• ccecy

Januaribebis 2012

Cia80 skrev 2011-12-18 21:49:39 följande:
    Ja, du vet när man är gravid då är allt normalt
    Haha , så kan man ju också se på saken! :)
  • ccecy
    Cia80 skrev 2011-12-19 19:42:04 följande:
    Här står julmust högt i kurs och mjölk till maten
    som här då :D fast finns inte julmust eller mjölk hemma, så går nog vanlig saft före vatten :D
  • ccecy
    Cia80 skrev 2011-12-19 19:51:08 följande:
    Julmust och mjölk måste finnas hemma!!
    Iblandd tar de slut för snabbt ;) och man hinner inte fylla på lagret :D bor helt ensam så kan int stor handla mjölk iaf :p för går mer ibland o sen mindre, så köper ja för mycke hinner de bli gammalt :p
  • ccecy
    Cia80 skrev 2011-12-19 19:56:09 följande:
    Mmmm, här hemma går mjölk åt som smör Häromdagen köpte vi en hel drickaback med julmust, så nu är det bara att börja häva
    så kan de bra ;) tur är de ju iaf inte mjölkbrist i affären :D ja ska nog inhandla en par liter julmust imorgon igen jag:D 
  • ccecy

Vet inte om ja ska va glad eller ledsen  :p Tänkte på att jag provar och ser om ja får på mina jeans som ja använde före gravditeten, och jovisst dom gick på! kanske lite tajtare än dom brukar men inte mycket! var tydligen mycket större än ja trodde före ja blev gravid o nu är ja tydligen ännu större! men känns endå skönt då vet ja ju att ja antagligen inte har problem med att börja använda mina vanliga kläder ganska snabbt efter förlossning :P

• ccecy
    missable skrev 2011-12-19 21:59:46 följande:
    haha jag med!!!! Var tvungen och googla brunost, aldrig hört talas om det

apropå mjölk så drack jag och maken upp 1,5 l till middgen, så det var bara att åka och köpa mer
    men samlar man inte på sig vatten när man dricker så mycket???
    Tror nog inte det är nån större fara :) ungefär vad jag och min yngre bror brukar dricka upp vid middagen då  ja äter hos föräldrarna :) vilket händer rätt ofta då ja bor ensam, och dom bor 300m härifrån :) Mjölk är ju bra för benstommen o då måste de ju vara bra o dricka under graviditeten också :)
  • ccecy
    LillaEko skrev 2011-12-20 09:41:52 följande:
    Kan det vara något på gång????

En rosa flytning i storlek med en 5 krona innan när jag var och kissade.
    Ringde bm som bad mig avvakta. Men blev det mer eller om jag fr ont skulle jag kontakta förlossningen.

Slemproppen kanske?!?!?!
    Jag har ju bestämt att jag ska gå över nyår, så inte haft en tanke på att bebis faktiskt kan komma nu.
    **Spännande**
    Men är ju redan i v 38(37+4), så känns ju skönt att det är så långt gånget iallafall =)
    kan mycke väl vara ! :) men kan ju tar en par dagar innan förlossningen kommer igång på riktigt har ja läst o förstått ;D så då får du hoppas liten håller sig till efter nyår iaf ;) dvs 12dagar ;)
  • ccecy

Har ni några tips på vad man ska ta med till bb? ;) menar kläder till mig o bebis är ju ganska självklart men såhär saker som kan vara bra o ha, men som man kommer på först sedan att man kunde behövt ta med ! :)

• ccecy
    Yrla skrev 2011-12-20 11:39:45 följande:
    Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)
    Oj vad spännande! :) hoppas allt går bra! lycka till! :)
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-12-20 11:51:40 följande:
    Jag har förstått att amningsinlägg kan vara trevligt att ha, såväl som amnings-bh. Sina mest slitna trosor, har jag också fått som tips att man bör packa... (tydligen finns det en risk att de inte är så fräscha sen...) ;) Lypsyl och nässpray är två saker som också fått lov att följa med, man kan visst bli väldigt torr om läpparna av lustgasen.

Sen har jag självklart packat ned hygienartiklar till oss, ett korsord, lite godis, en morgonrock, tjocka strumpor, telefon (kamera) och laddare...

...och blodgrupperingen! :)
    Jo amningsinlägg har jag inhadlat :D men sedan funderat ja om de kan vara bra o ha "amingsnapp" eller va de heter ifall man får mycke sår och sådär sedan. Har en kompis som använde sådan och hon tyckte de underlättade :)  Oh lypsyl ska ja införskaffa då också! :)  ja funderar vågar man ta med sin bärbara dator ? :)
Svar på tråden Januaribebis 2012