• sandy87

Januaribebis 2012

Hej alla!
    Har inte varit så aktiv på sista tiden, inte haft någon ork då det är massa tjafs på jobbet :/
    idag är det dax för ultraljud, är plötsligt sjukt nervös :S 

• sandy87

Här är en till med rygg ont, k an knappt gå så ont det gör idag...
    Ska till läkaren i efm å se vad dom säger, men beror säkert inte på graviditeten (enligt bm är det alldeles för tidigt att få rygg ont) Så får väl se vad som händer :/

• sandy87
    jessielarsson skrev 2011-07-19 12:54:40 följande:
    Idag har jag sjukt ont i ryggen!! Fattar inte varför, om det kan vara foglossning el vad det är. Det gör ont precis i svanken mitt på ryggraden. Var ute och tog en promenad på 1 timme för jg hoppade att det skulle hjälpa att röra på mig, men det har det inte gjort. Har även tagit 2 panodil men dom hr hjälpt föga. Ska ta en panocod om en stund, ska ivög och jobba idag och då vill jag inte ha ont i ryggen.

Har för övrigt en liten krabat i magen som rör på sig väldigt just nu. Det fladdrar som bara den  Har inte kännt av den på någon veka nu så det var roligt att han skickade en hälsning.
    Hej!
    Ville bara säga att man inte skall äta panodil under graviditet, endast alvedon.
    Panocod innehåller kodein som absolut inte är något att rekomendera under graviditet! Vilken läkare är så jäkla dum så dom skriver ut det till gravida?... Ursäkta att jag blir så upprörd över detta men har tidigare jobbat som medicin ansvarig & förstår inte när man tar olämpliga mediciner...
  • sandy87
    sandy87 skrev 2011-07-19 14:34:53 följande:
    Hej!
    Ville bara säga att man inte skall äta panodil under graviditet, endast alvedon.
    Panocod innehåller kodein som absolut inte är något att rekomendera under graviditet! Vilken läkare är så jäkla dum så dom skriver ut det till gravida?... Ursäkta att jag blir så upprörd över detta men har tidigare jobbat som medicin ansvarig & förstår inte när man tar olämpliga mediciner...
    Panocod är likvärdiga med citodon (som man bör undvika även om man inte är gravid då dom är beroende fram kallande) samt med morfin, inget man bör ta som gravid. Samma så med voltaren mfl.
    Tänk på vad ni stoppar i er som gravida/ickegravida. 
  • sandy87

Angående Weldas havandeskaps olja så finns den även på ica maxi till en bråkdel av priset mot babyproffsen, barnenshus m.m....

• sandy87

Ja å den lilla paketen med olja man får är lika med noll i princip... räcker i högst 2 dagar... men alltid något ifs...

• sandy87

Jag jobbar eller nä jobbade som driftchef på ett assistansbolag/ambulansbolag men blev uppsagd pga graviditeten, men efter kontakt med facket & högsta chefen blir jag nog återanställd inom dom närmsta dagarna å det med en högre chefs roll å bättre lön :) men tänker söka nytt under mamma ledigheten för jag har ingen lust att jobba på det företaget efter hur dom behandlat mig nu... (förvisso blev chefen över mig som sa upp mig uppsagd, men ändå)

Var på ul i tisdags å allt var toppen, känner lite svagt i bland att skrutten rör sig :) 

• sandy87

Såg att ni börjat diskutera vagnar m.m... 
    Beställde vagn för ca 1 vecka sen, blev en teutonia fun med liggkorg samt sitt del, skönt när man får välja färg på varenda lite del själv :)
    Är super nöjd :) 

• sandy87
    Someday skrev 2011-08-30 10:22:24 följande:
    Vi ska snart beställa vagnen! Spelar ju ingen roll när man beställer eftersom Babyproffsen har förlossingsgaranti och vi inte behöver hämta ut vagnen för bebisen kommit! Lägger en handpenning på 500 kr dock...

Hur gör ni med babyskydd?
    Vilken babyproffsen är det? Jag har varit på 4 olika samt andra baby butiker å på alla har det varit 30% i handpenning...
  • sandy87

Hej alla!

Undrar om det är någon mer som känner av bebisen mindre nu? Har inte alls lika mkt rörelser längre..
    Känns som att den är jätte långt ner när man väl känner något, någon mer som upplever det så?
    Har fått en fruktansvärd klåda oxå :/

Svar på tråden Januaribebis 2012