Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Niins skrev 2011-07-13 19:10:30 följande:
    Hej!! Fick min tid till RUL idag! 1 Aug blir det!!
    Nån som har gjort RUL på helsingborgslasarett??  
    Oooj det är ju snart :D vilken vecka är du i då? :)
  • shadowstorm
    annasmörblomma skrev 2011-07-14 09:40:09 följande:
    Hej! En snabb fråga: Vad smörjer ni era magar med för att minimera risken för bristningar/töjmärken?
    Och när ska man börja smörja? Jag har börjat (är supernojig kring just detta!) men det känns väldigt tidigt! Går in i v 13 idag, tjoho!
    Jag smörjde som en tok när jag vänta sonen och trodde jag kom undan ;) MEN i vecka 38! PANG sen var det kört hehe så jag tror tyvärr inte på det där :P
  • shadowstorm

+ 1kg har jag gått upp. och är i vecka 15. Men när jag vänta sonen hade jag inte gått upp nåt innan vecka 28 så jag tror jag går upp mer denna gång =P

• shadowstorm

Jag orkar inte med att vara mamma idag :P Min son är heeemsk! Och tålamodet mitt är inte på top. bara idag vid matbordet så hällde han ut drickesglaset MED FLIT! 6 gånger så jag fick torka upp och han bara satt och skratta...kasta mat på mig och bara skrek! Jag är sååååååå trött skulle betala för att få sova :(

Ursäkta mitt gnäll men just nu är min snart 2 åriga HEMSKT trotsiga son billig!

• shadowstorm
    Frökenolson skrev 2011-07-14 19:14:01 följande:
    Hej tjejer,

Många frågor att svara på idag,

Viktuppgång: Från inskrivning 3kg, från sista mens 7-8kg.... Tycker har stabiliserat sej lite, tack och lov!

Jag smörjer mej inte, men har nog tänkt att göra det även om jag också hört att det är hormonellt betingat..

Brösten: Jag hade förra veckan sjukt ont inne i brösten, bakom bröstvårtan, som att det skar, jag tror det har med att mjölken börjar komma igång. Jag kan knappt längre ligga på mage och det har jag kunnat hela tiden, men nu känns det som brösten skall spricka...

Jag mår bra, men vill så gärna känna något, ordentligt, hur bebisen rör sej eller sparkar... Någon som känner tydligt redan?
    Jag har idag börja känna som små petningar, plus som jag mycket väl minns med sonen som att det kittlas på insida av magen...För kanske 1 timma sen kände jag helt klart en starkare rörelse ner emot puppan gick inte gå miste på vad det var =) Har väl känt bebisen 2 veckor men nu börjar det öka senaste 2 dagarna. BM sökte ju hjärtat igår och jag sa vart hon skulle söka och gissa om hon hitta bebisen där jag sa ;) hehe den har sin favoritplats verkar det som. Högersida snet om naveln :P
  • shadowstorm

Zatori: Lycka till :)

Och god morgon. Fast min morgon starta för några timmar sen....och jag är trött hehe...Dags att komma på nåt att göra så sonen inte tar ner mig helt idag...men vad? inte nog fint väder för bada så blir nog bara vara ute...

Ha en härlig dag :)

• shadowstorm

Vi fick veta könet med sonen och kan de se vill vi ju självklart veta :) Jag har känslan att jag väntar ännu en gosse men jag har en liten önskan på att jag känner fel ;) Eftersom jag vill inte ha mer än 2 barn och skulle vara skoj med en av  varje :)

• shadowstorm
    bebismys2011 skrev 2011-07-16 11:19:10 följande:
    Någon fler som fortfarande mår tok illa? Mår så illa så jag kan knappt äta. Jätte orolig att lilla skatt inte ska gå tillräckligt för att växa :(
    Du behöver inte oroa dig :) Jag gick ner 8-9 kg med min son för jag bara spydde och spydde fick aldrig behålla nåt. Och jag fick höra av allt och alla att nu kommer bebisen bli liten och baabblaa...Ut kom min 4044 gram och 55 cm son och inte var han undernärd kan jag ju säga dig =) Får de inte näring av de vi äter så käkar dem av oss :P hehe
  • shadowstorm
    cabrera skrev 2011-07-16 11:54:15 följande:
    Jag är i v 15 (14+3) och kräks fortfarande :( gjorde vul i måndags och fick se en mini bebis men jag har absolut ingen mage än.. Är de normalt :S
    Ingen fara :) jag hade ingen mage när jag vänta min första heller. fick mage efter vecka 20...sen sa det pang efter 25!  Kolla i galleriet så ser du att det var inte mycket mage jag hade :) Men det kan ju vara bra också tyder på att man har starka magmuskler sa min BM :)
  • shadowstorm
    MiAmore skrev 2011-07-16 13:11:33 följande:
    Ja det ska bli riktigt spännande att se Något som tyder på att det är en flicka, är att alla mina vänner som har en pojke och en flicka, säger att dem mådde mkt sämre när dem var gravida med sin dotter än med sin son. Precis som jag gör nu... Så man kan ju inte låta bli att hoppas Självklart är en till pojke minst lika välkommen, men det hade varit SÅ roligt att få en av varje, och jag har alltid velat ha en flicka
    Majskorn skrev 2011-07-16 12:47:26 följande:
    Jag har och mår fortfarande oförskämt bra vilket gör mig orolig åt andra hållet ist...man hör om alla som mår räv och själv mår man typ bättre än innan plusset...Hade det inte varit för ömmande bröst och akneexplosion på hela kroppen så hade jag nog inte trott på plusset :/

V14+1 idag och känner inget annorlunda mot innan. Magen e lika stor som den varit sen vecka 8 men den är något hårdare nertill nu...tror kanske foglossningar e på g, det hugger till ibland i höftpartiet och om jag sitter eller står för länge så gör ryggen så ont att jag tror jag ska dö...

4 veckor kvar till RUL....suck
    Min mamma har alltid pratat om att hon aldrig mått så bra som hon gjorde när hon var gravid. Synd att det inte gick i arv till mig.. *ler smått* Njut av att du mår bra
    Jag mår bättre denna gång än med sonen. Som jag mådde när jag vänta sonen var eeextremt! Nu mår jag små illa men jag spyr inte eller ens är nära. Spytt 4 gånger sen jag blev gravid. I denna vecka spydde jag 5-10 gånger om dagen med sonen.  Men min känsla säger pojke iaf!

Men idag ska jag tala om att det inte är en bra dag! Jag har sååå ont i magen att jag vissa stunder knappt kan stå på bena. Fortsätter det såhär emot kvällen blir det ett besök på akuten så inte nåt väldigt tråkigt är påväg att hända :(
Svar på tråden Januaribebis 2012