En bra, täckande foundation någon?
Vill ha en riktigt bra foundation som täcker röda prickar, vita pigmentfläckar och annat krafs Någon som har ett tips?
Vill ha en riktigt bra foundation som täcker röda prickar, vita pigmentfläckar och annat krafs Någon som har ett tips?
ja snälla jag vill åxå ha ett riktigt bra tips på det...Gärna i alla möjliga prisklasser...
Blir galen på alla kassa foundations.....
__KRAM K__
Det skulle jag också vilja veta...
Eftersom jag har problem med acne, och har lite röda märken och så efter det, så använder jag en SUPERtäckande foundation. Typ en sån som programledare har på tv för att hyn ska se perfekt ut.
Covermark heter den. 239 spänn på nätet. Jag brukar köpa den på www.starbeauty.se
Har inte hittat den någon annanstans.
Burken ser jävligt liten ut, men den räcker extremt länge. Och då menar jag extremt länge. Jag har haft min burk nu i ett år tror jag. Och där är mer än hälften kvar. Denna är vattenfast och allting, helt superb. Sitter som berget. Går inte att tvätta bort med tvål, så köp en rengöring oxå. Sen måste den fixeras med puder för att hålla, glöm inte det. Denna täcker alltså ärr, acne, konstiga märken och allt möjligt.
Den är inte flytande, utan man använder en medföljande spatel för att ta ut innehållet ur burken.
Rekommenderas verkligen.
åh, den där foundationen ska jag minsann ta en titt på, den lät verkligen super!:) Passar åxå på att tipsa om Kanebo's cremepuder, ligger runt 500:- men är väldigt bra och drygt för att täcka diverse små skavanker, men hmm.. *kikar på starbeauty i stället*
MimmiLina--> hur lägger man på den då?? och kanske har du ngt tips på ett bra puder åxå...och rengöring...Har ingen aning om vad man kan använda...märke??? Den var ju inte så dyr heller..Ska köpa den...
Tack för tipset...Kram K.
Jag har testat Covermark men tycker den var så himla hård och svår att jobba med, dessutom var det väldigt svårt att välja färg. Jag skänker gärna min i nyans 2 för den är för ljus Måste säga att den som de säljer på TV-shop är bättre (tycker jag).
Ja, den är underbar. Jag skulle inte våga gå ut utan den, helt allvarligt.
Glömde säga, köp inte pudret och rengöringstvålen på den hemsidan. Det är onödigt dyrt. Vanligt transparent puder och rengöringskräm från H&M funkar jättebra.
Jo, man lägger på den såhär: Tag den lilla spateln och gröp ur en liten "plupp" från burken. Lägg pluppen på en makeupsvamp och smeta ut den lite liksom med spateln. Sen är det bara att kleta på. Man märker snart hur mycket man behöver använda.
Man blir lite kletig om fingrarna dock, men det är det värt.
I.d cosmetics bare minerals foundation! Den kan man få att täcka hur lite eller hur mycket som helst. Innehåller dessutom inga som helst konserveringsmedel eller kemiska solskydd, bara finmalda mineraler och ger ett mekaniskt solskydd på spf 15. Ger en jättefin finish, lätt att lägga också. Den är också väldigt dryg.
Ja, den är ganska hård. Men om man liksom kletar ut den på makeupsvampen så mjuknar den och blir lättarbetad.
Angående färgerna... Maila dit och be om prover. Hon som har den hemsidan är skitbra på det! Jag fick ett helt gäng med prover.
Jag tror jag har färg nummer 2, men jag är väldigt ljus i hyn.
1:an är superljus, tror inte ni ska köpa den.
Covermark innehåller också solskyddsfaktor.Den lär visst användas på hudkliniker och så, eftersom den är så brutalt täckande.