• emelielj

Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde

Hej på er alla duktiga tjejer!

Jag har 30 gravidkilon att gå ner och känner att jag måste börja ta tag i det nu!

Har testat naturdiet för några år sen men gav upp, blev yr och mådde inte alls bra efter ett par dagar.

Hur gör ni? Byter ni ut alla mål mot påsen helt och hållet eller äter ni tex vanlig mat en gång om dagen och påsen resten?
    Vet inte riktigt hur jag ska börja.

Har läst eran långa tråd men inte hittat någon sida men sån info. Känner mig lite vilsen :)

Det verkar verkligen ge resultat på er! Kul!

• emelielj

Tack för era svar!

Kan man mixa tex nutrilett, naturdiet och allevo? Äter ni bars och hur ofta?

Ja, självklart vill jag också se snabbt resultat, annars kommer jag aldrig få motivation till att fortsätta.

Tränar ni eller rör er på nåt extra sätt under kuren med?

Jag har en son på 4 månader och nätterna är fortfarande lite jobbigt här också men jag har lyckats ta mig ur småätandet på nätterna iaf och det känns jätteskönt!

Tinnys: Ja får verkligen försöka denna gången helt enkelt :)
    Jag testade en diet för några år sen, gick ner 10 kg på elva dagar men det var ingen hit ändå, äta pyttelite och konstiga saker!

Man behöver inte dricka extra vatten va? Tänker på att man kan få i sig för mycket och det blir ju mycket med alla påsar.

• emelielj

Tack för era tips! Om ett par dagar ska jag starta :)

Är det inga kalorier i cola zero alltså? Jag som är colagalen får lära mig tycka om zero!

• emelielj

Idag har jag handlat hem bars, soppor från allevo och shakes från nutrilett. Imon startar jag! Är supertaggad och hoppas verkligen att jag orkar köra ett par veckor, ligger på 20+ men går ju gärna ner lite till.

När man äter en bar, är det istället för en shake? Den ersätter alltså ett mål?

Ååh vad jag hoppas att min son (4 månader) är snäll på nätterna så jag får sova och orka dagarna så får han en snygg och glad mamma sen!
    4 första dagarna är jobbigast säger ni?

• emelielj

Tinnys: 4,5 kilo första veckan, duktigt! Jag börjar som sagt imorgon och hoppas verkligen att det går lika bra för mig. Behöver verkligen det som motivation för att fortsätta!

• emelielj

Jo, Min plan är att komma igång med pulvret och gå ner ett par kilo, gärna 10, och sen inte äta godis alls, fortsätta med cola zero när jag är colasugen, äta mer rutinerat och röra på mig.

Första dagen med påsarna är snart klar och jag mår super! Är pigg, jättetaggad och glad!
    Nu har det visserligen bara gått en dag men det får gärna fortsätta såhär!

Bakade pepparkakor hos en vän idag och stod emot helt och hållet! Åt precis allevo soppa. Den var inte jättegod men jag blev mer mätt än på shakesen. Har ett mål kvar idag så ikväll blir det en chokladbar från naturdiet!

Är lite dålig på att dricka vatten så det ska jag bli bättre på.

• emelielj

Förresten, är det jättedåligt om man bara äter fyra mål en dag? Har ett mål kvar idag men tänkte ju lägga mig för natten nu när sonen sover! Är fortfarande mätt efter soppan så det känns ju dumt att trycka i mig en bar när jag egentligen inte vill ha :)

• emelielj

Härligt! Hoppas att det går lika bra för mig. Nu är klockan halv ett och sonen vaknade första gången. Är pigg nu och hoppas det fortsätter så!

Men hur dumt va det av mig att hoppa sista målet? Kändes ju trist äta nåt när jag inte var hungrig och ville sova!

• emelielj
    phermani skrev 2011-11-29 12:35:59 följande:
    Alltså, är det inte själva grejen med pulvret? Att man betalar för att köpa något som innehåller få kalorier och samtidigt ska täcka hela det minimala dagsbehovet? Om man sen inte äter alla mål, har inte själva grejen med pulvret förlorat sitt värde då? :o)

Hur tänker ni?
    Jo, det var det jag undrade! Jag hade ju ett mål kvar igår kväll men var trött och inte alls hungrig. Hade det varit bättre för mig att trycka i mig en påse istället för att sova? Just för att få i mig det femte målet som man ska :)
    Lycka 1 skrev 2011-11-29 12:37:22 följande:
    Jag tror också att det är jätteviktigt att man äter så många påsar som man ska om dagen.
    Det handlar ju inte bara om kalorier utan det dagliga intaget av vitaminer och mineraler också.

Jag äter xv och slanka och med båda dom äter man bara 3 påsar. men jag delar alltid två påsar så att jag äter 5 gånger om dagen. Det är så många gånger jag ska äta efter denna kur också så därför har jag infört den rutinen redan nu med pulvret.
    Okej, då ska jag från och med nu vara noga med att äta den sista påsen, även om jag inte är hungrig!
    vad smart av dig att dela på påsarna så det blir fler mål.
  • emelielj

Just det ja, kom på en grej till. Jag är en stor gottegris när det gäller godis så har köpt några chokladbars från nutrilett och allevo. Men i dom är det dubbelt så mycket kalorier som i en påse, är det väldigt osmart att ta en sån på kvällen då?
    Någon sa det tidigare i tråden och det låter vettigt men samtidigt finns de ju som alternativ från alla märken!
    Finns det någon som är duktig som kan hjälpa mig svara på det? Skrattande

Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde