Inlägg från: Lady without tattoo |Visa alla inlägg
  • Lady without tattoo

Karpaltunneloperation

Vad säger din sjukgymnast?

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Houston Dogg skrev 2011-04-29 23:40:04 följande:
    Jag har ingen sjukgymnast?
    Nej men du skall väl gå till någon arbetsterapeut iaf? Så du blir bra så snabbt som möjligt o kan använda handen rätt.Den måste ju tränas.
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Probably the best in the skrev 2011-04-30 10:32:48 följande:
    Läs
    Hon har varit hos en arbetsterapeut.
    Ja men det räcker inte med ett besök där visste du inte det?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo

Du gör väl även de övningar dein terapeut sade åt dig att göra för att så snabbt som möjligt få upp styrkan/rörligheten?

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Probably the best in the skrev 2011-04-30 11:04:55 följande:
    Jag var öht aldrig där efter operationen. Det är inte rutin här. Hon hade ett besök till som hon fick avboka.

Däremot fick jag tips på annat håll att smörja ärren och samtidigt massera och det gjorde nytta för mig.
    Ring henne igen då.Träning är a och o efter en sådan op
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Teskedsmamman skrev 2011-04-30 13:19:03 följande:
    Man får oftast bara 1-2 besök och ett träningsschema och så får man återkomma om man inte blir bra, jag har opererat båda mina händer och har aldrig gjort mer än ett återbesök hos arbetsteraputen.
    Jag har op mina händer 4 ggr.Återkomma om man inet blir bra..jadå.Men då får TS ringa och beställa tid för ett nytt besök el hur eftersom TS ej är bra?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Teskedsmamman skrev 2011-04-30 17:25:48 följande:
    Men då är du ett extremfall och kan inte ta dig själv som normalt agerande från sjukvården.

Normalt behövs inte mer än ett återbesök och det träningsschema som man får efter operationen... OM man inte blir bra eller är nöjd med resultatet så är det väl ganska självklart att man hör av sig igen, kan jag tycka.
    Men då är du ett extremfall och kan inte ta dig själv som normalt agerande från sjukvården.

Ja du är ju tillåten att tro o tycka vad du vill.
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
Svar på tråden Karpaltunneloperation