Inlägg från: Västeråsmamman |Visa alla inlägg
  • Västeråsmamman

Januaribebis 2012

Snutti80 jag bytte järnsort till ett flytande som heter ferronol och finns på bla Hälsokraft. Det är smaksatt med lingon och röda vinbär så det smakar inte så illa. Mitt värde gick upp med den från 109 till 121. Tydligen tar kroppen upp flytande lättare.
    Som bonus slapp jag också trög mage vilket jag fick av tabletterna.

• Västeråsmamman

Varför ska man vakna så tidigt för? Ibland är det jättesvårt att somna om. Längtar efter att kunna sova en hel natt igen.
    Jag var in till FL i måndags och nu har jag fått bricanyltabletter utskrivna.
    Jag har nog snart träffat alla som jobbar där tror jag.
    Ibland känner jag mig jättenojjig men jag har läkarorder på att jag måste åka in när förvärkarna är smärtsamma. Tillhör gruppen riskpatient.

• Västeråsmamman

Var på bm kontroll idag.
    Blodtryck 132/91
    Hjärtljud 170
    Protein 0
    Sf 32

Hjärtljuden var höga pga bricanyltabletten jag tog mot förvärkarna i morse.

• Västeråsmamman

Grattis till killen sfHelen. 1495g är rätt stort för v 29+2. Mina tvillingar som nu är 7,5 år föddes v 29+4 och vägde 1390 rest 1445g

Ni har en resa framför er men hoppas att allt går bra.

• Västeråsmamman

Fyndade en brio primo på blocket för 350 kr, dock utan bas.

• Västeråsmamman

Det positiva med svullna händer och fingrar är att man sällan fryser. Borde dock ha köpt en storlek större på handskarna för komfortens skull..

• Västeråsmamman

C3c det är jättebra att de kollar igen. Min första son vägde 1400g i v 32, sen föddes han i v 35 och vägde 1790g. varför han var så liten är det ingen som kunde svara på. Man misstänkte havandeskapsförgiftning men gick inte att belägga det.
    Han mådde i alla fall hur bra som helst trots att han var liten. Var konstant hungrig efter födseln.

• Västeråsmamman

SfHelene skönt att allt gick bra och att lillkillen verkar må så bra.
    Mysigt att ni snart får va på samma rum. När mina tvillingar föddes fanns inte samvård på det sätt som det gör idag. De var i ganska dåligt skick så de behövde intensivvård i ca en vecka. Under den tiden kände man sig rätt överflödig. Jag åkte hem från sjukhuset efter ett par dagar och sov så mkt jag kunde för vi var helt slut hela familjen efter den pärsen vi hade gått igenom. Efter att ha sovit nästan 1,5 dygn i sträck så rann mjölken till på 5:e dagen efter att de föddes. Det kan vara kämpigt när bebisen kommer tidigt och kroppen inte är beredd. Men enl mig är det bästa då att inte stressa upp sig utan försöka få några extra timmars sömn för kroppen behöver det för att återhämta sig och orka producera. Har mött alltför många sönderstressade mammor på neo som tvingats till att pumpa varannan timme med klent resultat. Blir ofta inte bra för någon då.
    Lycka till med lille Tyr.

• Västeråsmamman

Bm besök idag efter lunch. Hoppas att hon inte ska kolla blodsockrr denna gång för jag har precis glufsat i mig en hel påse med kina puffar.

• Västeråsmamman

Tyvärr styrs foglossning av hormoner. Det man kan göra är att gå med små steg, gå baklänges i trappen, använda höftbälte, vattengympa lindrade, värmekudden var en av mina bästa vänner.
    Denna gång känner jag inte av någonting nästan. Med tvillingarna gick jag med kryckor.

Svar på tråden Januaribebis 2012