• fabler

Januaribebis 2012

grattis lilla pricken ser fram emot att läsa förlossningsberättelse.

Nu har vi bunkrat lite barnmat och blöjor. Hörde av andra vänner också att det inte var storebrorssyndromet så de va riktigt skönt. Annars hade de varit läskigt tycker jag. En sak när bebisen kommit att de är lätt att snoka rätt på de men helst inte innan. Men köpte inge bebiskläder från ica, stod och fundera på en pyjamas men höll mig.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    fair skrev 2012-01-03 18:05:38 följande:
    Nu har jag varit ute och skottat lite. Typ första gången jag rört mig på länge, men kände att det bara måste göras då vi fått 20cm snö... Får hoppas man inte får för mycket träningsvärk bara. Ska ta mig ett bad sen.
    duktigt. Här kom snön här om dagen och började sedan smälta bort... nu har de frysit på istället så de är isgata ute..!

Jag har ont i ryggen och magen nu, drygt ont men inte ontont.
  • fabler
    Pebbles82 skrev 2012-01-03 19:11:33 följande:
    Det är ju farligt att börja ha tid att läsa här igen, för jag blir ju nästan peppad för att beibsen ska komma när jag läser om alla era (i sammanhanget ändå rätt trevliga) krämpor! Vill också! 

Fast med 25 dagar kvar till BF får jag allt vänta lite till tror jag! Vore ju bra om jag hann förbereda lite här hemma också kanske!  
    hihi ja med 25 dagar kvar får du allt vänta lite själv har jag ju 2dagar kvar.
  • fabler

Jag har fått bristningar på ganska bra ställen, insidan av låren och bak mot ryggen så dem stör inte så mycket.

• fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-03 20:26:16 följande:
    Ojoj vad sugen jag var på röda vindruvor ikväll så jag tvinga iväg sambon på affären :) Nu är jag nöjd första riktiga sug jag haft sen jag blev gravid...hehe :)
    hihi.
  • fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-03 20:49:41 följande:
    En udda fråga...hihi :)

Ni som vet könen (tror vi) vågar ni packa "rosa" & "blått"?

Jag har packat mest tjej men stoppa ner 1 par neutrala plagg också...men snacka om jag blir chockad om det skulle komma ut en gosse nu när jag är så inställd på flicka....undra hur man egentligen skulle ta det?
    Jag har packat ner världens underbarast pop pyjamas som har alla pop ränder på sig både rött, blått, turkosblått, grått. Sen neutrala och sen en body med kjol och strumpbyxor. Så en utstyrsel som är flickig i alla fall.
  • fabler
    GoodEnough mom skrev 2012-01-03 21:22:22 följande:
    Jag har ju varit på två st ultraljud ett i vecka 19 och ett i vecka 32 och båda gångerna har de sagt att det är en tös och jag tror dem fullt ut faktiskt :) Så jag har packat en del rosa, men något neutralt men inte för att jag inte tror det är en flicka utan för att jag gillar de kläderna :D:D
    ja hade jag varit på två ett senare än rul så hade jag med trott dem.

Nu ska jag ta och lägga mig, håller på och läser en bok som är svår att lägga ifrån sig så bäst jag lägger mig i tid så de inte blir så sent. Sonen har gått och blivit sjuk så imorgon blir de att ringa dagis så får han va hemma ons-tors som var hans dagis dagar denna veckan. Får väl se om han hinner dit innan bebis tittar ut eller ej.
  • fabler

Här har sonen gått och blivit sjuk. Snorig och falskkrupp, men ingen feber. Så när klockan var halv sex så ville han inte sova mer och då har jag varit upp varje timme och kissat inatt plus att jag haft ont i ryggen hela natten ! Så nu sitter man här i soffan med sonen och kollar på bärgarns hejdlösa historier för ungefär 1000de gången i ordningen.

Kommer bli en seeeeg dag och tyvärr jobbar ju sambon ikväll. Fördelen är väl att han inte behöver åka till jobbet förrens vid ett så jag väcker han vid tio så jag får sova lite innan han ska åka.

• fabler
    Ms J skrev 2012-01-04 06:24:50 följande:
    Ames: Jobbigt med den där kruppen, hoppas han snart är bättre och att du får sovit lite.

Här är en till som har varit vaken en del. Kunde inte somna förrän vid 04- tiden, har kissat valpen minst lika ofta som en själv och vaknade nu av sambons väckarklocka gick igång. Sambon sover som en stock och jag och valpen är klarvakna igen. Snart kommer dottern och vill ligga här och titta på morgon TV och sambo drar till jobbet, kul start på dagen! ;)
    man får väl se de som en fördel att sonen går och blir sjuk nu och förhoppningsvis hinner bli frisk tills bebisen kommer ut. BF imorgon och än inga tecken på att bebisen funderar på att komma ut.
  • fabler
    Noras skrev 2012-01-04 06:31:42 följande:
    Nej, nu ger jag upp. Bara att inse att vårt barn kommer aldrig att komma ut. Den har bosatt sig i magen för gott Skrattande
    Igår var jag ute heeela dagen, från morgonen till kvällen. Jag sågade, skruvade, spikade, bar bräder och annat träverk för att sen fortsätta med att rulla 300kg's rundbalar för hand in i ladan, bära in 25kg's fyrkantsbalar, lyfta och flytta 80kg havre, skotta snö, leka med hundarna, städa och fixa i stallet, springa på dyngstacken, kämpa med skottkärran full med hö till hagarna i högsnön som klibbade fast på hjulet *morr* bära 70 liter vatten, städa inomhus..... och inte en enda liten känning!! Skrikandes
    Ingenting igår då jag höll på, ingenting inatt och ingenting nu på morgonen. Jag blir snart seriöst galen!
    Kom UUUUUUUUUUTTTT!!!!!
    När har du bf?
Svar på tråden Januaribebis 2012