• feministbrud

Shoppingtips i London

Jag ska snart åka till London och är intresserad av att köpa bebiskläder och kanske leksaker till mitt barn i magen. Är det någon som har någopt bra tips på bra affärer? Pundet är så långt nu att vi tänkte passa på att köpa lite när vi är där.

• Svar på tråden Shoppingtips i London
  • CallGirl
    feministbrud skrev 2011-05-01 17:33:11 följande:
    Angånde Primark så låter ju detta inte så lovande:

Girlswear

Every girl wants to look her best and at Primark we make no exception for the younger ladies.

Boyswear

When you think of boys, you think young and fun. At Primark we think the same and we ensure that all of our boys clothing is not only young and fun but also practical and affordable.

Kräks

Men de kanse har fuína bebiskläder...
    Bäbiskläderna ser bättre ut

Och inte ens i veckan var det jättemycket människor på Primark på Oxford street så du kan nog lugnt åka dit.
  • feministbrud
    CallGirl skrev 2011-05-01 17:38:19 följande:
    Bäbiskläderna ser bättre ut

Och inte ens i veckan var det jättemycket människor på Primark på Oxford street så du kan nog lugnt åka dit.
    Aha! Bra! OM det finns en affär så centralt så lär vi titta in. Och skönt att bebiskläderna är bättre än det texten utlovar om barnkläderna - förlåt tjej- och killkläderna.
  • LivL

Jag köper alltid kläder till syskonbarnen där innan en resa hem. Man måste ju ha med sig presenter hem till kidsen...

Grejen med kläder till barn är att man inte måste/behöver lägga pengar på kvalité. De växer ju ur det på några månader, och då särskilt bebisar. Varför köpa en body för över hundringen när du kan hitta en på Primark för typ 30 spänn...

Hitta London, Oxford Street i första sökrutan:

www.primark.co.uk/page.aspx

• LivL

*suck*
    ...och klicka på Stores däruppe om den inte går direkt dit, som jag ville... 

• K Json

GAP har en stor barnavdelning på Oxford street vid tunnelbanestationen Bond street. Jättefina kläder. GANT har fina barnkläder kostar som på pop, deras affär med barn kläder ligger i närheten av tunnebanestationen oxford circus på regent street. Nästan mittöver GANT ligger en jättestor leksaksaffär börjar på H kommer inte ihåg namnet. Vi var i London över påsk jätte varmt och skönt!

• LivL
    K Json skrev 2011-05-01 20:25:30 följande:
    GAP har en stor barnavdelning på Oxford street vid tunnelbanestationen Bond street. Jättefina kläder. GANT har fina barnkläder kostar som på pop, deras affär med barn kläder ligger i närheten av tunnebanestationen oxford circus på regent street. Nästan mittöver GANT ligger en jättestor leksaksaffär börjar på H kommer inte ihåg namnet. Vi var i London över påsk jätte varmt och skönt!
    Hamleys..? Jag blev så frustrerad att inte jag heller kom på det så jag var tvungen att googla...
  • LivL

Inte billigt men ascoolt. Jag och min man har varit därinne och larvat oss många gånger. Har inga barn...

www.hamleys.com/

• feministbrud

Kul tips ni har! Och vad bra att mycket ligger så centralt. Vi hade tänkt att köpa lite kläder och kanske en traditionell nalle (även om liten knappast är intresserad från början).

Tack söta ni för alla tips!

• LivL

Hoppas ni får kul i London. Slösa ingen tid på Madame Tussauds bara...

• feministbrud
    LivL skrev 2011-05-01 23:12:04 följande:
    Hoppas ni får kul i London. Slösa ingen tid på Madame Tussauds bara...
    Nej, det ska vi undvika. Min man har bott i England och varit där ganska mycket och även om jag bara varit där "på riktigt" en gång så har jag hunnit med ganska mycket turistiga saker. Det blir nog National Gallery och Towern och kanske British Museum, men annars shopping och god mat. VI har faktiskt bokat bort på Gordon Ramseys restaurang!
  • CallGirl
    feministbrud skrev 2011-05-02 09:47:47 följande:
    Nej, det ska vi undvika. Min man har bott i England och varit där ganska mycket och även om jag bara varit där "på riktigt" en gång så har jag hunnit med ganska mycket turistiga saker. Det blir nog National Gallery och Towern och kanske British Museum, men annars shopping och god mat. VI har faktiskt bokat bort på Gordon Ramseys restaurang!
    Trevligt. Vi valde Fefteen (jamie Oliver) istället och det kan också rekommenderas. Ytterst prisvärt!
  • feministbrud
    CallGirl skrev 2011-05-02 09:58:34 följande:
    Trevligt. Vi valde Fefteen (jamie Oliver) istället och det kan också rekommenderas. Ytterst prisvärt!
    Det låter spännande! Ska kolla upp den också, men vi ska inte lägga för mycket på mat för då blir det inga bebiskläder
Svar på tråden Shoppingtips i London