• Daniii01

Size Zero , snyggt?

Är det bara jag som reagerar på webb-butikernas vansinne?
    Modellerna  , som man känner igen från de olika butikerna är runt 180 cm långa,men inte nog med de så har de riktiga REJÄLA klackskor på sig på minst 10cm , om det ens räcker.
    Grädden på moset är ju sedan att de även redigerar bilderna efteråt ,som om flickorna inte är smala och snygga nog.

Allt för att se så PINNSMALA ut . De flesta kvinnor , iaf enligt mig ser inte ut så , vi är inte runt två meter långa utan ett uns fett på kroppen och minimala höfter.

Jag blir bara så irriterad när jag går inte på t.ex nelly och tittar på bilderna.Modellerna ser så jääkla smala ut , sedan kollar man ner och ser att de har sky höga styltor på. Går man sedan in på deras "catwalksvideor" så är de inte alls lika smala.

Håller ni inte med om att detta skickar ut fel signaler till speciellt ungdomar , som vad jag vet ofta är väldigt osäkra över sina kroppar och vikt eller är det jag som är helt ute och cyklar?
    Ska vi hela tiden bli inspirerade att sträva mot "Size zero" , Vad tycker ni tjejer där ute , hur tycker ni det ska vara?

Exempel:
    Denna modellen är mkt använd , står länken under height 178cm , Samma modell i länkarna under
    Ser ni skorna hon har på båda bilderna?!?! På nellys kan ni även se Catwalkvideon

www.asos.com/Motel/Motel-Wallflower-Print-2-In-1-Jenna-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=8799&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Wallflower

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/elise-ryan-555/bodycone-dress-555066-133/

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/paprika-754/floral-bodycon-dress-754059-39/ 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Size Zero , snyggt?
  • Snillis2

Nej, dåligt - och fult.

• Perly

Spela roll?

daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Matillin

Tycker det är tragiskt att alla ska vara så smala idag.

Jag kommer ihåg när Ally McBeal gick på tv för typ 15 år sedan eller nått sånt?
    Alla förfasade sig då över hur smal calista flickhart var i serien och jag minns att jag tyckte att hon var fruktansvärt smal.

Jag kikade på den för någon månad sen när det gick i repris och insåg att jag idag inte alls reagerade över hennes vikt faktiskt.
    Hemskt med sant men idag är man van att alla ser ut som henne mer eller mindre på tv :-/

• sommar123

Själv såg jag ett gammalt avsnitt av Dallas här om kvällen. På den tiden var det riktiga tjejkroppar som användes, men det knäppa var att jag reagerade på att OJ så där skulle man aldrig få se ut i nån av dagens TV serier! Knäppt egentligen att man blivit så "avtrubbad" så man inte ser hur extremt dagens ideal är. Det var faktiskt lite av en frisk fläkt att se ett program där kvinnorna utmålades som sexiga trots att det var gropigt och hängde både här och där! Skrattande

• Daniii01

Låt oss säga att du har en dotter , en  flicka som går in på nelly , tittar på modellen ex länkarna ovan och ser klänningen och tänker shit vad snygg den är. Sedan köper hem den och upptäcker att den inte alls satt lika snygg på sig själv.

(Jag tror inte att de flesta tänker på hur långa modellerna verkligen är och hur höga skor de har på sig och hur mycket de faktiskt redigeras..)

Så flickan börjar hårdbanta för hon anser sig vara jätte tjock för alla modellerna är ju jättesmala och "perfekta"
    så flickan hamnar i en svår anorexi och kommer förmodligen alltid ha en j'kla svår relation till mat , om de hinner stoppas i tid, vill säga ..

Nu behöver det inte gå så långt , jag vet , jag vet.. men inser ni hur många tonårsflickor som mår psykiskt dåligt över sin kropp och hur ofta anorexi förekommer, alldeles för ofta..

Ett sådan problem skulle kunna förbättras genom att redan supersmala modeller inte sätts på skyhöga styltor och redigeras så himla mycket. håller ni inte med mig?
    Eller spelar flickors psyke "ingen roll"?

• sommar123

Jag håller med. Måste vara jättejobbigt att växa upp i dagens samhälle med all utseende fixering som är mer extrem än nånsin! Anorexian verkar ha spridit sig uppåt i åldrarna också (eller om det är något annat) flera av kvinnorna som är runt 40 på mitt jobb har svält sig så att deras ryggrad sticker ut! Förvånad de sitter liksom och petar runt i maten bara....

• Daniii01

Jo det är väl nån sådan kroppsfixering , smalast vinner nästan.. men inte bara stigit i åldrarna utan även sjunkit
    det är oxå väldigt läskigt att allt yngre flickor allt tidigare börjar fixera sig kring sin kropp och vikt.

• sandrapersson

Jag håller med!
    Har själv läst att de stora modeföretagen som säljer via internet lägger ner FLERA miljoner på att redigera bilderna på modellerna!
    Och jag har själv läst att modellerna är över 175 långa minst, sedan att de går i klackar som är över 10 cm höga.

Så inte nog med att de är skit smala och långa redan , de gör dem högra med klackar samtidigt som de redigerar bilderna och mixtrar med ljuset för att de skall se så bra ut som möjligt.

Hur många här inne har inte köpt via internet, speciellt från NELLY, och när ni fått plagget är det antigen fel på färgen för den har inte samma nyans som på internet eller att du ser ut som en korv i den!

Tjejerna är verkligen närmare 2 meter på bilderna! Sedan att de gör allt större runt om för att modellerna skall se mindre ut också!
    Ni skall bara veta hur mycket jobb och pengar de lägger ner för att lura oss som handlar för vi skall tro det är så snyggt i verkligheten.
    Sen om man vill lämna tillbaks grejer på Nelly!
    Har ni läst hur man retunerar det man köper? Det är en jäkla massa jobb och strul för att få lämna tillbaks något.
    Så man väljer oftas att skita i.
    Och ja då vinner ju Nelly på detta!
    Allt är ju såklart lagligt, jadå, men det är så himla omständigt och inte sitter vi köpare och läser hur man retunerar sina grejer innan vi köper, det är inget som intresserar oss när vi letar efter något.

Sen att deras "Nya plagg" varje dag är rena skitsnacket!
    Ena minuten finns plagget jag vill ha där, andra minuten är den BORTA!
    Sen väntar man lite, jo då kommer den igen, och så försvinner den sedan om ett par minuten!
    MÅNGA av deras plagg som jag varit intresserad av och som jag verkligen suttit och kollat, gör detta!
    Viilket bullshit!
    "nyaplagg" varje dag!
    De kör runt med samma men de har väl något program som hela tiden flyttar runt kläderna, tar bort, lägger till m.m.
    För hur skall vi kunna titta och hålla reda på detta då de har över 600 varumärken och tiotusentals kläder!

Nej säger jag till de stora sidorna.
    Handlar hellre på de mindre små företagen som inte lägger energi på att fuska med bilderna.

Bojkotta Nelly.com och de andra stora företag.
    Och en annan roolig grej!
    Om ni tänkt på det.
    Går ni in på andra stora sidor som modegallerian, modevaruhuset m.m. så deras kläder de har där, tryck på de, så SKICKAS du till Nelly.com. NELLY NELLY NELLY överallt. Vadå de försöker ta övermarknaden och bomba oss med deras reklamer hela tiden.
    Tråkigt att de stora företagen inte kan lära sig att hålla sig till 100% ärlighet av bilder.

Men det är ju deras taktik.
    Gör det snyggt på bilderna så köper de kläderna,
    och ca 20% orkar gå igenom returarbetet för att få tillbaks sina pengar, medan 80% orkar inte/förstår inte hur man gör det och låter bli.

Hemskt när man tänker på det hur de tjänar pengar på oss!

• Thaleya

för mig kvittar det. Jag tycker hon var snygg, lite väl smal för min smak men jag hade helldre sett ut som henne i kroppen än som mig.

Svar på tråden Size Zero , snyggt?