• Anonym (Hjälp!)

HJÄLP FORT! Vad ska man handla när man bara har 500 kr ?

Hej !
    Vi har en riktigt krisig månad och detta innebär att vi har 500 kr till mat &
    vår frys och skafferi är nästan tömda !!!
    Vi har haft det lite kämpigt med ekonomin de senaste 2 månaderna pga sjukskrivning och en inkomst mindre
    men har haft fullt med mat fram till nu .

Vi har ingen vi kan låna av just nu och vi måste handla ekonomiskt så
    ge mig era tips om billig mat o hur vi ska handla på bästa sätt.
    Ska iväg och handla snart så jag behöver tips snabbt !

Vi är två vuxna och två små barn . 

• Svar på tråden HJÄLP FORT! Vad ska man handla när man bara har 500 kr ?
  • SilverLadyG

På willys kan ni handla pasta för ca 5-8 kr 1kg, ät korv...gör korvsås,korv med pasta osv. Ät linser, bönor...Tror att ni måste låna från en vän lite till...

• Barbabok

havregrynsgröt
    ärtsoppa
    spenatsoppa med ägg
    ugnsomelett med potatis och sommargrönsaker i

• Nemiia

Gröt som någon skrev
    Blodpudding är väldigt billigt
    ungspannkaka

• pluvdo

Oj, det var inte mycket till fyra pers. Det enda jag kan komma på som är billigt, gott och så vitt jag vet även ganska nyttigt är blodpudding. Jag har för mig att man kan få ett paket för runt fem kronor. Eller ja, det var vad de kostade för ett par år sedan när jag åt mycket blodpudding i alla fall. Sedan är ju pasta billigt så man kan köpa pasta och bacon. Sedan så är det väl storpack, storpack, storpack som gäller. Jag vet inte alls hur det smakar, men ni kanske kunde testa att köpa ett paket mjölk (vanlig eller grön) och spä ut den med lite vatten ifall ni använder mycket mjölk. Så det blir som lättmjölk. Ja, om det nu blir det om man spär ut. Hm.

• JenLyckan

Falukorv brukar vara billigt, även så potatis

• riboflavin

Varor med kort datum och frys in, ägg i flak, bönor och linser, jäst och mjöl (eget bröd är billigt), rotsaker, blodpudding, pasta och ris.

• Maira

Oj, vad jobbigt för er! Jag skulle ha satsat på saker som ris, linser, krossade tomater, rotfrukter, lök, storpack köttfärs, mjöl, crabfish och annat man kan göra dryga grytor av. Lycka till!

• Anonym (Hjälp!)

Vi ska försöka lösa med att låna pengar av någon i vår närhet men har inte hunnit
    få tag i de personerna vi anar har möjlighet att låna ut en slant till oss tills vi får pengar i slutet av maj för då är allt som vanligt igen & vi kommer på fötter.

Kan man göra storkok på något billigt , om man ex köper storpack med färs , hur drygar man ut det så man kan använda det till lite mer än en maträtt ?

Jag kanske ställer dumma frågor men jag är inte så van vid denna situationen eftersom vi alltid
    haft mat hemma oavsett hur lite pengar vi haft så nu känns det lite väl påfrestande !

• JenLyckan

Mjöl å jäst/bakpulver så kan ni baka eget bröd

• JenLyckan

Pyttipanna, hemmagjord, fast med mindre kött i, så drygar ni ut det

Svar på tråden HJÄLP FORT! Vad ska man handla när man bara har 500 kr ?