• zabla

Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde

Hejsan!

Jag började med Cambridge-kuren den 1/1 2010 och har sedan dess gått ner 40kg.
    Jag har dock ca 13kg kvar att gå ner och jag skulle gärna vilja följas åt med någon eller några!! Det blir så mycket lättare då!! Skrattande Är det någon som vill hänga med mot beach 2011?! FlörtSolig

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 11:37
    Kan ju tillägga att jag nu kör Naturdiet ist!

Det var nämligen så att i april 2011 kände jag att det fick räcka med påsar! Började ist att äta efter LCHF-metoden... Men efter några dagar kände jag saknade påsarna!! Ja jag vet, jag är knäpp! ;) Bestämde mig för att börja med Naturdiet ist för Cambridge! Cambridge är så dyrt och i slutet blev jag bara stressad över att gå till min konsulent! Så nu kör vi så här!!

Häng på så vi kan peppa varandra!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 23:32
    Har startat en vikttråd; www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58719067.html så den som vill kan lägga in sig och sina resultat!!
  • Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde
  • vildavide

Nu har jag inte vägt mig eller tänkt "medvetet" på vad jag ätit på 2 veckor. Ändå var jag -1,1 idag :)
    Jag är ju nere på målvikt nu, och var egentligen det förr-förra veckan också så nu ska jag försöka släppa alla måsten och förbud så sakteliga för att stanna av i vikten. Sedan måste jag dock förhandla lite med mig själv när det gäller mamma-fikorna, fram till nu har jag bara sagt nej, men frågan är om jag klarar av det ibland, utan att det blir varje dag. Förmodligen får det bli en veckodag där fika är ok (förutom helgen), hm, har förmånga mammalediga kompisar omkring mig.

Jag har haft en oväntat behaglig resa sedan nyår och är supernöjd med resultate, drygt 13 kg på 13 veckor och mamma magen - borta!! Alla gravidkilon väck, + några till, midjan är tillbaka och jag har fått ny lyster i både hud och hår och framförallt känner jag mig gladare,och så är det vår!  
    Låter som en dålig reklamfilm - jag vet... Men om jag kunde så kan DU! Nu är jag inte längre en slö två-barnsmamma utan faktiskt tom en ganska fit! Om några veckor ska jag gå en instruktörsutbildning i kettlebells, inte för att jag vill leda pass, utan för att få en super-träningshelg...! 

Lycka till allihop, jag kommer att kika in i tråden ibland för att det är så spännande att se hur det går för er, men jag slutar skriva i vikttråden nu. 

• Vilda Tiger

Vildavide
    Vilket härligt och peppande inlägg!! Jag kommer inte bli "fit" om jag inte gör en op som tar bort all hud på magen ( har väldigt hängig, den är som är påse) men jag känner ju att för varje kg som försvinner är jag gladare och känner mig lättare. Jag tycker inte sen rena kuren är jobbig förutom stundtals men jag kan lätt se mig ha den tre v för att sen trappa upp maten. Tycker du tänker vettigt ang fikan. Kanske du kan flytta fikadagen lite från vecka till vecka? Är man på kalas vill man kanske ta ngt då och har man flera events en vecka så får man välja fika på ett av dem.

Äter du mellanmål nu då du ätit mat? Eller håller i dig till tre mål om dagen?

• linn78

VT: hur går det med ditt blodsocker när du äter såhär? Jag gick och tänkte på dej/det när jag gick till bussen i morse=)

• Vilda Tiger

Linn
    Det går bra! Eftersom jag vet exakt hur mkt kh jag äter vid varje mål kan jag reglera insulindosen efter det + hur sockret ligger just då. Jag har legat väldigt högt några gånger, som imorse, men det tror ja handlar mer om att jag soc alldeles för lite och dåligt inatt. Sött av dig att tänka på mig. :) Hur går det för dig? Jag tjuvvägde mig idag, och har fått ner 4,6 på 10 dagar. Känns fantastiskt!

• linn78
    Vilda Tiger skrev 2012-03-21 13:38:14 följande:
    Linn
    Det går bra! Eftersom jag vet exakt hur mkt kh jag äter vid varje mål kan jag reglera insulindosen efter det + hur sockret ligger just då. Jag har legat väldigt högt några gånger, som imorse, men det tror ja handlar mer om att jag soc alldeles för lite och dåligt inatt. Sött av dig att tänka på mig. :) Hur går det för dig? Jag tjuvvägde mig idag, och har fått ner 4,6 på 10 dagar. Känns fantastiskt!
    Det är ju jättebra!! Aha, jag trodde det var svårare, jag tänkte att sockret dippade rejält mellan varje shake men så är det alltså inte då?!
      Jag har börjat skärpa till mej och hoppas att jag på måndag kommer att ligga på mitt lägsta sen innan Axel. Isf är jag glad, inte nöjd än men åtminstone glad=)
  • Vilda Tiger

Linn
    Det förstår jag! Jag fick idag min lägsta vikt sedan jag fick barn, vet inte ens om jag var här nere och nosade då jag gifte mig, och det känns underbart!! Jag kämpar på, jag SKA under 70 och sen stanna där. :)

• Mjau 83

Nu har det varit vägdag och vågen stannade på 69.0kg!

Startvikt: 76.1 kg
    Vecka 1: 72.5
    Vecka 2: 71.0
    Vecka 3: 69.2
    Vecka 4: 69.0

0.2 kg är ju inget man jublar över men samtidigt känns det skönt att det är minus. Innan helgen hade jag ju till och med gått upp lite så skönt att det vände sen. Nu äter jag iaf 2 mål om dagen bestående av protein och grönsaker, frukosten blir en cambridge shake och så äter jag en bar som mellanmål(ibland uppdelat på 2 ggr) och sen en shake på kvällen. På fredag tar jag bort kvälls shaken och lägger på mer på måltiderna...

Ett kilo kvar till nästa delmål! 

• Vilda Tiger

Mjau
    Grattis!! 68 vore drömmen för mig att stanna på sen, så jag ska försöka gå ner till 66 så jag kan pendla lite när glucogendepåerna fylla på igen. :) Va bra det gått för dig!! Superskoj!!

• Söders fröjder

Hej tänkte höra om jag kan ansluta mig här tänkte köra igång med renkur på söndag

Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde