Inlägg från: Sofie emma 80 |Visa alla inlägg
  • Sofie emma 80

Januaribebis 2012

• Sofie emma 80

Jag vill också säga lycka till alla som har rul i dag. Mitt är i morgon och jag är toknervös. Drömde i natt att babyn stack ut ett ben ur magen. Jag drog ut den och såg att det var en pojke. Men han hade jättetätt sittande ögon och det betydde i drömvärlden att han hade Downs.
    Jag kom på att jag bara är i vecka 20 och att han inte kan överleva så jag försökte trycka tillbaka honom i magen. Sen ringde jag ambulansen men det kom bara en grå Volvo för ärendet var inte prio sa de. Sedan slutade barnet andas i mina armar.
    Jag var rätt så glad att vakna och känna sparkar kan man säga.

• Sofie emma 80

Harmonihalsa: men guuuuuud!! Haha, din var ju värre än min. Vad sjukt att vi båda drömde att de inte ville skicka ambulans. Förhoppningsvis går det bättre än så här IRL;)

• Sofie emma 80

Gjorde UL i går, allt såg fint ut och det blir en pojk! Han verkar heller inte ha Downs som
    I min dröm.

• Sofie emma 80

Chreb! Verkligen. Flera nätter per vecka sover jag bara 2-4 timmar. Somnar inte förrän framåt femtiden. Det är helt omöjligt och jag håller på att slita ut mig själv. önskar jag fick bli deltidssjukskriven men det kommer inte på frågan. Ingen tar sömnproblem på allvar.

• Sofie emma 80

Zatori, vilken idiot! Så förnedrande och vidrigt, jag skulle ha slagit honom. Fattar verkligen att du är arg.

• Sofie emma 80

Jobbigt med tjejen men jag tror det är lugnt för bebe.
    som jag läste någonstans: Kvinnor föder barn även i krig då det är extrem psykisk press. Har en bekant vars man dog i v 17. Hon och bebisen klarade sig bra

• Sofie emma 80

Cabrera, bättre att kolla upp tycker jag. Jag skulle bli jätteorolig och det finns ju saker de kan göra om man kommer i tid OM det skulle vara nåt. Vilket jag absolut inte tror men alltid bäst att kolla ändå. Jag har känt mycket varje dag sen v 15 och går det tre timmar utan blir jag skitorolig och är nära att åka in hehe.

• Sofie emma 80

Sandy hur ofta brukar du känna? Jag hade åkt in på direkten. Det är deras jobb!!!!

• Sofie emma 80

Fy. Varit vaken sen 00:45. Tyvärr bara att bita ihop och gå upp och jobba 12-timmarspass snart.

• Sofie emma 80

Noras: RING förlossningen. Om du bara anade hur många helt oviktiga samtal de får, det är såna som tar upp tid från dig som verkligen behöver. Det låter ju som att du behöver bli snittad, ring och kräv att de undersöker dig ordentligt och nöj dig inte med mindre än att du blir tagen på allvar. Ordentligt!

• Sofie emma 80

Tänkte på en grej när jag läste tidningen om vad som händer på fredag. Det är fredag den 13e! Vi som är kvar kan ju försöka knipa. Eller tvångskrysta innan dess.

Svar på tråden Januaribebis 2012