom ska haka upp sig på vikt hela tiden..
    Jag kan förstå när dom säger till par som har svårt att bli gravida och som råkar ha en del övervik att det kan vara bra att försöka gå ner..

Men när man är gravid så tycker jag att det är en hel del måsten och icke nicken ändå så varför inte bara låta vikten vara då??? Jag ser det som enda gången man verkligen kan goffa och vräka i sig saker man tycker om utan att folk kan kalla än fet..

Själv är jag en smal sticka på 47-50 panner i vanliga fall och 168cm och får dock höra att man ser ut att äta för lite.. medan man ibland äter mer än grabbarna.. Hahah.. ja nu lägger man på sig en del så nu kan dom inte klaga
    Sonen min vill inte gå på pottan men mera okej att sätta sig på toaletten så vi ser väl eftersom han verkligen inte nöjd med blöta kläder ;)

Hehe ja låt inte kräkan vinna ;)

Och detta med vikten går ta tag i efter man fått barnet :) Jag gick upp 8 kg med min son och gick ner 11 kg på 2 veckor efter han var född. Jag tänker fortrsätta tänka på vad jag äter även under denna graviditet och vara ute och ta promenader. Mycket för min far har diabetes så jag ska inte gå upp mycket för risken finns då...dock sist var det inte ens nära eftersom jag var tvungen ta sånt där test som smakar RÖVPISS :P
    Carolaj83 skrev 2011-06-17 20:54:46 följande:
    shadowstorm-stackarn, skönt att ha de gjort innan bebisen kommer...o skönt att du känner så ang ditt gamla jobb, pengar är absolut inte allt
    Tack. Ja ibland behöver man nåt som händer för att man ska få fart på livet :)

Och joo jag ska kämpa med få sonen blöjfri tills denna kommer :)
  • shadowstorm
    Cvb skrev 2011-06-17 21:26:59 följande:
    Ingen här som har eller fick ont i ischias (eller va de nu är för nerv) under graviditet ?
    Jag har så ont ibland att man får rulla ur sängen raklång och sedan på ett konstigt vis ta sig upp stående. =/ :p
    Tips på hur det kan bli bättre ?! Det skulle glädja mig !
    Jag hade det med sonen och har det nu!!! MEN med sonen hade jag det ungefär från vecka 10-16 sedan försvann det. Så jag håller tummarna på det nu också. Så det finns hopp för dig med :) Sen finns det nåt som heter TENS som jag ÄLSKAR :D dock kostar det en del om  man inte får hyra av en sjukgymnast
  • shadowstorm
    Missoctober88 skrev 2011-06-18 13:46:06 följande:
    Hade jätteont i ryggen och bebismagen imorse och upptäckte att jag blödde lite mörkrött blod. Synd att det hände nu under helgen för nu vet jag inte var jag ska vända mig :( Just nu har det avtagit men jag känner mig öm forfarande.
    Hoppas att det här inte betyder att det inte blir någon bebis :( 
    vilken vecka är du? Jag har hört att flera får små blödningar när de skulle ha sin nästa mens det är tydligen rätt vanligt.
  • shadowstorm
    Missoctober88 skrev 2011-06-19 15:03:41 följande:
    Fick göra Vul på akuten och bebisen dog i vecka 8. Den hade inget hjärta. Gynläkaren sa att bebisen satt fast och att jag skulle göra medicinsk abort på måndag, så jag fick en livmodersavslappnade tablett eller ja det var det som det skulle vara men istället var det abort piller som man inte får ta hemma utan ska ligga på sjukhus när man tagit. Det har varit en hemsk natt/dag och nu finns ingen bebis kvar alls :( 

Men nej :( Beklagar verkligen. Förstår att det har varit en jobbig och svår natt/dag. Jag håller tummarna att det snart bor ett nytt litet liv inom dig. Va rädd om dig och lycka till.
  • shadowstorm
    Butikslager skrev 2011-06-19 15:40:53 följande:
    Tråkigt missoctober88! :(
    Jag misstänker dött foster här också.

Jag måste ringa BM imorn och prata med henne. Jag står inte ut med att vänta i 3veckor till.. Blödningen har slutat igen iaf.
    Har du ont? Du håller koll på tempen så du inte får feber va? Tänkte så du inte får en infektion.
    Jag tycker verkligen det är konstigt att du ska behöva vänta 3 veckor. Om nu du haft oturen att du inte längre har något levande foster inom dig så är det ju dött och kan skapa extrema infektioner som är jätte farliga så jag förstår inte hur de inte vill ha koll på dig mera :/ Det förvånar mig
  • shadowstorm
    partouze skrev 2011-06-20 11:07:23 följande:
    Idag mår jag riktigt illa :( ska åka tåg X2000 i 3 timmar i eftermiddag med och vill inte
    Må såhär då haha
    hoppas du får åka åt rätt håll iaf ;)
  • shadowstorm

God kvällst alla gravida damer :) Jag är såå nöjd för jag har fått låna mammas TENS :) så nu sitter jag och avnjuter en härlig axelmassage :) Har så ont i ena axeln sedan mitt fd jobb, arbetsskada som jag nog egentligen skulle ha anmält =P

Snaart i vecka 12 :) längtar :)sen börjar man längtar till RUL :)

• shadowstorm
    Sessan4 skrev 2011-06-20 20:14:34 följande:
    Som jag misstänkte.. Livmodern va tom, allt är ute.. jättetråkigt samtidigt som det va skönt o få besked, nu vill jag kunna släppa det och gå vidare!

LYCKA TILL nu alla ni andra, håller tummarna för er Hjärta
    Lämnar den här tråden nu! kram
    men nej :( beklagar verkligen och hoppas ni snart får börja igen. Lycka till.
  • shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-06-20 21:23:41 följande:
    kan inte heller dölja min längre 4:e barnet för min del.
    hehe förstår det =)
Svar på tråden Januaribebis 2012