• Sapato

Januaribebis 2012

Fick lite sovmorgon idag(1.5h) men känner mig helt slut för har drömt sjukt intensiva drömmar inatt. Det är jobbigt med graviditen att man drömmer så konstigt.

Snart bär det av till läkarn med sonen och sen lunch med en mammaledig kompis och ikväll middag med några andra kompisar.
    Vilke dag så här mitt i veckan

• Sapato

Har massor av skor kvar sen sonen. Från 0år upp till nu(5år) så det är något vi inte kommer behöva köpa(men kommer säkerligen göra det då vi älskar skor i vår familj)
    Bebisskorna är mjuka och formar sig efter foten, iaf de vi har!
    Men lär väl mer bli tossor i början då det är vinter.

• Sapato

Åhh, är så trött på att inte kunna promenera långt
    Älskar att gå långt, ska slita ut mina hjul på vagnen är liten kommit

• Sapato

Beror på vart man handlar. Tror LaRedoute har 52 och andra affärer utomlands.

• Sapato

FK jobbar snabbt när det gäller mig.
    Vabbade pga läkarbesök i Onsdags hade pengarna på kontot idag.
    + att jag idag fick blivande förälder papper från fk, skickade in moderskapsintyget förra veckan.

Romashka: Du får nog det av bm när du går dit nästa gång annars fråga efter det.
    Sen får du brev från fk där det står vad du ska göra härnäst

Carolaj83: Aj då, när jag op bort 2 visdomständer låg jag en vecka efteråt. Usch inget roligt minne + en faktura på över 4000:- på det

• Sapato

Sii: Drick mycket vatten, duscha varmt innan sovdags, käka magnesium, banan är också bra att äta.

• Sapato

Syntetica: Har köpt massa mammakläder på bla nelly och hm, vill inte gå runt i mjukisbyxor hela graviditeten så det var bara att köpa på sig jeans, leggings, strumpbyxor, en kjol i mammamodell.

Men idag köpte jag en tjock lång tröja och även en i tunnare modell men dock lång som funkar hela graviditeten men även efter.
    Dessa är alltså från vanliga avdelningen.

Tycker modet nu är rätt gravidvänligt med tunikor, leggings och stora stickade tröjor

• Sapato

Tror ni jag ska oroa mig om jag inte gått upp i vikt på 2 veckor utan snarare gått ner i vikt?
    Är i v.25.

Har fått ett åderbråck också, i knävecket som gör ont
    Så ofräscht..

• Sapato
    missable skrev 2011-09-27 11:35:09 följande:
    Känner du pyret?? Tror inte det är någon fara, man kan ju stanna upp eller gå ner, beror på vad man startar med för vikt ju! Usch Åderbråck! inte alls kul! Hoppas du slipper fler!!
    Jämthund skrev 2011-09-27 11:30:31 följande:

Var en heldag på i Ullared igår. Aj, vilken smärta jag har i benen idag. Kutade runt i foppatofflor hela dagen. Lagom sexigt men ack så skönt.
    Hade förväntat mig lite mer bebiskläder än vad som fanns. Köpte dock någon pyamas, tofflor, tossor och övrigt småplock. Förutom det i klädesväg köpte vi påslakan, lakan, tvättlappar, badbalja och allt det där till bädda och boa med. Hade måååånga kassar med mig hem.
    Men åandrasidan så är det bara fleeceoverall, vagn, spjälsäng och skötbord kvar sen så är det kittat. Ja, kanske lite gardiner och pyssel och plock till barnrummet då oxå...

Jo, känner bebis så det är nog ingen fara. Kollade även total viktuppgång nu och lugnade mig lite. Men har så stadigt gått upp 1/2kg varje vecka innan därav min oro nu när det inte varit så i 2 veckor
    Nojig värre, är ändå barn nummer 2 för min del
  • Sapato
    missable skrev 2011-09-27 13:34:46 följande:
    Det är skit lätt att man nojjar, men är/blir man förälder är det väl bara att vänja sig???
    Vi väntar ju vårt första barn och igår upptäckte min man världens roligaste grej enligt honom... När jag skrattar så vänder sig min navel, har fick knappt fram ett ord för han skrattade så mycket, tillslut pep han "Din navel, titta!" Varpå jag iskallt sa, Hjärtat, det är ju bara din dotter osm pekar f*ck you för du skrattar åt henne =) 
    Nojja kommer du göra resten av ditt liv nu, men det är värt det för att ha barn är sååå underbart
    Hahaha, vilken skön kommentar du fick ur dig
Svar på tråden Januaribebis 2012