En bra, täckande foundation någon?
Vill ha en riktigt bra foundation som täcker röda prickar, vita pigmentfläckar och annat krafs Någon som har ett tips?
Vill ha en riktigt bra foundation som täcker röda prickar, vita pigmentfläckar och annat krafs Någon som har ett tips?
annikamed2barn: men jag måste ha det i hela ansiktet för annars ser det ju inte klokt ut. jag har ju finnar i HELA ansiktet+ärr. så jag måste ha nåt som täcker bra men som inte ser för spacklat ut. ser man jättespacklad ut om man har instant cover i hela ansiktet?
1978nettan:
Allvarligt talat tycker jag absolut att du ska gå in i en butik där de säljer I.d. Bare minerals smink, och be dem lägga på lite på dig så får du se med egna ögon! Det är så suveränt fantastiskt så man blir helt fast så fort man testat!
Plus att det låter huden andas, som sagt, man kan sova med den! Förut kunde ajg inte ha någonting i ansiktet förrän jag fick finnar direkt dagen efter osv, men numera ser min hud tom snygg ut UTAN foundation i och med att min hud får andas varje dag!
Nettan
Jag brukar bara ta instant cover på typ fula fläckar och sedan köra vanlig foundation och puder.
Jag skulle föreslå att du skippar täckande foundation över huvud taget eftersom det nästan aldrig ser naturligt och snyggt ut att spackla hela ansiktet. Kör med en bra concealer där det behövs istället! Annars har Face bra foundation/concealer som bl.a. används som teater- och tvsmink. Täckande, men inte så snyggt efter en halv dag.
Tea82,
Men varför i hela världen ska man se naturlig ut när man kan se snygg ut??
Ska man ut på krogen så ser ju ändå ingen om det ser onaturligt ut.
Men jag kan säga att jag har heltäckande foundation på alla bilder i mitt galleri, där kan den som vill kolla och se att det går att få det himla jämt och ganska naturligt.
Covermark innehåller mineraloljor som täpper igen porerna om jag inte missminner mig.
Jag vet inte hur det är med Joe Blasco, men jag hade en liten foundation/concealer därifrån som täcker ALLT brutalt och är hur drygt som helst, min minibruk räckte i nästan 2 år. Men jag öser aldrig på sådant för det straffar sig eftersom jag tror allt fetsmink som täcker bra tyvärr täpper igen porerna så man blir beroende av att täcka ännu mer
Men man kan täcka enstaka saker med Joe Blasco tycker jag. Säkert samma med Covermark. Lägg hellre pengarna på bra kräm och rengöring, tycker_jag. I.D innehåller b la zink som är läkande, kan köpas billigare ifrån t ex e-bay, här är det mkt dyrt. Men man ska visst ha hela ID-kittet, borste och 2 olika puder för att det ska bli bra på sämre hud
Covermark innehåller mineraloljor som täpper igen porerna om jag inte missminner mig.
Jag vet inte hur det är med Joe Blasco, men jag hade en liten foundation/concealer därifrån som täcker ALLT brutalt och är hur drygt som helst, min minibruk räckte i nästan 2 år. Men jag öser aldrig på sådant för det straffar sig eftersom jag tror allt fetsmink som täcker bra tyvärr täpper igen porerna så man blir beroende av att täcka ännu mer
Men man kan täcka enstaka saker med Joe Blasco tycker jag. Säkert samma med Covermark. Lägg hellre pengarna på bra kräm och rengöring, tycker_jag. I.D innehåller b la zink som är läkande, kan köpas billigare ifrån t ex e-bay, här är det mkt dyrt. Men man ska visst ha hela ID-kittet, borste och 2 olika puder för att det ska bli bra på sämre hud
Förlåt mitt tjat :-P men jag vill puffa för att inet täcka så mkt. För allt syns så till vida du inte håller dig i en skum källarlokal hela tiden du har på fetsminket om du öser på. Din hud kommer se "bucklig" ut om du öser på finnar odyl och snanare synas mer i kallt vinterljus.
jag har testat mängder men har fallit helt för cliniqs fondations somheter super balance..den täcker kanon bra och man får en jämn å jäte fin yta på huden.. den ger lite luster men man ser inte fet ut.. å inte torr.knanon!!
Vart kan man köpa Joe Blasco smink?
Jag har fått tag i det absolut bästa!
Jag har problem med ojämnheter och har ojämn pigmentering, men när jag gifte mig i sommar ville jag se riktig snygg, men naturlig ut.
Hittade Youngblood Natural mineral foundation.... så glad för den!
Ger vacker, naturlig, frisk lyster
Passar alla åldrar och hudtyper
Lugnar, läker och verkar anti-inflammatoriskt
Naturligt U-skydd SPF 15
Sitter naturligtvis kvar hela dagen - även vid värme, såväl utifrån som inifrån
Tar bort ojämnheter
Täcker allt! Kvisslor, ärr, pigmentfläckar, rosacea som den även lugnar
Torr hud får liv, lyster och fukt
Parelle-butiken i Östersund har iaf haft joe blasco så kolla om det finne en parellebutik där du bor, de har kanske.
Vill också rekommendera I.d cosmetics bare minerals foundation! Helt fantastiskt bra.
pepparrot
Vad kostar Youngblood foundation? Jag använder i.d och är egentligen jättenöjd, men har ändå varit nyfiken på att prova youngblood. Jag har hört lite olika om den, dels att den ska vara bättre och dels sämre än i.d.
Jag har iaf mycket fin hy, jämnt pigmenterad, inte alls mycket finnar. Jag använder bara i.d foundation och inte några av de extra pudrena, det räcker för mig, den täcker det den ska och ser bra ut. Fast alla är inte lika lyckligt lottade.
har inte läst igenom tråden, men jag rekommenderar kanebos foundations
Squeezetoy:
Hmmmm..... Vad kostar den? Jag tror att en burk natural mineral foundation gick på ett par, tre hundra kanske
Jag är osäker på priset, men jag kan säga att den är dryg, mycket dryg och värd varje krona
Vart kan man köpa i.d cosmetics?????? Måste prova
Ett tips är att kolla runt bland i.d. återförsäljarna och se om någon i närheten har kvar julklappsboxarna. Då får man foundation, mineral veil, rouge och en flawless buffborste för 498 kr.
Återförsäljare hittar man under www.idmakeup.se