• ccecy

Januaribebis 2012

Velociped skrev 2011-12-20 12:13:59 följande:
    Jag har valt att inte köpa någon amningsnapp innan då jag har hört att det kan vara värt att försöka utan, även om man får ont, då det kommer gå över. Med napp riskerar man visst att lära barnet att ta feltag...? (men detta är mitt första barn så allt är bara inhämtade information... det sista sades dock av bm på vår föräldrautbildning). Däremot har jag packat ned en bröstvårtskräm som ska hjälpa dem att inte spricka.

Vi har funderingar på att ta med datorn och se film på den... men jag känner mig lite tveksam, dels är det stöldbegärligt och dels blir det mycket att släpa på.
    Okej, då kanske de är värt att försöka utan först då iaf! :)  så får de inköpet vänta lite. för min bm sa nog att dom hjälper, sen bad hon att få titta på mina bröstvårtor o sa att de borde gå riktigt fint utan också! så antagligen kan man ta till dom när de verkligen är problem då :D är mitt första barn också :)  Jag har ju ingen partner som följer med till bb, därför funderar ja på att ta med datorn, ifall de blir långdraget o sådär :)
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-12-20 12:31:06 följande:
    Datorn kan nog vara jättebra som tidsfördriv, men tänk bara på att du kanske inte kommer kunna hålla den under uppsikt hela tiden. Tyvärr sker det en hel del stölder på sjukhus (vet dock inte hur vanligt det är på just bb). :)
    Här är åtminstone förlossnings avdelningen en stängd avdelning, med bb vet ja inte, men kan mycket väl hända att den också är stängd men tanke på hur strikta besöks tider dom har där :p
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-12-20 12:54:46 följande:
    Då kanske det fungerar... :) När har du bf, om jag får fråga?
    Jag har bf först 17.1 kan lika väl hända att de är ennu senare egentligen, men blev flyttad från 26.1 till 17.1 på ultraljudet i v 18, :) Men nu får ja springa på massa TUL då bebis vikt inte passar in på veckan jag är i :p  När har du bf ? :)
  • ccecy

Jag har varit varje vecka till "läkare" den 21.11 rutin UL , 22.11 bm, 30.11 TUL,  7.12 bm, 15.12 TUL , nu imorgon bm, 28.12 TUL igen och möjligen blir det även tätare kontroll hos bm så får se om ja ska dit i mellandagarna eller om de ändå blir varannan vecka, Men 28.12 hoppas jag blir sista TUL, har BF 17.1, men återstår och se vad dom tycker där :p

• ccecy
    Liina87 skrev 2011-12-22 18:40:21 följande:
    Har funderat på en sak. När ska man ringa förlossningen egentligen?Obestämd
    jag skulle säga att man skall ringa så fort man känner att man behöver det, värsta du kan få till svar är att dom vill du ska avvakta ett tag o höra av dig igen :P tror jag iaf :)
  • ccecy
    Liina87 skrev 2011-12-22 18:53:04 följande:
    Ja sant hehe.
    Fast sen så bor jag ca 100km enkelväg från FL/BB här, så min BM sa att när jag har sammandragnigar/värkar med 8minuters mellanrum så skall jag ringa fast det heter 3-4mintuer tror ajg. så de är väl skillnad på det också! :)
  • ccecy
    Sapato skrev 2011-12-22 19:05:07 följande:
    Okej, JAG är sämst!!!
    Sonen hittade precis sina julklappar.. Haha.
    Tur jag slagit in dom redan
    Vi sportade med o leta fram dom :D inte ens ett hägglås stoppade oss :/ :p men då var vi iofs runt 8 år eller något :D tur att du hade slagit in dom ! :D torktumlarn kan vara ganska bra ställe annars !:)
  • ccecy
    Sapato skrev 2011-12-22 19:22:23 följande:
    C3c: jo, så gjorde vi med.

Tjatet jag hör nu.. Sonen har nog sagt paket 200ggr nu. Gaaahhhh
    Haha :) du får dra till med, att du fått det av nån kompis och att de är till bebis eller något! :)
  • ccecy

Oj vad alla äter olika saker o behöver nässpray :/ är ju iofs inte avundsjuk, men att det kan vara så olika. ända ja tar är multitabs för gravida. dock var mitt HB senast 112, så får se om de går upp till nästa gång, vilket ja tror de gör, hade glömt lite tabletter nyligen så, nu ska ja försöka komma ihåg dom hela tiden.

• ccecy
    Velociped skrev 2011-12-23 18:14:27 följande:
    Usch, måste få gnälla lite... Det känns som om huden mitt på magen ska brista!! Skrutten ligger med rumpan ut och pressar allt den kan, så har den gjort länge och huden verkar inte vara helt nöjd! :(
    var med om samma idag morse :P men sen tror ja att ja steg upp från soffan så la hon sig på annat sätt, o de va skönt! :p
Svar på tråden Januaribebis 2012