Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde
Hejsan!
Jag tänkte oxå dela med mej av livet på ren kur. Jag är inne på min 6:e dag på ren kur med cambridge. Förra veckan vägde jag 76,1 kg (är 168cm lång) och önskar att gå ner till 68 kg. Planerar att gå på ren kur fram till den 11/3, alltså i 2½ vecka för att sedan trappa upp väldigt långsamt under 3 veckor och efter det testa att äta enligt GI och se hur kroppen mår.
Jag körde cambridge för ca 6 år sen och gick då ner 8 kg på 3 veckor, började på runt 72 kg då. Jag har inga större problem att gå på ren kur då jag är en allt eller inget person. Mitt problem är vid upptrappningen då min hjärna blir super glad och triggar alla bröd-, ost- och potatis-nerver som finns i hela kroppen. Förra gången var jag inte alls beredd på det och hade svårt att stå emot, så gick upp 3-4 kg väldigt fort.
Denna gång känner jag mej mer medveten och vet hur jag måste tänka och undvika. Är det nån som känner igen sej? Hur lägger ni upp era upptrappningsperioder?
Dagen har känts bra och jag är pigg och inte direkt hungrig även om magen kurrar en del. Mitt enda problem nu är att jag önskar tiden kunde gå snabbare, vill bara att det ska bli nästa söndag så jag kan börja med upptrappningsperioden och bevisa att jag kan :)
Ganska svullen nu på eftermiddagen dock, hoppas det bara beror på hormoner...