Size Zero , snyggt?
Är det bara jag som reagerar på webb-butikernas vansinne?
Modellerna , som man känner igen från de olika butikerna är runt 180 cm långa,men inte nog med de så har de riktiga REJÄLA klackskor på sig på minst 10cm , om det ens räcker.
Grädden på moset är ju sedan att de även redigerar bilderna efteråt ,som om flickorna inte är smala och snygga nog.
Allt för att se så PINNSMALA ut . De flesta kvinnor , iaf enligt mig ser inte ut så , vi är inte runt två meter långa utan ett uns fett på kroppen och minimala höfter.
Jag blir bara så irriterad när jag går inte på t.ex nelly och tittar på bilderna.Modellerna ser så jääkla smala ut , sedan kollar man ner och ser att de har sky höga styltor på. Går man sedan in på deras "catwalksvideor" så är de inte alls lika smala.
Håller ni inte med om att detta skickar ut fel signaler till speciellt ungdomar , som vad jag vet ofta är väldigt osäkra över sina kroppar och vikt eller är det jag som är helt ute och cyklar?
Ska vi hela tiden bli inspirerade att sträva mot "Size zero" , Vad tycker ni tjejer där ute , hur tycker ni det ska vara?
Exempel:
Denna modellen är mkt använd , står länken under height 178cm , Samma modell i länkarna under
Ser ni skorna hon har på båda bilderna?!?! På nellys kan ni även se Catwalkvideon
www.asos.com/Motel/Motel-Wallflower-Print-2-In-1-Jenna-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=8799&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Wallflower
nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/elise-ryan-555/bodycone-dress-555066-133/
nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/paprika-754/floral-bodycon-dress-754059-39/