Januaribebis 2012
Mamman76: hehe och jag har silikon så mina kommer ju bli gigantiska:O.. Jag opererade mig efter att jag fick sonen så får se hur detta blir :)
Mamman76: hehe och jag har silikon så mina kommer ju bli gigantiska:O.. Jag opererade mig efter att jag fick sonen så får se hur detta blir :)
SaraS: läkaren sa till mig att det är väldigt svårt att se så tidigt.. Men va in förra veckan och hon trodde hon kunde se en liten blåsa där inne men jag ska tillbaka på torsdag och då e jag i v 5+5.. Får se om det syns tydligare då.. Jag har också varit lite småöm på sidan men det är både på höger och vä.. Och i mitten.. Och det ska ju vara normal växtvärk? Vid ett x så borde det väl smärtan vara mer centrerad på ett ställe?
Det var jobbigt för mig också idag på jobbet.. Jobbar inom äldrevården och jag har aldrig haft svårt för lukter men idag fick jag världens kväljning när jag kände urinlukt.. Men men:)
RaraS: du tror inte du skulle känna att du hade ett x då? Eller gör man det senare? Jag är i v7 nu och har varit orolig för x men hcg har stigit normalt och jag har som vanlig växtvärk tror jag.. Inge direkt smärta på någon av sidorna..
Någon som haft vattniga flytningar? Har haft det idag.. Känns dom man har kissat på sigibland.. Lite obehagligt.. Illamåendet har börjat mer på kvällarna nu och jag har väldigt ömma bröst.. Jobbar kväll idag, så segt.. Vill bara hem och sova!:)
Jag är också jättetrött hela tiden.. Skulle kunna sova dygnet runt om jag inte vore tvungen att gå upp och jobba, ut med hunden och lämna sonen på skolan:) det är tur sambon städar och håller det fint hemma för jag har inte orkat nått de senaste tvä veckorna hehe..
Hur gamla är ni föresten?:) och har ni fler barn? jag fyller 24 i år och har en son som blir 7 till hösten:)
RaraS: håller tummarna att det sitter rätt på dig denna gång! Vad bra att dem tar prover på dig redan nu.. Det kommer nog gå bra:)
Shadowstorm: det är svårt att se på ul väldigt tidigt.. Men de kan ta blodprov och mäta hcg.. Då kan de se om det blir en normal ökning el inte..
Shadowstorm: hcg ska ju öka det dubbla varannan dag och det kan man inte se på gravtest.. Visst man kan se att det blir starkare men det behöver inte betyda att hcg ökar som det ska.. Ring och rådgör med gyn om du känner dig osäker...
Kiyona: jag hoppas verkligen det inte va mf för dig.. Tycker du ska åka in till akuten.. Håller tummarna!
Jag har sån växtvärk nu.. Blir orolig.. Hade som en beige flytning idag men nu är det som vanligt igen.. Jag hoppas inte det är nått tråkigt på g..
RaraS: ja i dem här veckorna vet man aldrig vad som händer.. Det känns bättre nu iaf.. Har vilat sen jag kom hem från jobbet.. Jag vet att jag har rätt känsliga slemhinnor.. Så lite rosa på pappret oroar mig inte så mycket.. Värre om det skulle komma rent blod.. Imorgon ska jag in och göra ett till hcg så får se om det stigit normalt.. Tog prov varannan dag förra veckan och då var det normalt.. Har vi tur kanske vi får se bönan på vul också..
Jag har också fått kulmage., mest fram mot eftermiddagen:).. Men det blir så har jag läst.. Tarmarna sväller upp eller hur det var:p.. Jag e i v7:) är rätt så smal sen innan nu så det syns fort.. Och det är ju mitt andra barn och de säger man får mage fortare då..
Minelli: har du blödit nu i veckan? Vilken tur att allt gått bra., jag skulle nog flippa ur om det skulle börja blöda i mängder..jag hade småblödningar veckan innan bim men de tror det var nidblödning.. Gör hcg test nu och det ökar som det ska.. Har fått lite rosa aktigt på papperet ibland men det är slemhinnorna som spökar.. Hoppas jag..
Maho89: oj tvillingar.. En spåtant har sagt till min mamma att jag ska få tvillingar.. Kanske därför jag hade blödningar efter äl då:p vi har trillingar i släkten.. Hehe..
Minneli: okej:) då finns det hopp för dem som blödit iaf:).. Har hört att det är vanligt men man blir ju orolig.. Jag har inte haft nä mer blödningar efter nidisen.. Jag hoppas de håller sig borta..
Maho89: hehe jag har skrämt upp min kille med det också hihi.. Tvillingar e ok.. Men trillingar de blir nog lite mastigt men lika välkommet det också:)
Hej tjejer.. Det gick inte bra idag för oss.. Hcg har ökat men inte tillräckligt.. På ultraljudet såg dem något som inte var normalt.. De tror jag har ett ma.. Kroppen tror fostret lever och vill inte stöta bort det:( är i v7 nu och på måndag ska jag in för operation::(:(.. Jag vill att de ska ta bort allt nu! Men de vill vänta och se så att hcg inte har ökat mer för då ska de gå in och höra titthålsop samtidigt för att se då det inte sitter något i äggledaren också.. Fy fan först när jag kom in så var hon positiv och sa att hcg har ökat sen kollar hon hur det låg förra veckan och då går hon iväg och hämtar en till läkare och de gör vul och jag fick domen.. Kändes som ett hårt slag i magen och jag satt där inne och storgrät bara.. Den ena läkaren var jätteoempatisk och frågade om det var en önskad grav.. Klart som fan det va!! Jävla kärring!!!! Det enda dem sa va att kom in på måndag morgon.. Blev nästan som utkastad kändes det som! Körde bil hem ensam och jag grät så mycke så jag hyperventilerade.. Får gråtatacker till och från nu och jag vet inte hur jag ska klara mig genom det här men jag glädjer mig med att jag har världens underbaraste son och bästa sambon som snart kommer hem från jobbet och kan gråta med mig... Usch jag är så ledsen...
Lycka till ni andra.. Kommer inte vara inne här nå mer på ett tag nu.. Måste bearbeta mig genom den här sorgen nu.. Allt bara rasade på 20 min idag...