Inlägg från: morochmer |Visa alla inlägg
  • morochmer

AuPair fast man har barn?

Jag har aldrig hört talas om det och har svårt att förstå hur det skulle fungera i praktiken.

• morochmer

Alltså som aupair har man ett rum i familjens bostad och där ska du alltså bo med en 3-åring. ska hon gå på förskola då på dagarna? och hur ska pengarna räcka till att försörja henne? hur ska du göra när hon är sjuk? Ska hon enbart leka /vistas i det rummet eller vill familjen ha ytterliggare ett barn som röjer i huset.

Jag säger inte att det är omöjligt men om du berättar varför du vill dte här så kanske du istället kan få förslag på annat du kan göra.

• morochmer
    frankrike skrev 2011-04-30 22:39:04 följande:
    Man behöver ju inte alltid bo hos familjen i för sig.
    Nej, men hur har man råd med en annan lägenhet under normala omständigheter?
  • morochmer
    Anonym skrev 2011-05-01 13:55:19 följande:
    Jag skulle vänta tills dottern blir stor och åka iväg som aupair "mormor" ett alternativ är väl att kontakta aupair argenturer och fråga tror dock de är jättesvårt och kanske inte det bästa för din dotter
    Vad är en aupair mormor?
  • morochmer
    Anonym skrev 2011-05-01 14:23:29 följande:
    Jag läste en artikel nån gång i nån veckotidning om en kvinna som åkte när hon var 50 plus han kallade sig "aupairmormor" det lätt spännande tyckte jag.
    Jag trodde att det finns vissa regler för aupair och då även för åldern.
Svar på tråden AuPair fast man har barn?