Sunstar83 skrev 2011-05-01 13:35:22 följande:
Absolut, jag håller verkligen med dig! Jag har själv använt mig av tranbärsdricka när jag haft uvi så jag säger ju inte att det gör skada, men som sagt så finns det en hel del forskning som säger att det inte fungerar men även de som säger att det har.
Det där med att citron skulle starta tandlossning har jag t ex missat.
Jag läser ju till sjuksköterska så jag finner allt det här väldigt intressant för antibiotikaresistans och allt däromkring gör att jag gärna ser att vi hittar alternativa metoder där det går att undvika antibiotikapreparat just för att vi ska spara antibiotika till de fall där det kan vara en fråga om liv och död.
Japp detta är väldigt intressant

Och professorn som sade detta på föreläsningen är mikrobiolog...eftersom studier finns på
E.coli som är bakterier som orsakar urinvägsinfektioner därför säger man även till kvinnor som har analsex att aldrig låta snoppen efter analet gå till slidan utan att snoppen är rengjord.
Men om detta skulle bota en kraftig urinvägsinfektion är tidigt att säga än, än så länge kan endast antibiotika bota kraftiga urinvägsinfektioner, men lätta kan nog tranbär sköta