Inlägg från: 201201232 |Visa alla inlägg
  • 201201232

Nattmatning - hur gör ni?

Jag tycker att det är förberedelse nog att diska flaskan så att man slipper det momentet. :) Att väga upp rätt mängd vatten och ha i ersättningen tycker jag är lätt. Sen värma i micron 20 s. 

• 201201232

Sätt en micro i sovrummet? :)

• 201201232
    syntharen skrev 2011-05-03 14:32:54 följande:
    Jag kokade alltid vattnet till min son i början och ställde in i kylen och sedan hade jag varmt kokt vatten i termos som jag sedan blandade till rätt temp (vet inte varför jag inte micrade det kokta kalla vattnet, men jag tror det var för att jag tyckte det var svårt att få rätt temp). Vet att många inte tycker att man behöver koka kommunalt vatten, och jag var beredd att hålla med, förr. Men efter parasiten i Östersund och nu Skellefteå så skulle jag nog koka mitt vatten till en bebis. Jag gör det inte till min 10 månaders men är ibland lite tveksam till att inte göra det. Man vet ju inte förräns det är för sent om det är nåt i vattnet... 
    Jag gjorde så att jag kollade upp hur mitt vatten är renat och det är parasitsäkert (i alla fall med avseende på Östersundincidenten så renas det mot sådant här). 
Svar på tråden Nattmatning - hur gör ni?